HDMI poort werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• laptop23
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-04 21:10
Dag Tweakers,

Enkele jaren geleden heb ik de fout gemaakt verschillende bestanden te verwijderen waaronder GEforce bestanden.
Sinds dien werkt mijn HDMI poort niet meer.

Ik heb wat info opgezocht en kwam uit bij het herinstalleren van drivers.
GEFORCE experience app gedownload en drivers gezocht en geinstalleerd, maar zonder succes :'(
Ik heb de XLR8 geforce GTX 970

Hopelijk kan iemand helpen

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 08:21
Zou proberen de drivers eerste volledig te verwijderen met ddu en daarna herinstalleren.

Gaat het hier om een laptop?

• laptop23
TRAXION schreef op woensdag 28 september 2022 @ 18:40:
Zou proberen de drivers eerste volledig te verwijderen met ddu en daarna herinstalleren.

Gaat het hier om een laptop?
Het gaat om een desktop.
Wat is ddu?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 17:09
ddu = display driver uninstaller, direct link hier, beschrijving hier
Ik zou wel eerst de juiste driver downloaden zodat die vast klaarstaat om te installeren als je klaar bent met ddu, alhier te downloaden.

[ Voor 29% gewijzigd door 0siris op 28-09-2022 18:45 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• laptop23
Ik was dus voor de zekerheid aan het zoeken welke grafische kaart ik had om de juiste driver te installeren, ik kan wel nergens iets terugvinden van NVIDIA, kan dit ergens opgezocht worden?
Ik kan namelijk GTX970 nergens terugvinden bij de drivers op de website.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ijdn4vpAseGgcnNIbxscpkMwM_A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iTt4QYYEqBUC7bQxN5r4YTsx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q93ycnBr8uFsS2II3P6t365TYGY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/s5HZsAPvP3Sg5B0Kqduscfwg.png?f=user_large

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:55
https://www.nvidia.com/en-gb/geforce/drivers/

En dan kun je toch gewoon invullen:
-Geforce
-Geforce 900 Series
-Geforce GTX 970
-enz

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 17:09
Makkelijkste applicatie om te kijken wat je precies hebt, is naar mijn bescheiden (ahum) mening GPU-Z, alhier te verkrijgen

ach...in een volgend leven lach je er om!

• laptop23
Het verwijderen van de drivers met DDU en installeren van nieuwe drivers via NVIDIA heeft niet geholpen, enkel de VGA poort werk HMI niet.
Ik heb via dat programma de info van mijn grafische kaart:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y8QXSYYGZHGQUfGzH_WnDvsUtXo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VpfagTSirS6XUWQvYhizW0eH.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Quw-YyKSScZFBXdiGHQLB13uZR0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/H7gt8Nxw5aM8gk4wB9oNwosu.png?f=user_large

Iemand nog andere ideeën?
Alvast bedankt

• TRAXION
laptop23 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:49:
Het verwijderen van de drivers met DDU en installeren van nieuwe drivers via NVIDIA heeft niet geholpen, enkel de VGA poort werk HMI niet.
Ik heb via dat programma de info van mijn grafische kaart:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Iemand nog andere ideeën?
Alvast bedankt
Wacht even, vga op een gtx 970 is alleen mogelijk met een adapter.
Ik ga er dan ook vanuit dat de monitor op je moederbord verbonden is.

Daarnaast zie ik een memory size 0 en memory clock 0 bij gpu-z.
Is dit niet toevallig een "neppe" kaart.

• laptop23
TRAXION schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:09:
[...]

Wacht even, vga op een gtx 970 is alleen mogelijk met een adapter.
Ik ga er dan ook vanuit dat de monitor op je moederbord verbonden is.

Daarnaast zie ik een memory size 0 en memory clock 0 bij gpu-z.
Is dit niet toevallig een "neppe" kaart.
Is het mogelijk dat die VGA op die INTEL kaart zit?
Wa je met een neppe kaart bedoelt weet ik niet, maar de HMDI poort heeft zeker wel gewerkt jaren geleden.

• TRAXION
laptop23 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:11:
[...]

Is het mogelijk dat die VGA op die INTEL kaart zit?
Wa je met een neppe kaart bedoelt weet ik niet, maar de HMDI poort heeft zeker wel gewerkt jaren geleden.
Er worden nog weleens oude kaarten geflashed met software waardoor ze op een duurdere kaart lijken totdat je de drivers update en dit soort ellende krijgt.

Kan je een foto fysiek van de kaart maken, outputs, en cooler/printplaat.

Feit dat geheugen niet weergegeven wordt en ook cuda etc niet ondersteund wordt doet mij denken dat dit een neppe kaart is.

• laptop23
TRAXION schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:19:
[...]

Er worden nog weleens oude kaarten geflashed met software waardoor ze op een duurdere kaart lijken totdat je de drivers update en dit soort ellende krijgt.

