Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirrino
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-11-2022
Mijn telefoon en pc zijn nog ingelogd op Gmail. Echter, mijn wachtwoord dat is opgeslagen in de wachtwoordmanager is blijkbaar fout, waardoor ik op bijvoorbeeld Google Play niet meer ingelogd raak. Dus ik wilde een nieuw wachtwoord aanvragen.

Dan krijg ik echter een mail dat ik 6 uur moet wachten tot ik een code krijg op.... mijn gmail adres. Wat nu te doen, kom ik niet in een enorme loop als ik dat doe? Vooralsnog kan ik dus wél bij mijn gmail. Maar ik heb het verzoek tot tweemaal toe toch geannuleerd uit angst dat ik hier iets onherstelbaar mee kapot maak.

Zijn er meer mensen met deze ervaring? Kan je klikken op de link die je dan krijgt zonder overal uitgelogd te raken? Mijn account is ook gekoppeld aan mijn telefoon, dus ik snap niet dat ik daar niet op kan verifiëren.

Google zelf is ook totaal niet bereikbaar voor support, alleen in algemene zin en dan kom je dus in dat codecircus.

Beste antwoord (via rens-br op 28-09-2022 16:40)

• mirrino
Nou, met de grootst mogelijke moeite is het dan gelukt. Je krijgt eerst een melding op je telefoon of jij het wel bent (logisch), vervolgens moet je dus zes uur wachten op een code op je bestaande gmail adres. Dan krijg je na die zes uur een mail met dat ze onvoldoende informatie hebben of jij jij wel bent, dan is er ergens nog een verborgen knop waarin je nog additionele informatie kan geven die ze kunnen dubbelchecken, waarop ik mijn telefoonnummer maar heb gekozen (waar ze dus zelf die melding al naar verstuurd hadden) en toen was het dan uiteindelijk bij gods gratie goed.

Het nieuwe wachtwoord staat nu ineens wél goed in de wachtwoordmanager.
Snel maar hersteladres aangemaakt, want deze shizzle is me te nerveus.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nee hoor, zolang je nog bij Gmail kan kan je je reset gewoon doen! :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mirrino
Thanks! Voor alle zekerheid wel auto forward aangezet naar mijn werkadres voor het geval er toch iets misgaat.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• mirrino
Nou, met de grootst mogelijke moeite is het dan gelukt. Je krijgt eerst een melding op je telefoon of jij het wel bent (logisch), vervolgens moet je dus zes uur wachten op een code op je bestaande gmail adres. Dan krijg je na die zes uur een mail met dat ze onvoldoende informatie hebben of jij jij wel bent, dan is er ergens nog een verborgen knop waarin je nog additionele informatie kan geven die ze kunnen dubbelchecken, waarop ik mijn telefoonnummer maar heb gekozen (waar ze dus zelf die melding al naar verstuurd hadden) en toen was het dan uiteindelijk bij gods gratie goed.

Het nieuwe wachtwoord staat nu ineens wél goed in de wachtwoordmanager.
Snel maar hersteladres aangemaakt, want deze shizzle is me te nerveus.