Ik lees al een tijdje mee, maar heb pas sinds kort een (koop)woning. Vanwege de hoge energieprijzen, maar ook om te verduurzamen wil ik graag zonnepanelen laten plaatsen.
Probleem is dat ik bij mij in de regio weinig offertes krijg (vaak het bericht dat iedereen vol zit tot medio volgend jaar). Nu heb ik van een lokale zonneboer op de valreep toch een offerte gekregen. Het lijkt erg duur (EUR 1.27 per wattpiek), maar ik zie vooralsnog geen betere alternatieven in deze overspannen markt. Wachten lijkt mij ook niet echt verstandig. Wat denken jullie?
Mijn situatie::no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/heDJvJdVD7iLO8NoBTbKh5ZN.jpg?f=user_large)
Tuin op het zuiden.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qpuhH0sr5R7gvpUT0g6aCXLy.jpg?f=user_large)
Van dezelfde zonneboer ook (eerst) een offerte gekregen voor 9 panelen (die iets goedkoper is qua per wattpiek)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/438rxB5sG6nQKOS1jVYaB9Vz.jpg?f=user_large)
Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen! Is dit acceptabel, of moet ik verder zoeken/wachten op afkoeling van de markt?
Probleem is dat ik bij mij in de regio weinig offertes krijg (vaak het bericht dat iedereen vol zit tot medio volgend jaar). Nu heb ik van een lokale zonneboer op de valreep toch een offerte gekregen. Het lijkt erg duur (EUR 1.27 per wattpiek), maar ik zie vooralsnog geen betere alternatieven in deze overspannen markt. Wachten lijkt mij ook niet echt verstandig. Wat denken jullie?
Mijn situatie:
Foto's
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/heDJvJdVD7iLO8NoBTbKh5ZN.jpg?f=user_large)
Tuin op het zuiden.
Beschikbare (dak)ruimte
Plat dak van ongeveer 30m2Schaduw
Volgens mij niet (en volgens de lokale zonneboer ook niet); geen hoogbouw of hoge bomen in de buurt en de hele dag door volle zon (in de zomer is het op de bovenverdieping vaak 35+ graden)Jaarverbruik
Momenteel ongeveer 3.200 kWh, maar een beetje overcapaciteit voor toekomstige groei is gewenstHuidige elektriciteitsaansluiting
3-fase in huisBudget en doel
Ik denk dat EUR 6.000 (ex btw) wel de max is. Het liefst gooien wij het dak vol (wat volgens mij moet lukken op ons dak voor dit budget)Wie gaat het project uitvoeren
Lokale zonneboerBijhouden van data
Liefst zo simpel mogelijk.Reeds verkregen offertes
Offerte voor 11 panelen van 405 Wp (totaal 4.455 Wattpiek met een jaarlijkse productie van 4.208 kWh):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qpuhH0sr5R7gvpUT0g6aCXLy.jpg?f=user_large)
Van dezelfde zonneboer ook (eerst) een offerte gekregen voor 9 panelen (die iets goedkoper is qua per wattpiek)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/438rxB5sG6nQKOS1jVYaB9Vz.jpg?f=user_large)
Regio
Kop van Noord-Holland (regio Alkmaar)Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen! Is dit acceptabel, of moet ik verder zoeken/wachten op afkoeling van de markt?