Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een game pc waarmee ik moeiteloos op 1440p en 144Hz kan gamen, het liefst ook redelijk toekomst gericht en moet zeker minimaal 5 jaar mee gaan. Ik ga hem gebruiken voor dag tot dag zaken en gamen. Verder geen video verwerking of andere zware activiteiten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1600-€2000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem al mijn randapparatuur mee (scherm, muis etc.). Ik wil dus alleen info over een desktop pc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben? Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb mij de afgelopen weken ingelezen over verschillende builds. Ik kies nu toch voor de Ryzen + Radeon 6700XT, omdat die prijstechnisch gunstig is. Op het forum lees ik ook overal terug dat de meeste tweakers dit aanraden. De keuze voor 5800 over 5600 gemaakt, omdat ik nog budget over had en ik dan liever de veiligere keuze maak voor een snellere processor. Ik ben dan ook van plan de ryzen te overclocken.
Ik heb ook een extra 2TB harde schijf toegevoegd, hier wil ik graag rommel dumpen zodat ik niet alles op mijn ssd hoef te zetten.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben benieuwd naar feedback over de keuzes die ik heb gemaakt. Ik ben meerdere dagen de afgelopen weken bezig geweest met keuzes maken (maar ook vooral complete builds weggooien en opnieuw beginnen
). Dit is mijn eerste zelfstandige build. De invloed van de best buy van september is ook overduidelijk terug te zien! Ik ben dus benieuwd naar feedback, maar sta natuurlijk ook open voor het toevoegen van onderdelen!
Startbuild:
Alvast bedankt voor de reactie's!
Ik ben op zoek naar een game pc waarmee ik moeiteloos op 1440p en 144Hz kan gamen, het liefst ook redelijk toekomst gericht en moet zeker minimaal 5 jaar mee gaan. Ik ga hem gebruiken voor dag tot dag zaken en gamen. Verder geen video verwerking of andere zware activiteiten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1600-€2000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem al mijn randapparatuur mee (scherm, muis etc.). Ik wil dus alleen info over een desktop pc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben? Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb mij de afgelopen weken ingelezen over verschillende builds. Ik kies nu toch voor de Ryzen + Radeon 6700XT, omdat die prijstechnisch gunstig is. Op het forum lees ik ook overal terug dat de meeste tweakers dit aanraden. De keuze voor 5800 over 5600 gemaakt, omdat ik nog budget over had en ik dan liever de veiligere keuze maak voor een snellere processor. Ik ben dan ook van plan de ryzen te overclocken.
Ik heb ook een extra 2TB harde schijf toegevoegd, hier wil ik graag rommel dumpen zodat ik niet alles op mijn ssd hoef te zetten.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben benieuwd naar feedback over de keuzes die ik heb gemaakt. Ik ben meerdere dagen de afgelopen weken bezig geweest met keuzes maken (maar ook vooral complete builds weggooien en opnieuw beginnen
Startbuild:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 209,- | € 209,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | € 148,99 | € 148,99 |
1 | Videokaarten | Sapphire Nitro+ Radeon RX 6700 XT (11306-08-20G) | € 559,- | € 559,- |
1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (CMR, 64MB cache, 5400rpm), 2TB | € 70,22 | € 70,22 |
1 | Behuizingen | Corsair Crystal 570X RGB Zwart | € 119,90 | € 119,90 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 103,25 | € 103,25 |
1 | Voedingen | Corsair TX750M (2021) | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 129,90 | € 129,90 |
Totaal | € 1.499,78 |
Alvast bedankt voor de reactie's!
[ Voor 4% gewijzigd door aLegend op 29-09-2022 16:26 ]