• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:55
Beste leden,

In ons huis is een Itho Daalderop HRU ECO 350 WTW unit geplaatst. Er zat een rft co2 sensor en draadloze bedieningspaneel bij.
Op de rt co2 sensor die beneden hangt kun je de status lampje en de ventilatiesnelheid lampjes vinden. Het draadloze bedieningspaneel werkt naar behoren, bij het douchen zetten we hem bijvoorbeeld op turbo en dit is dan beneden ook weer te zien.

Het statuslampje blijft echter 3x achter elkaar rood knippen op en af. In de manual van de WTW unit staat geen betekenis van 3x rood knipperen.
In de manual van de RFT co2 sensor staat dat 3x rood knipperen betekent dat de ventilatie unit een storing heeft.

Ik heb zowel de sensor als de unit zelf al eens gereset maar het probleem blijft. Wat ik echter vreemd vind is dat de unit wel naar behoren lijkt te functioneren.

Hebben jullie nog ideen of moet ik er iemand naar laten kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-05 16:46
Op deze exacte vraag kan ik je geen antwoord geven, maar het volgende wil ik wel als tip geven. Wij hebben niet deze WTW, maar een ander model van Itho Daalderop. Als bewoner hebben wij de gebruikershandleiding gekregen, maar er bestaat ook een installatiehandleiding. Deze heb ik online gevonden en bevat meer informatie. Wellicht is deze ook voor jouw WTW te vinden, en kom je daar verder mee mbt de betekenis vd leds of evt. oorzaak.

Ik heb geen signature

• PHPResource
Appie76 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 19:25:
Op deze exacte vraag kan ik je geen antwoord geven, maar het volgende wil ik wel als tip geven. Wij hebben niet deze WTW, maar een ander model van Itho Daalderop. Als bewoner hebben wij de gebruikershandleiding gekregen, maar er bestaat ook een installatiehandleiding. Deze heb ik online gevonden en bevat meer informatie. Wellicht is deze ook voor jouw WTW te vinden, en kom je daar verder mee mbt de betekenis vd leds of evt. oorzaak.
Dankjewel. Inmiddels iets verder gekomen. Op de unit zelf zit aan de zijkant ook een led statuslampje. Die knipperde 2x rood en 2x oranje. In de gebruiksaanwijzing staat dat dit betekent dat er een fout is aan de sensor van de afvoertemperatuur. Als oplossing staat dat je deze moet controleren en/of aanduwen ofwel vervangen. Ik ben er alleen nog niet achter waar deze zou moeten zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:12
PHPResource schreef op donderdag 29 september 2022 @ 07:20:
[...]

Dankjewel. Inmiddels iets verder gekomen. Op de unit zelf zit aan de zijkant ook een led statuslampje. Die knipperde 2x rood en 2x oranje. In de gebruiksaanwijzing staat dat dit betekent dat er een fout is aan de sensor van de afvoertemperatuur. Als oplossing staat dat je deze moet controleren en/of aanduwen ofwel vervangen. Ik ben er alleen nog niet achter waar deze zou moeten zitten
Heb zelf een ventilatie systeem van Zehnder ComfoAir Q350 WTW unit, het ding maakt veel lawaai hangt op zolder en mijn dochter kan er niet van slapen en verhuisd naar een ander slaapkamer beneden.

Beneden zitten de ledlampjes op de bediening groen geel en rood staat vaak op geel groen haast nooit en regelmatig op rood.

Ventilatie is wel nodig in de woning vooral nu het wat kouder is met de raam open in een nul op de meter woning, probleem de ventilatie unit is al ruim 2 maand stuk, blijkt de ODA sensor defect te zijn dan komt het in een storing dan doet de ventilatie niets meer.

Probleem het onderdeel wat vervangen moet worden niet op voorraad en kan nog wel enkele maanden duren vanuit de fabrikant als het onderdeel weer leverbaar is.

Maar nu zit je zonder ventilatie in een woning de komende periode enige is de ramen open laten staan boven en beneden dag en nacht, het vreet ook meer energie om de warmte vast te houden in de woning met een laag rendement warmtepomp.

Wat kun je er tegen doen helemaal niets gewoon afwachten, maar wel in een koud huis zitten met de ramen open, de warmtepomp doet niet veel de warmte vliegt er net zo hard weer uit de woning.

Lijkt me niet de bedoeling met een nul op de meter woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
J.E. Weinor schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:53:
[...]

Heb zelf een ventilatie systeem van Zehnder ComfoAir Q350 WTW unit, het ding maakt veel lawaai hangt op zolder en mijn dochter kan er niet van slapen en verhuisd naar een ander slaapkamer beneden.

Beneden zitten de ledlampjes op de bediening groen geel en rood staat vaak op geel groen haast nooit en regelmatig op rood.

