Slimme deurbel aansluiten op bestaande 'signaalkabel'

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Georges2
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 07-03-2023
Wij kochten onlangs een huis. Aan de voordeur steekt een nog niet gebruikte signaalkabel bestaande uit 6 gekleurde draden. Er is ook een beltransfo aanwezig in de meterkast. Ik zou een Eufi slimme deurbel willen aansluiten op die bestaande kabel. Welke draden (kleur) moet ik hiervoor gebruiken?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VTZ5qTR-E31dCRA84tnZEAwhByo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5tArfu7dzUrnxoDsCxy9w4B3.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gp6HR9ZPcVqUc4XrLBmfbjFHCxY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MDLpUYpViE16oUjqLB9n8dAT.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:51

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Er is geen standaard voor. Je zal dus gewoon moeten kijken welke draden aan de ander kant gebruikt zijn. Maar grote kans dat de draden van de bel en de draden van buiten elkaar bij de gong ontmoeten.

Ook niet vergeten te checken of de juiste spanning staat ingesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spullenveilig
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 05-11-2022
Voor de Eufy deurbel zijn die draden niet nodig. Via de handleiding file:///C:/Users/laure/Downloads/eufy-by-anker-video-doorbell-battery-set%20(1).pdf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 18:04

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Let op dat zo'n ouderwetse beltransformator best wel wat stroom gebruikt ook als er niemand aanbelt.
Bij de huidige elektriciteitstarieven kan je dat best meer dan 10 euro per jaar kosten.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Toevallig laatst wat over gezegd hier.
Ik heb de Eufy doorbell zonder kabels Doe ik 6 maanden mee.
Echter.. andere mensen gaven aan dat zij er veel korter mee doen.
Ligt dus aan hoevaak je camera getriggered wordt.
Als je alleen als deurbel wil gebruiken en niet dat hij al een seintje geeft als er iemand langs loopt kan het wellicht een optie zijn.

Verder: Meten is weten.

@aawe mwan
ivm stroom.. daarom wilde ik geen bel transformator.
Voor mij gewoon accu en dat werkt 6+ maanden.

Maar goed iedereen heeft een andere use-case

[ Voor 11% gewijzigd door MrMonkE op 22-10-2022 12:08 . Reden: repeat en spell ]

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

spullenveilig schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 11:41:
Voor de Eufy deurbel zijn die draden niet nodig. [knip].
Er zijn ook bekabelde versies beschikbaar, niet ieder model Eufy deurbel is alleen maar batterij gevoed.

[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 22-10-2022 12:47 . Reden: met die link kan men sowieso niets beginnen ;) ]

Testing, one, two ...

Pagina: 1