Toon posts:

Kan linux ook CD-RW lezen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet het weten, want ik wil graag Red Hat Linux 7.1 op CD-RW branden.
Als het niet kan lezen, anders brand ik het op CD-R.

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
het lezen van cdr/cdrw is niet iets software achtigs, maar is van je hardware afhankelijk.
Als je cdrom spleler (of je cd(re)writer) cdrw's kan lezen, dan is dat onder Linux te lezen ja.

Verwijderd

ja :)

Maar jouw CD-ROM BIOS support kan misschien géén CD-RWs lezen. Tijdens de installatie ben je op BIOS support voor CD-RW lezen aangewezen. Vaak kan de BIOS niet met CD-RWs overweg en gaat de installatie dus alsnog mis....

Kijk of je van een CD-RW kan booten. Zo niet, azl je alsnog CD-Rs moeten branden. Succes! :)

• Torrac
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08-2025

Torrac

The Barbarian Wolverine

Oke, ik mischien stom zijn maar OS bepaalt niet of het een cd-rw kan lezen maar de CDrom speler.
Als de ficieke cdrom de cd-rw kan lezen dan heet linux ook geen moeite

I believe what I want to Believe

Verwijderd

CD-RW kan alleen door MS-DOS 6.22 gelezen worden

• Torrac
  • Laatst online: 28-08-2025

Torrac

The Barbarian Wolverine

Ach als Bios niet van cd-rw kan booten boot je met win98 bootflop en draait de van CD gewoon /dosutils/autoboot.bat

I believe what I want to Believe

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 11:21 schreef linuxgeek het volgende:
CD-RW kan alleen door MS-DOS 6.22 gelezen worden
:?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

1 dingetje, je moet wel je CD als normaal ISO branden, en niet met UDF (partitie aanmaken en daarop kopieren) want volgens mij ondersteund de installatiedisk geen UDF.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

ik heb ook al vage probs gehad met een multi session cd, die gaf onder linux allemaal vage tekens en de data was neit te lezen

If it ain't broken it doesn't have enough features

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op dinsdag 28 augustus 2001 11:25 schreef Kippenijzer het volgende:
1 dingetje, je moet wel je CD als normaal ISO branden, en niet met UDF (partitie aanmaken en daarop kopieren) want volgens mij ondersteund de installatiedisk geen UDF.
Waarom vind ik dit warrig overkomen ? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• poing
  • Niet online
Eeeuh zelfs MSDOS kan een RW lezen. Je kan zelfs op een RW booten!

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit hangt idd gewoon van je CD-rom-speler af, maar ik heb RH 6.2, 7.0, 7.1 En Mandrake 8.0 allemaal van RW's geinstalleerd.

• [Yellow]
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het lezen van deze schijven hanft inderdaad meer af van je CDROM lezer dan van Linux.

Het formaat waarin je de data op de disk zet kan wel eens problemen geven:

Als je een UDF disk maakt (met Adaptec's DirectCD b.v.) kan Linux het niet zonder meer lezen.

Maak je gewoon een ISO of joliet disk is er geen probleem, de meeste distro's onderteunen dit standaard.
Pagina: 1