Vraag

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-05 23:03

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een OnePlus Nord CE EB2103, van nog geen jaar oud. Heb nu 2 keer de telefoon voor reparatie aangeboden, omdat bij het gebruikmaken van dualsim, de telefoon constant de simkaarten niet meer ziet. Zijn 2 nieuwe sims, en in mijn reserve toestel werken ze wel. Dus het ligt NIET aan de sims. Livechat wilt mij niet meer verder helpen omdat 2 reparatiecentrums niks hebben kunnen vinden.

Livechat van One+ blijft erop hameren dat ik nieuwe simkaarten moet aanvragen, maar zijn beide 4 weken oud, dus daar kan het niet aan liggen. Volgens hen kunnen ze niks betekenen omdat er volgens de reparatiecentrums niks te vinden is. Hij is de 1e keer naar Haarlem opgestuurd, 2e keer naar Polen.

Ze willen het toestel niet vervangen, en ik zit dus met een telefoon die ik speciaal met dualsim heb aangeschaft, en daarmee dus niet betrouwbaar werkt.

Heb nu een mail er aan gewaagt, op aanraden van de helpdesk. Toestel is afgenomen met een abbo bij *knip* Webwinkel, maar die stuurde mij de 1e keer al gelijk door naar One+.

Iemand tips voor vervolg stappen, heb helaas geen rechtsbijstand?

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 28-09-2022 20:24 . Reden: Naam winkel weggehaald volgens beleid ]

---RAWE CEEK!!!---

Beste antwoord (via NoFearCreations op 05-10-2022 20:41)

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
NoFearCreations schreef op woensdag 28 september 2022 @ 18:06:

Dat had ik al geprobeerd, maar knip stuurde mij gelijk door naar One+.
Dat is leuk voor Webwinkel, minder leuk voor jou, want je ziet nu zelf dat je niet correct geholpen wordt. Je moet bij de verkoper zijn en dat is webwinkel in deze en zij moeten met een oplossing komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 28-09-2022 20:25 ]

hi!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Als hij na 2 keer nog steeds gerepareerd is lijkt mij ontbinden van de overeenkomst de enige juiste vervolg stap.

https://www.consuwijzer.n...-koopovereenkomst-product

Simpel maar vaak effectief.

En ze hebben je op eigen initiatief naar One+ gestuurd. Dan is het risico dat de fabrikant er een zooitje van maakt en je moet betalen.(als winkel zijnde)

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:32
NoFearCreations schreef op woensdag 28 september 2022 @ 17:31:
Mijn vraag
Ik heb een OnePlus Nord CE EB2103, van nog geen jaar oud. Heb nu 2 keer de telefoon voor reparatie aangeboden, omdat bij het gebruikmaken van dualsim, de telefoon constant de simkaarten niet meer ziet. Zijn 2 nieuwe sims, en in mijn reserve toestel werken ze wel.
Begrijp ik het goed dat je twee simkaarten hebt, en als je er 1 gebruikt in de oneplus het goed gaat, maar als je beide erin stopt, geen van de kaarten herkent wordt?
Met andere woorden, elke simkaart afzonderlijk werkt wel (in elke positie)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Dit moet je uitvechten met *knip* Webwinkel en niet met One+.

Morgen zou je eens met ze moeten gaan bellen of naar de winkel ermee, zodat je het live kan uittesten.

[ Voor 8% gewijzigd door Yorinn op 28-09-2022 20:24 ]

hi!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
canonball schreef op woensdag 28 september 2022 @ 17:54:
[...]

Begrijp ik het goed dat je twee simkaarten hebt, en als je er 1 gebruikt in de oneplus het goed gaat, maar als je beide erin stopt, geen van de kaarten herkent wordt?
Met andere woorden, elke simkaart afzonderlijk werkt wel (in elke positie)?
Inderdaad, enkele simkaart werkt wel in beide sloten, maar zodra ik dualsim ga, herkent hij om de haverklap beide simkaarten niet meer. Het is ook lastig omdat hij het niet permanent doet, kan zo 2 dagen goed werken, en dan weer een hele dag bijna niet bruikbaar zijn.
MysticX schreef op woensdag 28 september 2022 @ 18:01:
Dit moet je uitvechten met knip en niet met One+.