Ventilatie is wel nodig in de woning vooral nu het wat kouder is met de raam open in een nul op de meter woning, probleem de ventilatie unit is al ruim 2 maand stuk, blijkt de ODA sensor defect te zijn dan komt het in een storing dan doet de ventilatie niets meer.

Probleem het onderdeel wat vervangen moet worden niet op voorraad en kan nog wel enkele maanden duren vanuit de fabrikant als het onderdeel weer leverbaar is.

Maar nu zit je zonder ventilatie in een woning de komende periode enige is de ramen open laten staan boven en beneden dag en nacht, het vreet ook meer energie om de warmte vast te houden in de woning met een laag rendement warmtepomp.

Wat kun je er tegen doen helemaal niets gewoon afwachten, maar wel in een koud huis zitten met de ramen open, de warmtepomp doet niet veel de warmte vliegt er net zo hard weer uit de woning.

Lijkt me niet de bedoeling met een nul op de meter woning.
toon volledige bericht
Nou dat klinkt inderdaad niet best..
Morgen komt er een monteur, ben benieuwd of hij er iets mee kan.
Doet jouw wtw helemaal niets meer? Ook niet als je hem handmatig op boost zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:12
PHPResource schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 20:12:
[...]

Nou dat klinkt inderdaad niet best..
Morgen komt er een monteur, ben benieuwd of hij er iets mee kan.
Doet jouw wtw helemaal niets meer? Ook niet als je hem handmatig op boost zet?
Nee hij doet niets meer ook niet handmatig, als je de stroom er af haalt en er weer opstart start dan hoor je hem even en dan springt de melding ODA sensor storing in het display en doet helemaal niets meer.
Er schijnen 2 van die ODA sensoren in te zitten voor de in en uitvoer lucht, en een paar andere censoren zoals voor de binnen en buitentemperatuur en bediening woonkamer co2 censor en nog wat ander meende ik.

Zit nu zonder ventilatie in de woning gelukkig is het nog niet al te koud buiten zodat de ramen open kunnen voor de frisse lucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biglia
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-04 09:04
J.E. Weinor schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 04:57:
[...]

Nee hij doet niets meer ook niet handmatig, als je de stroom er af haalt en er weer opstart start dan hoor je hem even en dan springt de melding ODA sensor storing in het display en doet helemaal niets meer.
Er schijnen 2 van die ODA sensoren in te zitten voor de in en uitvoer lucht, en een paar andere censoren zoals voor de binnen en buitentemperatuur en bediening woonkamer co2 censor en nog wat ander meende ik.

Zit nu zonder ventilatie in de woning gelukkig is het nog niet al te koud buiten zodat de ramen open kunnen voor de frisse lucht.
Ik heb die foutmelding ook gehad. Ze komen het gratis vervangen want het blijkt een fabricagefout te zijn.
Er zitten inderdaad 2 van die sensors in. Vroeger vervangden ze beide sensoren tegelijk ook al was er maar eentje stuk. Maar nu mogen ze die niet meer preventief vervangen omdat er tekorten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
Inmiddels is de sensor vervangen en werkt alles naar behoren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cweijers
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 27-12-2022
Als het systeem twee keer orange en twee keer rood knippert, dan is waarschijnlijk het thermokoppel kapot. Deze kun je eenvoudig vervangen. Als je de filters eruit haalt, dan kun je de voorkant openen door de voorplaat naar links te draaien. Als je vervolgens het wtw blok eruit haalt, zie je aan de linker kant de thermokoppels zitten. Een nieuwe set is ongeveer 23 euro. Ik heb de oude bedrading hergebruik en de nieuwe thermokoppels eraan verbonden.

[ Voor 6% gewijzigd door Cweijers op 26-12-2022 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasja
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 11-01-2023
Na vervanging filters wilde ik resetten. Maar dat lukte niet: het menu sprong niet terug naar de stand waarbij alle leds uit zijn.
In plaats daarvan heb ik nu wisselend de statusled vast op groen (ong. een minuut) en dan meerdere minuten de statusknop oranje knipperend. Het 2e lichtje van links is continu groen, de rest is uit.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn en hoe te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumpie
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Jasja schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:48:
Na vervanging filters wilde ik resetten. Maar dat lukte niet: het menu sprong niet terug naar de stand waarbij alle leds uit zijn.
In plaats daarvan heb ik nu wisselend de statusled vast op groen (ong. een minuut) en dan meerdere minuten de statusknop oranje knipperend. Het 2e lichtje van links is continu groen, de rest is uit.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn en hoe te verhelpen?
Toevallig een oplossing hiervoor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pschroth
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-12-2024
dumpie schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:32:
[...]

Toevallig een oplossing hiervoor gevonden?
Welkom in de niet werkende wereld van Itho
Pagina: 1