Kan je een foto fysiek van de kaart maken, outputs, en cooler/printplaat.

Feit dat geheugen niet weergegeven wordt en ook cuda etc niet ondersteund wordt doet mij denken dat dit een neppe kaart is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hXfowJkE2LqFyMWfyQTTj67_cVk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LOeElkHXdDXZ9foEyeMRCPOJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ca2eNZ6Wlr1GN2sw8cjE3OxE6Rg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iiNIk0pp9HQ3NzTit7ZLJ67f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ybtoEOoExXLofrCr75IQ2JjDNl4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h2WEuVdbEns4Z0cYAvM3SvpI.jpg?f=fotoalbum_large

• TRAXION
Dat lijkt wel een echte ze zijn, dan ben ik bang dat de kaart of stuk is of dat er een verkeerde bios opstaat maar dat kan niet zomaar gebeuren.

Ik weet redelijk wat van deze materie maar krijg nu ook vraagtekens.

• laptop23
TRAXION schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:35:
[...]

Dat lijkt wel een echte ze zijn, dan ben ik bang dat de kaart of stuk is of dat er een verkeerde bios opstaat maar dat kan niet zomaar gebeuren.

Ik weet redelijk wat van deze materie maar krijg nu ook vraagtekens.
Zoals ik zei zijn de problemen begonnen sinds ik in die NVIDIA bestanden heb lopen rommelen/verwijderen :'(

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

Wellicht een open deur intrappen, maar heb je je beeldscherm wel aangesloten op de externe videokaart en niet op de aansluitingen van het moederbord?

• laptop23
thorgal21 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:38:
Wellicht een open deur intrappen, maar heb je je beeldscherm wel aangesloten op de externe videokaart en niet op de aansluitingen van het moederbord?
Ik heb de PC laten bouwen door iemand, zelf heb ik er niet echt veel kennis van.
Het beeldscherm zat gewoon in de HDMI poort buitenaan de kast.

• TRAXION
laptop23 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:36:
[...]

Zoals ik zei zijn de problemen begonnen sinds ik in die NVIDIA bestanden heb lopen rommelen/verwijderen :'(
Ja maar door het verwijderen van bestanden kan je hardware readout van memory niet veranderen.

Zelfs zonder drivers zou je 4gb moeten zien.

Dus of de memory vrm is stuk of de memory controller of de firmware is incorrect.

Je zou kunnen proberen de originele firmware opnieuw erin te flashen stuk is hij toch al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

laptop23 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:41:
[...]

Ik heb de PC laten bouwen door iemand, zelf heb ik er niet echt veel kennis van.
Het beeldscherm zat gewoon in de HDMI poort buitenaan de kast.
Heb je de kabel aangesloten op een aansluiting in het blauwe vak of een aansluiting van het gele vak? Hij zou in het gele vak moeten zitten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F2nXsuH7_6jxDMGT1y-Ie_42x2c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xzUZVr4BJFddCx0Rwh7q5nzc.png?f=user_large

• laptop23
thorgal21 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:43:
[...]

Heb je de kabel aangesloten op een aansluiting in het blauwe vak of een aansluiting van het gele vak? Hij zou in het gele vak moeten zitten.
[Afbeelding]
Ik heb nog nooit iets aangesloten in het gele vak, dit zijn ingangen waarvoor ik nog nooit kabeltjes gezien heb.
De HDMI poort in het blauwe vak is diegene waarover ik het had en heeft voorheen wel gewerkt.
Ik voel de bui al wat hangen, ik heb nog nooit gebruik gemaakt van de GEFORCE kaart zeker? :+

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

laptop23 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:47:
[...]

Ik heb nog nooit iets aangesloten in het gele vak, dit zijn ingangen waarvoor ik nog nooit kabeltjes gezien heb.
De HDMI poort in het blauwe vak is diegene waarover ik het had en heeft voorheen wel gewerkt.
Ik voel de bui al wat hangen, ik heb nog nooit gebruik gemaakt van de GEFORCE kaart zeker? :+
:) Probeer de HDMI poort in het gele vak eens!

• laptop23
thorgal21 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:48:
[...]

:) Probeer de HDMI poort in het gele vak eens!
Het is geen reguliere HDMI, het lijkt een kleinere versie.
Daar heb ik geen kabeltje voor, en nog nooit tegengekomen ook.
Er zijn ook verschillende "DP" uitgangen, geen idee waarvoor die zijn.

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

laptop23 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:50:
[...]

Je moet in ieder geval je beeldscherm aansluiten op een van de aansluitingen in het gele vak, anders maak je inderdaad geen gebruik van de externe videokaart maar van de ingebouwde videokaart van je processor (in dit geval de Intel HD graphics).

