Toon posts:

VPN stapelen over ADSL verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis Mxstream (geen getweakt modem, met win2000 prof) Nu zou ik graag een VPN verbinding opzetten met een andere pc over internet. Voor internet/mxstream dus al een VPN in gebruik. Mijn vraag is nu of ik over die verbinding nog een vpn kan opzetten met pc die aan internet hangt via dial up.

Met de search optie op tweakers kwam ik niet veel verder dan het opzetten van een "normale vpn" en niet iets van een dubbele vpn.

Hoop dat iemand hier iets meer over weet

p.s. hier gepost omdat over een windows2000 bak gaat

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:35

Arno

PF5A

--> [forum=19] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Yep, geen probleem..
VPN is puur een tunnel over een bestaande IP verbinding.
Ook al zit je al vi 30 tunnels verbonden, via de verbinding die je dan hebt, kan je gewoon nog een tunnel bouwen.

Als je het TEP (Tunnel End Point) maar kan pingen, dan kan je die verbinding opbouwen.

Ik had het ook, ik was verbonden met Mxstream, en over die verbinding had ik nog een vpn tunnel naar de server op de zaak, en kon ik dus bij mijn exchange server, en bij alle shares..

LET WEL:
De tunnel is niet erg veilig, je kan de authenticatie wel via MS encryption laten lopen, maar de data in de tunnel is niet encrypted. stuur er dus geen belangrijke data overheen.
Maar voor een spelletje is het goed te doen denk ik.

Als je echt een super veilige verbinding via het internet wil hebben, dan moet je maar eens met mij babbelen, ik ben engineer bij een bedrijf, die dat type veilige tunnels kan maken. 3DES encrypted tunnels, stac compression, PKI, CA certificaten uitwisseling..verzin het maar, alles super veilig.
Sindsdien zit ik dus ook via een veilige link met de zaak verbonden. Die kan je niet 1, 2, 3 hacken/cracken.. ;)

Suc6
CyberJ

• rikm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:06
Ik zelf ben ik hier ook nieuwsgierig na, en heb hier ook ongeveer dezelfde vraag gepost.

Ik draaide destijds windows ME waarmee het niet mogenlijk is aangezien de dailup adapter al inbruik was door de MX stream verbinding.

Er is mij verteld dat het met W2K WEL mogenlijk was, alleen niet verteld hoe.

Mijn idee was om LAN (IPX) games te spelen over "internet" mbv VPN
De VPN is gelukt met NT4 als server maar de client vonden elkaar niet met IPX in games..

Suc6

Where ever you go, there you are

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Had je aan de server kant (NT4) binnen RAS wel aangegeven dat er IPX/SPX over de lijn mocht ??
En had deze server ook idd een IPX protocol geinstalleerd ??
ANders gaaat het nog niet echt werken..

* Equator vindt dat er meer topics over VPN mogen komen, dar weet hij tenminste iets van af.. :)

gr
CyberJ

• rikm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:06
Jazeker ik kon zin op de server dat ze beide zowel TCP/IP als IPX een adres krijgen

(?IPX krijgt nodenumerr? of iets dergelijks)

Where ever you go, there you are

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor je antwoord, ga het thuis eens uit proberen

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

CyberJ,

kunnen we dit draadje weer even oppakken, om een aantal settings door te lopen? Ik probeer een VPN-verbinding over ADSL met mijn werk te krijgen, maar dat lukt me niet. Help needed!

• Stefan53xx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:55
idd dit zou ik ook weleens willen weten..:)

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:09
Als het niet lukt moet je ook even alles melden wat je gedaan hebt, OS, e.d. Mij lukt een VPN (PPTP) opzetten naar mijn werk prima. Wel met XP en via BBned ADSL (dus niet nog een keer over een VPN).

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1