Morgen zou je eens met ze moeten gaan bellen of naar de winkel ermee, zodat je het live kan uittesten.
Dat had ik al geprobeerd, maar *knip* Webwinkel stuurde mij gelijk door naar One+.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 28-09-2022 20:25 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online

Dat had ik al geprobeerd, maar knip stuurde mij gelijk door naar One+.
Dat is leuk voor Webwinkel, minder leuk voor jou, want je ziet nu zelf dat je niet correct geholpen wordt. Je moet bij de verkoper zijn en dat is webwinkel in deze en zij moeten met een oplossing komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 28-09-2022 20:25 ]

hi!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb de naam van de webwinkel uit de TS en een aantal reacties verwijderd conform het SF Beleid.

Deze mag achterwege blijven in de discussie.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• loki504
  • Nu online
MysticX schreef op woensdag 28 september 2022 @ 18:10:
[...]

Dat is leuk voor [Mbr]Webwinkel[/], minder leuk voor jou, want je ziet nu zelf dat je niet correct geholpen wordt. Je moet bij de verkoper zijn en dat is [Mbr]webwinkel[/] in deze en zij moeten met een oplossing komen.
Maakt uit eindelijk geen klap uit. Webshop stuurt koper door naar fabrikant. Die kan het niet fixen. Prima dan kan je ontbinden. Dat is het risico dat de Webwinkel loopt. De uitkomst was niet anders geweest omdat de winkel het ook direct doorgestuurd naar de fabrikant.

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-05 09:13

ITsEZ

parttime all-rounder

loki504 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 06:44:
[...]

Maakt uit eindelijk geen klap uit. Webshop stuurt koper door naar fabrikant. Die kan het niet fixen. Prima dan kan je ontbinden. Dat is het risico dat de Webwinkel loopt. De uitkomst was niet anders geweest omdat de winkel het ook direct doorgestuurd naar de fabrikant.
De uitkomst is wel anders, want nu is het het probleem van TS. Hij heeft nu al twee keer de telefoon opgestuurd en nog steeds geen werkend toestel. O+ kan zeggen, niet ons probleem. En er allerlei voorwaarden aan verbinden. De winkel moet het gewoon oplossen. TS staat nu dus nog steeds met lege handen en moet alsnog terug naar de verkoper. Dus, extra werk en gedoe voor TS. Het zal me overigens niet verbazen als de winkel zelf de telefoon nu ook nog 2x op wil sturen.

What you see is always what you get.

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Lijkt mij dat One+ stelt dat er niets mis is met de telefoon want er is geen issue gevonden in het reparatiecentrum en dus dat de TS dit allemaal fantaseert. Daarom zal One+ de telefoon niet omruilen. Het lastige is dat je moet bewijzen dat de telefoon niet goed werkt met beide simkaarten actief.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:11
In mijn ervaring is dat bij dit soort zaken je het best een heel duidelijke instructie aanlevert hoe het issue te reproduceren, zeker wanneer dit enige moeite vergt. Immers zo'n gecertificeerde reparateur gaat daar geen uren in steken. Die kijkt naar de klacht, zal er sims in steken, als dat werkt misschien nog een software update doen mits beschikbaar en klaar, en weer door naar het volgende toestel.

Als het immers werkt zullen zij simpelweg aangeven dat er geen issue is. Het wil ook vaak helpen om het issue actief te hebben bij het inleveren van het toestel, zodat de verkoper ook duidelijk ziet dat er iets mis is.

• loki504
  • Nu online
ITsEZ schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:06:
[...]

