Vraag
Alle reacties
Aanstampen en klaar.
(misschien is 1 zak ook voldoende, moet je even de geul inhoud meten. Je haalt 12liter uit 1 zak van 25 kg)
[ Voor 30% gewijzigd door paQ op 28-09-2022 14:00 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Catch a smile out there!
Afgelopen week heb ik er zo'n 22 zakken gemengd, huismerk van de Gamma. Ben wel tevreden over het eindresultaat kost ook geen drol.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Is een lapje folie (alleen op de bodem?) noodzakelijk of kan het ook op het zand als ik de huidige rommel heb weggehaald? En waarmee de dorpel afplakken, is dat om beschadigingen te voorkomen?
Bedoel je daar de betonmortel mee die ze me in de bouwmarkt hebben aangeraden? Nu er nogmaals naar te kijken zie ik op de plaatjes dat een laagdikte van 80 mm mogelijk is i.t.t. de tekst die 50 mm aangeeft. Mijn berging is niet verwarmd, maar alsnog zal 'binnen' wel een andere temperatuur hebben dan buiten.Lt.Mitchell schreef op woensdag 28 september 2022 @ 14:00:
Ik zou krimpmortel gebruiken, zeker omdat je met zomer/winter daar wel wat verschil zal hebben qua temperatuur. Krimpmortel heeft wel even nodig om uit te harden maar hou je geen scheurtjes aan over
@True zandcement loop je bij een dorpel helemaal kapot. Dat is niet sterk genoeg.
[ Voor 31% gewijzigd door Señor Sjon op 28-09-2022 15:44 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Nee, mogelijks hebben ze dat zelfs niet in de bouwmarkt. Moet je even voor bij de 'winkel voor professionals' gaan.Tjapie1 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:35:
[...]
Bedoel je daar de betonmortel mee die ze me in de bouwmarkt hebben aangeraden? Nu er nogmaals naar te kijken zie ik op de plaatjes dat een laagdikte van 80 mm mogelijk is i.t.t. de tekst die 50 mm aangeeft. Mijn berging is niet verwarmd, maar alsnog zal 'binnen' wel een andere temperatuur hebben dan buiten.
Ik ging er gemakshalve vanuit dat er nog iets overheen gaat. Bij ons hebben we het ook afgewerkt met egaline.Señor Sjon schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:40:
Paar klinkers of keien ertussen past niet? De binnenkant heeft toch al straatwerk als afwerking.
@True zandcement loop je bij een dorpel helemaal kapot. Dat is niet sterk genoeg.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Ik zou normaal beton nemen (bv hornbach) de rand afplakken met een randstrook en vol blubberen , maar eerder nog zou ik overwegen om een paar stenen te pakken op maat te slijpen en ze gewoon in het gat te doen. Je kan eventueel ook zelf stenen op maat maken met betonTjapie1 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:35:
Wauw, dank voor de snelle antwoorden! Ik ben momenteel niet thuis, maar ik schat in dat de geul 100 x 10 x 6 cm, oftewel zo'n 6 liter. Een zak van 25 kg (of eigenlijk een halve) moet dus voldoende zijn!
Is een lapje folie (alleen op de bodem?) noodzakelijk of kan het ook op het zand als ik de huidige rommel heb weggehaald? En waarmee de dorpel afplakken, is dat om beschadigingen te voorkomen?
[...]
Bedoel je daar de betonmortel mee die ze me in de bouwmarkt hebben aangeraden? Nu er nogmaals naar te kijken zie ik op de plaatjes dat een laagdikte van 80 mm mogelijk is i.t.t. de tekst die 50 mm aangeeft. Mijn berging is niet verwarmd, maar alsnog zal 'binnen' wel een andere temperatuur hebben dan buiten.
Verwijderd
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2022 16:23 ]
Als ik het goed begrijp zou deze betonmortel dus afdoende moeten zijn en een randstrook rondom / alleen bij de dorpel om thermische verschillen op te vangen?
Houd de mortel droog, dan kun je hem goed aanstampen.
En als je met je handen gaat werken: HANDSCHOENTJES AAN!
Anders heb je twee dagen later dit
[ Voor 62% gewijzigd door paQ op 29-09-2022 11:54 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Ik schep de beton/mortel/whatever nooit met mijn handen eigenlijk
Dit dus. Eventueel paar 10x10 steentjes (lijkt te passen) en je hebt zo het strookje gevuld zonder er later spijt van te krijgen.Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2022 @ 16:22:
Ik zou een paar van die 30x30 tegels die je er nu hebt inliggen op maat slijpen en erin leggen. Beetje vers zand eronder en netjes erin drukken en met de rubber hamer mooi recht leggen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dit lijkt me het netste.Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2022 @ 16:22:
Ik zou een paar van die 30x30 tegels die je er nu hebt inliggen op maat slijpen en erin leggen. Beetje vers zand eronder en netjes erin drukken en met de rubber hamer mooi recht leggen.
:strip_exif()/f/image/a9TKMqMAqHn3KmX219S3A90a.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/mCftSduhkV0DyIixLJYKD9Uz.jpg?f=fotoalbum_tile)