Ik zie regelmatig op Opsporing Verzocht regelmatig dat er soms duizenden euro's afgehaald kan worden bij geldautomaten, wat ik nogal bizar vind. Waarom gebruiken banken geen tweestapsverificatie bij bedragen hoger dan bijvoorbeeld 250 euro/etmaal. Bijvoorbeeld met een app, waarbij je bij afhalen van meer dan 250 euro, je met je app een QR-code moet scannen gegenereerd door de geldautomaatscherm en die moet scannen en met je vingerprint of persoonlijke code moet bevestigen en dan op je gsm een 6-cijferige eenmalige verificatiecode wordt gegeven die je moet intikken op de cijfertoetsenbord van je geldautomaat.
Bij mensen die minder handig zijn met smartphones eventueel met een sms met 6-cijferige eenmalig geldige verificatiecode.
Volgens mij zou dit bij diefstal van je pinpas dit soort waanzinnige afhalen drastisch gereduceerd kunnen worden en ook gunstig zou zijn voor de banken, die anders enorme bedragen moeten terugbetalen in sommige gevallen.
Hier in België kan ik maximaal maar 250 euro/etmaal afhalen. Wil ik meer dan moet ik dat speciaal aanzetten in mijn bankapp.
Bij mensen die minder handig zijn met smartphones eventueel met een sms met 6-cijferige eenmalig geldige verificatiecode.
Volgens mij zou dit bij diefstal van je pinpas dit soort waanzinnige afhalen drastisch gereduceerd kunnen worden en ook gunstig zou zijn voor de banken, die anders enorme bedragen moeten terugbetalen in sommige gevallen.
Hier in België kan ik maximaal maar 250 euro/etmaal afhalen. Wil ik meer dan moet ik dat speciaal aanzetten in mijn bankapp.