Siemens HomeConnect - Deco Mesh netwerk, niet te koppellen

Pagina: 1
Acties:

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 18:46
De titel zegt het al, ik heb een Siemens Oven gekocht met HomeConnect en deze krijg ik met geen mogelijk in de App gekoppeld! Via WPS verbind ik deze met mijn Deco M9 netwerk die op zijn beurt verbonden is met de FritzBox 5490. Wat ik ook probeer ik krijg doorgaans error 5014 en zelden 6001.

Ik heb 't volgende nu actief
  • De Deco M9 is, sinds gister, in 'Wifi-router' stand en regelt daarmee mijn hele netwerk
  • Vanuit de Fritzbox is de M9 volledig 'exposed' aan het internet waardoor de Deco mijn veiligheid moet garanderen
  • De Oven verbonden met het wifi netwerk via WPS, altijd succesvol
  • Op 'aanraden van Siemens' heb ik portforwarding aangezet om 8080,443 en 123 direct naar de oven te 'exposen' (ik zou het zelf raar vinden maar ze spreken van 'open zetten' van de porten niet specificerend of dit in/uitgaand is)
  • IGMP (multicast) staat aan
In de Home Connect app komt de Oven netjes 'naar boven' in een popup zodra ik 'Koppel aan app' kies dus op het netwerk zit hij, maar daarna krijg ik dus de genoemde 5014 error keer op keer. Als ik in plaats van via WPS de oven probeer te verbinden met de 'Homeconnect hotspot' loop ik ook keer op keer tegen error 5014 aan, dit terwijl ik bijvoorbeeld eerst een scherm zou moeten krijgen met 'kies een wifi netwerk om mee te verbinden', althans volgens hun mogelijk out of date videos.

Daarnaast heb ik nog vele zaken geprobeerd! Zoals het wifi van de FritzBox te pakken (en ook daar portforwarding aangezet), een ander wachtwoord in stellen voor mijn wifi netwerk, een Android toestel ipv iPhone, 5ghz wifi uitschakelen (dus alles over 2.4), alle Deco's behalve mijn hoofd Deco uitschakelen zodat er maar 1 punt is in mijn mesh, App herinstalleren, een nieuw 'SingleKey account' gemaakt....

Schiet mij maar lek! Wie weet is hier een tweaker die het zelfde meegemaakt heeft en met die ene 'unieke combinatie van instellingen' alsnog het kreng aan de praat gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:46
Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn siemens kookplaat, heb jij dit inmiddels verholpen? If so, kan je mij op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13-05 06:58
port forwarding direct uitzetten, niet dat dat het probleem oplost maar is absoluut niet nodig. verder gewoon handmatig via hotspot installeren en exact de stappen volgen. bij mij heb ik 3 siemens apparaten op die manier zonder problemen aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:46
emielbf schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 07:04:
port forwarding direct uitzetten, niet dat dat het probleem oplost maar is absoluut niet nodig. verder gewoon handmatig via hotspot installeren en exact de stappen volgen. bij mij heb ik 3 siemens apparaten op die manier zonder problemen aangesloten.
Dat werkt dus helaas niet, en conform stappenplan loop ik tegen precies dezelfde problemen als @ultimasnake aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheppie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-05 09:57
Wij hebben een Siemens combi oven en afzuigkap die HomeConnect hebben. Deze zijn gekoppeld aan een Deco M4 netwerk. Deze heb ik toen (twee jaar geleden) met de hand ingesteld, dus zonder WPS.
Dat ging toen prima en we hebben nooit last gehad van connectie problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13-05 06:58
Klaaz Vaak schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:59:
[...]

Dat werkt dus helaas niet, en conform stappenplan loop ik tegen precies dezelfde problemen als @ultimasnake aan.
even voor de 100% zekerheid, tijdens het stappenplan moet je met je smartphone ook verbinding maken met het wifi netwerk van het apparaat, dat gaat ook allemaal goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 18:46
Klaaz Vaak schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:59:
[...]

Uiteindelijk was mijn oplossing 'simpel' maar omslachtig. Mijn Deco M9 netwerk ondersteund gewoon geen Multicast en heb ik dus een goedkoop asus routertje in de meterkast erbij gehangen (misschien kon mijn fritzbox uiteindelijk wel gebruikt worden?) waarmee de oven aansluiting maakt.

Het grappige is dat ik uiteindelijk de slimme functies een stuk minder gebruik dan verwacht, mijn oude oven kon makkelijk 20 minuten er over doen om op 200c te komen waardoor voor vertrek vanuit werk het best een fijn idee was, maar deze oven is zo snel (met de snel voorverwarmen stand) dat het eigenlijk niet meer nodig is... Toch is de pushmelding dat de oven klaar is als ik even naar boven ga om te kijken bij de 3d printer best chill :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Hier werkt het met een deco m5 wel. Meen ergens gelezen te hebben dat hij alleen met 2.4GHz kan verbinden.

Kan je eens proberen om tijdelijk 5GHz uit te zetten?

Nvm: zag niet staan dat je dat al had gedaan.

[ Voor 14% gewijzigd door M3rcury op 09-08-2023 08:22 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heibel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-04 21:12
Ik was al in bezit van een Siemens oven die een tijdje geleden prima te koppelen van aan Home Connect

Nu heb Ik een Siemens Koffiemachine aangeschaft en loop tegen hetzelfde probleem als@ultimasnake. Heb een netgear r7000 router met een m5 deco's. Krijg hem maar niet aangemeld door foutcode 5014. Heb contact gezocht met de helpdesk van home connect, kreeg dit antwoord.

" Let hierbij op dat uw bij de overdracht van de wifi instellingen naar het apparaat, uw tablet of smartphone verbonden moet zijn met het 2.4 Ghz netwerk van uw Router. Op de 5 Ghz lukt het koppelen vaak niet, doordat deze frequentie instabieler is dan de 2.4 Ghz band. Ook is het raadzaam eventueel aanwezige repeaters of extenders uit te schakelen tijdens het koppelproces zodat de Home Connect apparatuur aangemeld wordt op de basis zelf. De functie multicast moet aan staan op uw router om onderlinge verbindingen tussen apparaten mogelijk te maken."

Ik kan overal aan voldoen alleen mijn routers (netgear R7000 en sitecom 351) ondersteunen geen Multicast.
Weet iemand een router die dat wel ondersteund, dan kan ik dat nog proberen?

@ultimasnake wel type "goedkoop asus routertje" heb jij gebruikt?

[ Voor 12% gewijzigd door heibel op 27-07-2024 07:49 ]

Pagina: 1