De uitkomst is wel anders, want nu is het het probleem van TS. Hij heeft nu al twee keer de telefoon opgestuurd en nog steeds geen werkend toestel. O+ kan zeggen, niet ons probleem. En er allerlei voorwaarden aan verbinden. De winkel moet het gewoon oplossen. TS staat nu dus nog steeds met lege handen en moet alsnog terug naar de verkoper. Dus, extra werk en gedoe voor TS. Het zal me overigens niet verbazen als de winkel zelf de telefoon nu ook nog 2x op wil sturen.
Dat de winkel nu nog vanalles wil doen is niet het probleem van TS. En als Fabrikant er allerlei voorwaarden aan verbind is het risico wat de winkel loopt. Ja TS heeft nu 1 keer extra contact moeten leggen met een bedrijf. Maar bespaard daar wel minimaal 4 dagen heen en weer gestuurd van zijn telefoon en vertraagt het proces.

En leuk dat de winkel hem nog eens wil opsturen. Maar daar hoeft TS niet in mee te gaan. Winkel heeft de kans gehad.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:45

ThunderNet

Flits!

[...]

Inderdaad, enkele simkaart werkt wel in beide sloten, maar zodra ik dualsim ga, herkent hij om de haverklap beide simkaarten niet meer. Het is ook lastig omdat hij het niet permanent doet, kan zo 2 dagen goed werken, en dan weer een hele dag bijna niet bruikbaar zijn.

[...]

Dat had ik al geprobeerd, maar [Mbr]*knip* Webwinkel[/] stuurde mij gelijk door naar One+.
Ik had een soortgelijk issue, waarbij ze steeds verbinding leken te verliezen. Er was een instelling die ik veranderd heb en sindsdien geen probleem meer mee gehad (Oneplus 10 Pro) Ik weet zo niet meer welke, maar is vast te vinden op het internet :)

(1 van mijn simkaartjes is van Vodafone)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
ITsEZ schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:06:
[...]

In deze stuurt winkelier de TS door naar de fabrikant. Dat maakt dat ze sowieso nog verantwoordelijk zijn voor reparatie, vervanging, of ontbinding.

De TS moet hier een brief/mail sturen met aanzet tot ontbinding. Product is non-conform. Reparatie heeft geen zin, vervanging lijkt mij evenmin gezien OnePlus zelf aangeeft dat alles in orde is. Dit doet mijn vermoeden van een design fout, mogelijk met bepaalde combinaties van sim kaarten.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:11
loki504 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:11:

En leuk dat de winkel hem nog eens wil opsturen. Maar daar hoeft TS niet in mee te gaan. Winkel heeft de kans gehad.
Ik vraag me af of je dat wel zo stellig kan stellen, immers zoals ik het relaas van TS lees is de geclaimde non-conformiteit nog niet eens vastgesteld en lijkt er dus discussie te zijn over het al dan niet conform zijn van het toestel. Nu weet ik niet wat 'nog geen jaar oud' betekend en wanneer het toestel aangeschaft is, en dus ook niet of het onder de oude of nieuwe wetgeving is.

Daarnaast zou ik het gewoon proberen met nieuwe sims, en dat niet van te voren uitsluiten als ik TS was. Ook al zijn de sims slechts 4 weken oud, die kunnen altijd een probleem hebben. Vaak genoeg meegemaakt met compleet nieuwe sims dat er eigenaardigheden waren, die direct opgelost werden door een envelop te pakken met een nieuwe sim en die te activeren in plaats van de andere sim.

[ Voor 23% gewijzigd door Dennism op 29-09-2022 10:52 ]

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Dennism schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:53:
In mijn ervaring is dat bij dit soort zaken je het best een heel duidelijke instructie aanlevert hoe het issue te reproduceren, zeker wanneer dit enige moeite vergt. Immers zo'n gecertificeerde reparateur gaat daar geen uren in steken. Die kijkt naar de klacht, zal er sims in steken, als dat werkt misschien nog een software update doen mits beschikbaar en klaar, en weer door naar het volgende toestel.

Als het immers werkt zullen zij simpelweg aangeven dat er geen issue is. Het wil ook vaak helpen om het issue actief te hebben bij het inleveren van het toestel, zodat de verkoper ook duidelijk ziet dat er iets mis is.
Dat is ook het lastige, het is niet zomaar te reproduceren. Hij kan het een hele tijd goed doen, en ineens merk ik dat ik geen verbinding meer heb.

