De titel zegt het al, ik heb een Siemens Oven gekocht met HomeConnect en deze krijg ik met geen mogelijk in de App gekoppeld! Via WPS verbind ik deze met mijn Deco M9 netwerk die op zijn beurt verbonden is met de FritzBox 5490. Wat ik ook probeer ik krijg doorgaans error 5014 en zelden 6001.
Ik heb 't volgende nu actief
Daarnaast heb ik nog vele zaken geprobeerd! Zoals het wifi van de FritzBox te pakken (en ook daar portforwarding aangezet), een ander wachtwoord in stellen voor mijn wifi netwerk, een Android toestel ipv iPhone, 5ghz wifi uitschakelen (dus alles over 2.4), alle Deco's behalve mijn hoofd Deco uitschakelen zodat er maar 1 punt is in mijn mesh, App herinstalleren, een nieuw 'SingleKey account' gemaakt....
Schiet mij maar lek! Wie weet is hier een tweaker die het zelfde meegemaakt heeft en met die ene 'unieke combinatie van instellingen' alsnog het kreng aan de praat gekregen
Ik heb 't volgende nu actief
- De Deco M9 is, sinds gister, in 'Wifi-router' stand en regelt daarmee mijn hele netwerk
- Vanuit de Fritzbox is de M9 volledig 'exposed' aan het internet waardoor de Deco mijn veiligheid moet garanderen
- De Oven verbonden met het wifi netwerk via WPS, altijd succesvol
- Op 'aanraden van Siemens' heb ik portforwarding aangezet om 8080,443 en 123 direct naar de oven te 'exposen' (ik zou het zelf raar vinden maar ze spreken van 'open zetten' van de porten niet specificerend of dit in/uitgaand is)
- IGMP (multicast) staat aan
Daarnaast heb ik nog vele zaken geprobeerd! Zoals het wifi van de FritzBox te pakken (en ook daar portforwarding aangezet), een ander wachtwoord in stellen voor mijn wifi netwerk, een Android toestel ipv iPhone, 5ghz wifi uitschakelen (dus alles over 2.4), alle Deco's behalve mijn hoofd Deco uitschakelen zodat er maar 1 punt is in mijn mesh, App herinstalleren, een nieuw 'SingleKey account' gemaakt....
Schiet mij maar lek! Wie weet is hier een tweaker die het zelfde meegemaakt heeft en met die ene 'unieke combinatie van instellingen' alsnog het kreng aan de praat gekregen