Beste mede-tweakers,
Wij hebben ons eerste jaren 30 huis gekocht en zijn van plan om de zolder te verbouwen. Ik merk nu dat alles regelen met de architect voor vergunningen nog prima gaat, maar als we aannemers moeten gaan zoeken en vergelijken begint het lastig te worden door de grote kwaliteitsverschillen. Ik begrijp dat goedkoop = duurkoop maar dat houdt niet in dat ik weet of een aannemer goed is.
Onze situatie is als volgt. Wij willen de zolder gaan uitbreiden met 2x dakkapel en daarna verbouwen tot slaapkamer en badkamer. Wat is jullie advies omtrent aannemers:
Hartelijk dank!
Wij hebben ons eerste jaren 30 huis gekocht en zijn van plan om de zolder te verbouwen. Ik merk nu dat alles regelen met de architect voor vergunningen nog prima gaat, maar als we aannemers moeten gaan zoeken en vergelijken begint het lastig te worden door de grote kwaliteitsverschillen. Ik begrijp dat goedkoop = duurkoop maar dat houdt niet in dat ik weet of een aannemer goed is.
Onze situatie is als volgt. Wij willen de zolder gaan uitbreiden met 2x dakkapel en daarna verbouwen tot slaapkamer en badkamer. Wat is jullie advies omtrent aannemers:
- Meerdere aannemers of alles bij 1 aannemer? (bijvoorbeeld 3 aannemers: 1 aannemer voor de dakkapel, 1 aannemer voor het afmaken van de kamers en 1 aannemer voor de badkamer)
- Waar moet een aannemer aan voldoen volgens jullie?
- Wat moet er in de offerte staan?
- Wat moet je zelf nog uitzoeken waar de aannemer je niet mee helpt?
- De meest voorkomende manier van factureren van aannemers?
- Hoe kun je jezelf beschermen tegen het niet goed opleveren?
- Is het normaal om referenties te vragen die je kunt opbellen?
Hartelijk dank!