Toon posts:

resolutie aanpassen opstart (tussen)schermen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo experts, ik probeer in principe alles ff zelf uit te zoeken maar dit kan ik zo gauw niet vinden (en ik wil geen hardware beschadigen 8-) ), dus euhh gaarne advies aub.
Ik heb suse 7.1 draaien op een matrox G200 en een iiyama vmp 451 op 1280x1024 16bits (110 Hz is eigenlijk iets te hoog maar ik weet wel waar maar nog niet hoe je dit handmatig in je x86config kan aanpassen).
Dit gaat verder goed, behalve dat ik voor m'n inlogscherm en tussen het inloggen en uiteindelijke desktop een vreselijk bibberig wit (met iets kleuren erdoorheen) scherm krijg. Ik weet niet of dit kwaad kan voor m'n monitor en ik vraag me af of ik dit aan moet passen (in opstart routine?) voordat ie er evt schade van oploopt (of overdrijf ik nu een beetje?).
Kan iemand mij vertellen wat ik hiermee moet doen?
Alvast bedankt, een (nog wel) linux newbee ;)

Verwijderd

wat ik begrijp is dus dat je gewoon in de terminal inlogt en dan pas naar X gaat?
als dat zo is dan moet je gewoon in YAST zeggen dat je een grafiesche inlog blaat ding will gebruiken (Kdm is vrij goed)

en over die refresh rate.
open gewoon eens X86Config met pico ofzo of wat dan ook
en kijk dan ff bij de instellingen van je monitor (is vrij overzichtelijk over het algemeen)
en verander het getalletje daar ff.

Verwijderd

Topicstarter
Stratos, bedankt voor de reactie alvast.
Ik start wel meteen op in X maar vlak voor het (grafische) inlogscherm van kde en tussen inlogscherm en desktop veranderd de resolutie en krijg ik (ca. 1-2 sec.) een wazig wit bibberend scherm. :? Ik vroeg me af of dat ergens aan te passen is.
PS pico is een soort editor zeker?

Verwijderd

ooooooooooooohhhhh je bedoelt dat.
joh 1 a 2 seconden valt nog mee :) licht btw geloof ik aan je monitor zelf. ik heb zelf een monitor die gaat altijd als een gek klikken en moeilijk doen als hij van res moet veranderen. lol.

en pico is idd een text editor.

en er zijn hier ook nog vast wel uber *nixŽers die het allemaal haar fijn kunnen uitleggen waarom je monitor zo doet :) maar ik zou het niet weten.