Nieuw Wireless systeem gezocht

Pagina: 1
Acties:

• bucovaina89
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-04 20:53
Ik ben op zoek naar een nieuw wireless systeem dat minder elektriciteit verbruikt. Nu heb ik een 3 MR2200AC's staan maar die verbruiken me te veel. Ik zou dus graag minstens 3 AP's hebben, mag zelfs ouderwetse A/B/G/[N] zijn. Als het maar weinig verbruikt.

De enige andere vereiste is dat ik ze relatief eenvoudig als AP's kan opzetten. Mesh heb ik in principe niet nodig.

Wie heeft tips?

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-05 08:09
De MR2200AC is een wifi router, geen idee waarom jij 3 routers hebt staan maar dat lijkt me inderdaad serieus overkill. Heb je nog een router nodig?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:49

lier

MikroTik nerd

Hoeveel verbruikt het huidig systeem? En hoeveel wil je maximaal verbruiken?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• bucovaina89
@Tha Render_2 : Ik weet niet over welke overkill je't hebt. 1 van de MR2000ac bakjes is effectief een router, de 2 andere 2 zijn over Ethernet gekoppeld als access points, overal 't zelfde subnet. Dat heb ik gedaan omdat ik met 1 access point niet over het hele huis dekking heb.

@lier : Tussen de 5W en 12W / bakje. Ik heb nu nog niet gemeten (komt van de datasheet) maar ook met een thermische camera schieten de WiFi AP's er duidelijk bovenuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Als je deze link pakt dan is het volgende verbruik van een ap zuinig:
idle: 4-4.5 watt
actief: 6-7 watt

Pak je de metingen van de mr2000ac erbij dan zie je:
idle: 5.83watt
actief: 6.67watt
https://www.techpowerup.com/review/synology-mr2200ac/8.html

Dat is dus redelijk goed en zou ik niet zomaar vervangen.
Ik denk ook dat het beter is even te wachten tot de leveranciers met zuinige wifi apparatuur komt, dat is voorheen nooit echt een belangrijk argument geweest

CISSP! Drop your encryption keys!

• bucovaina89
@laurens0619 : Thanks man, verhelderend.

Idd misschien nog even wachten dan.

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-05 08:09
bucovaina89 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 07:44:
@Tha Render_2 : Ik weet niet over welke overkill je't hebt. 1 van de MR2000ac bakjes is effectief een router, de 2 andere 2 zijn over Ethernet gekoppeld als access points, overal 't zelfde subnet. Dat heb ik gedaan omdat ik met 1 access point niet over het hele huis dekking heb.
Je gebruikt er misschien maar 1 als router, maar ik bedoel dat de MR2200AC een wifi router is en geen wifi access point per definitie. Het toestel kan dus veel meer dan enkel maar AP, waardoor die ook meer verbruikt.

Die test hierboven is interessant want in de datasheet van Synology zelf staat dat de MR2200AC in gebruik een 13W zou verbruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bucovaina89
Tha Render_2 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:01:
[...]
Die test hierboven is interessant want in de datasheet van Synology zelf staat dat de MR2200AC in gebruik een 13W zou verbruiken.
Nu wil ik het zelf toch ook eens nameten want die bakjes worden toch relatief warm vind ik. Gisteren ook een warmtebeeldcamera op de kop getikt ende WiFi bakjes zijn de dingen die overduidelijk in het oog springen met die camera.

Maar goed, 't zou me nog wel interesseren een 2.4GHz AP point met technologie van 2022 die misschien niet even hard als het laatste nieuwe gaat maar wel erg zuinig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:46
Alle AP's worden behoorlijk warm en met name de wifi 6 modellen.
Overigens is het de vraag of dat in het koude seizoen van belang is, die warmte draagt ook gewoon bij tot het verwarmen van je huis.

Het enige wat iets helpt is het uitgezonden vermogen omlaag zetten.
Dat is over het algemeen toch een goed idee.

[ Voor 27% gewijzigd door Ben(V) op 28-09-2022 13:02 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• bucovaina89
Supergoed idee! Daar had ik nog niet aan gedacht!! Alleen ...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KaI1AxYqLimnY9ao6dopl9YjlnM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Na39EgafxNRhpvi4ijw9gdTp.png?f=fotoalbum_large

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Wat zeur je nou dat ze warm worden, je wilde toch energie besparen :+

Wat je trouwens ook kunt overwegen is om te kijken of je het net 1 AP red.
Ik had er eerst 2 in gebruik maar door 1 op een tactische plek te zetten kon de 2e uit :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1