DisplayPort is ook een video aansluiting (net zoals HDMI), Je kan voor een tientje een DP naar HDMI kabel kopen; https://www.bol.com/nl/nl...zlNPpw.2_6.9.ProductTitle

• laptop23
thorgal21 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:52:
[...]

Je moet in ieder geval je beeldscherm aansluiten op een van de aansluitingen in het gele vak, anders maak je inderdaad geen gebruik van de externe videokaart maar van de ingebouwde videokaart van je processor (in dit geval de Intel HD graphics).

DisplayPort is ook een video aansluiting (net zoals HDMI), Je kan voor een tientje een DP naar HDMI kabel kopen; https://www.bol.com/nl/nl...zlNPpw.2_6.9.ProductTitle
Oké, dat kan al een oplossing bieden voor het tweede beeldscherm.
Nu is het nog een raadsel waarom de HDMI van de intel hd niet werkt.
Misschien dienen hier ook opnieuw drivers geinstalleerd te worden, maar waarom werkt de GVA poort dan wel?

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

laptop23 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:54:
[...]

Oké, dat kan al een oplossing bieden voor het tweede beeldscherm.
Nu is het nog een raadsel waarom de HDMI van de intel hd niet werkt.
Misschien dienen hier ook opnieuw drivers geinstalleerd te worden, maar waarom werkt de GVA poort dan wel?
Heb ik geen directe verklaring voor. Op sommige moederborden worden de ingebouwde videopoorten van het moederbord uitgeschakeld zodra er een externe videokaart geplaatst is, andere doen dat niet. Dit verschilt dus per merk/type.

Je zou kunnen proberen om de externe videokaart uit je computer te halen om te kijken of alle poorten van het moederbord dan wel werken, echter adviseer ik dat niet wanneer je niet weet wat je doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laptop23
thorgal21 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:56:
[...]

Heb ik geen directe verklaring voor. Op sommige moederborden worden de ingebouwde videopoorten van het moederbord uitgeschakeld zodra er een externe videokaart geplaatst is, andere doen dat niet. Dit verschilt dus per merk/type.

Je zou kunnen proberen om de externe videokaart uit je computer te halen om te kijken of alle poorten van het moederbord dan wel werken, echter adviseer ik dat niet wanneer je niet weet wat je doet.
Voortaan zal ik dan mijn twee beeldschermen aansluiten op de NVIDIA kaart met DP.
Bedankt voor de hulp :)

• TRAXION
laptop23 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:50:
[...]

Foto van kabel en poort?
De hdmi poort op de videokaart zou gewoon een standaart aansluiting moeten zijn.

Dp poorten zijn wel mini.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13:29
Dus zo te lezen gebruik je al jaren je 970 niet? Want als je die poorten niet gebruikt, gebruik je de interne Intel graphics. Game je niet? Ontzettend zonde die 970. Als je wel gamet moet je hem eens op de kaart aansluiten, dan weet je niet wat je overkomt.

Meestal worden interne (intel) videokaarten (of chips eigenlijk) uitgeschakeld als je er een videokaart in hebt zitten. Soms blijven ze ook gewoon werken.
Kan zijn dat door het gerommel, of door een software update, de interne video nu toch uitgeschakeld is oid.

Maar gewoon op de 970 aansluiten dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 13:53
TRAXION schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:14:
[...]

Foto van kabel en poort?
De hdmi poort op de videokaart zou gewoon een standaart aansluiting moeten zijn.

Dp poorten zijn wel mini.
volgens mij gaat het om deze kaart
https://www.pny.com/File%...A-GeForce-GTX-970-4GB.pdf

Die heeft 3x mini-DP, en 1x mini-HDMI, er zit normaal een mini-hdmi naar HDMI adapter in de doos.

Als je dus 2x een HDMI monitor wil aansluiten op deze kaart zou ik inderdaad een 2x een Mini-DP kabel naar HDMI kabel kopen, zoals op de vorige pagina vermeld, of je moet de HDMI adapter nog kunnen terug vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door Equazor_ op 30-09-2022 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
WEBGAMING schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:21:
Meestal worden interne (intel) videokaarten (of chips eigenlijk) uitgeschakeld als je er een videokaart in hebt zitten. Soms blijven ze ook gewoon werken.
Kan zijn dat door het gerommel, of door een software update, de interne video nu toch uitgeschakeld is oid.

Maar gewoon op de 970 aansluiten dus.
Het is mogelijk dat de 970 geconfigureerd was als pass-through via de intel kaart.
Dit kan naar mijn weten al vanaf sandy bridge/kepler.
Had plaatjes gegoogled en deze waren allemaal met normale hdmi, goed opgesnuffeld die pdf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laptop23
Bedankt voor alle hulp!
Ik heb twee kabeltjes besteld mini DP naar HDMI :)
Pagina: 1