Het symptoom is:
Ik zit op YT/of iets anders wat data vraagt. Merk dat hij niet meer laadt, en kijk in de statusbalk naar mijn verbinding. Ziet dat er een kruisje staat bij beide simkaarten. Dan blijft hij continu verbinden/contact verliezen. Soms helpt opnieuw opstarten, soms simkaarten wisselen van slot. Vaak geef ik het op, en na een paar uur doet hij weer normaal.
ThunderNet schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:23:
[...]

Ik had een soortgelijk issue, waarbij ze steeds verbinding leken te verliezen. Er was een instelling die ik veranderd heb en sindsdien geen probleem meer mee gehad (Oneplus 10 Pro) Ik weet zo niet meer welke, maar is vast te vinden op het internet :)

(1 van mijn simkaartjes is van Vodafone)
Ik heb al dagen lang gezocht, maar niks kunnen vinden. Mijn data/prive simkaart is van Vodafone, werk sim is een Telfort zakelijk abbo.
Dennism schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:50:
[...]

Ik vraag me af of je dat wel zo stellig kan stellen, immers zoals ik het relaas van TS lees is de geclaimde non-conformiteit nog niet eens vastgesteld en lijkt er dus discussie te zijn over het al dan niet conform zijn van het toestel. Nu weet ik niet wat 'nog geen jaar oud' betekend en wanneer het toestel aangeschaft is, en dus ook niet of het onder de oude of nieuwe wetgeving is.

Daarnaast zou ik het gewoon proberen met nieuwe sims, en dat niet van te voren uitsluiten als ik TS was. Ook al zijn de sims slechts 4 weken oud, die kunnen altijd een probleem hebben. Vaak genoeg meegemaakt met compleet nieuwe sims dat er eigenaardigheden waren, die direct opgelost werden door een envelop te pakken met een nieuwe sim en die te activeren in plaats van de andere sim.
Sims zijn nieuw, en werken in 2 andere toestellen perfect. Toestel is op 27 November 2021 aangeschaft

Het is ook niet dat ik met m'n handen in m'n haar zit, want mijn reserve toestel werkt prima. Alleen deze heeft geen NFC en face unlock, de reden dat ik voor de One+ heb gekozen.

Zojuist telefonisch contact gehad met *Webwinkel*, ik mag hem naar het hoofdkantoor opsturen, en dan gaan zij er nog een keer mee bezig. Ben benieuwd, weet wel dat de eerste en laatste One+ telefoon voor mij is, volgende gewoon weer een Xiaomi :P

---RAWE CEEK!!!---

• loki504
  • Nu online
Dennism schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:50:
[...]

.
Alleen was dat niet anders als de winkel hem zelf 2 keer had aangenomen.

En ik zou het raar vinden als beide los prima werken maar samen ineens een probleem hebben met elkaar.(en dan specifiek die sim niet eens de provider). Dan is het aannemelijk dat er iets niet lekker loopt in de Telefoon.
En je merkt heel vaak als een probleem soms op treed dat winkel/fabrikant niet weten hoe ze daar mee om moeten gaan. Logisch ook ze hebben immers geen tijd om enkele dagen YT filmpjes te kijken in de hoop dat het eens mis gaat.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:45

ThunderNet

Flits!

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter spijker
  • Laatst online: 11:08
Op mijn Samsung telefoon viel ook de 2de sim regelmatig uit.
Wat misschien kan helpen, wat bij mij goed werkt, is aan de onderkant van de simkaart een dun papiertje plakken. Hierdoor maakt de simkaart beter contact. Ik heb hierna geen uitval meer gehad.

SE 11x365WP ONO + 10x365WP WZW + 4 x365WP ZWZ. Totaal 9100WP. Gasloos sinds 06-2022: L/W warmtepomp NIBE BVA-SVM 10-200, AMS 10-12. L/L warmtepomp MHI SCM50-ZSW triple.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Update, webwinkel komt mij tegemoet, en ik mag een ander vergelijkbaar toestel uitzoeken. Kon ook een nieuwe One+ krijgen, maar al mijn vertrouwen in het toestel en klantenservice is weg. Ga nu gewoon weer voor een Xiaomi.

---RAWE CEEK!!!---

Pagina: 1