Van Huffelen wil digitaal ID

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triblade_8472
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 23:18
nieuws: Van Huffelen wil data uit Basisregistratie Personen gebruiken voor di...
@TijsZonderH

Ik vindt de titel en eerste 3 alineas nogal groot ten opzichte van de brief die gelinkt is.
In de brief aan de 2e kamer staan welgeteld 6 regels over de digitale wallet in een brief van 9 pagina's!

Ik begrijp dat het nieuwswaarde heeft, maar het artikel heeft erna 3 alineas welke over de daadwerkelijke inhoud van de brief gaan. Hierdoor is het evenwicht volledig uit balans en snap ik nu niet wat het doel van het artikel is.

Is het nieuws dat er een digitaal ID komt, of dat de overheid de burger (veel) meer regie geeft over de eigen data, wat op zich al aardig nieuwswaardig is?

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:54

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ik snap niet helemaal wat je punt nou is... Hoe lang of kort haar originele Kamerbrief is, is niet relevant. Ik haal daar de informatie uit die voor Tweakers relevant is, en dat zijn de ontwikkelingen over de digitale wallet en de controle over regie. De rest van de BRP-ontwikkelingen zijn gewoon niet zo interessant, dus die negeer ik. Dat doen we altijd - uit de Miljoenennota noemden we ook alleen het nieuws dat de AP meer geld krijgt. Daarbij verwacht je neem ik aan ook niet dat we de hele Rijksbegroting verder behandelen, toch? Dus je punt over de balans kan ik niet echt volgen.

Het nieuws is tweeledig: het BRP wordt de basis van de digi-ID, én burgers krijgen meer regie over hun data. Beide passen niet in de kop, dus je moet een keuze maken.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.