Snapshots op steamdeck om per ongeluk verwijderen van saves

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:07
Mijn vraag:
Mijn zoontje heeft per ongeluk het gebruikte save slot van Lego Avengers gewist, dikke tranen en kan weer opnieuw beginnen.
Nu wil ik straks proberen of ik de save te herstellen, alleen snapshot functionaliteit zou beter zijn.

Relevante software en hardware die ik gebruik
SteamOS 3 op een Steamdeck
QTS 5 op een QNAP TS....

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
kan bij booten met rsynch een backup maken naar de NAS, alleen zou liever iets op de Steamdeck zelf willen.

Heeft er iemand suggesties/ideeën??
Op de windows gebruik ik nu shadow copies want daar was de save van een andere game al een keer per ongeluk verwijderd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:34

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Cloud saves inschakelen, dat als eerste doen.

Verders, hoeveel kan je nou werkelijk qua commando's e.d. doen op de Steamdeck? Want het is een Linux distro, maar die kan erg uitgekleed zijn. Snapshots zijn enorm afhankelijk van het filesystem en andere gebruikte opties, zoals LVM. Het is maar de vraag of er LVM wordt gebruikt of überhaupt iets als btrfs dat direct snapshots ondersteund.

Misschien kan je beter iets regelen dat elke zoveel tijd een sync uitvoert van bepaalde zaken, zoals je nu hebt. Maar omdat je niet altijd bij je NAS in de buurt kan zijn, is een andere locatie op de lokale schijf een betere optie en dat je die dan wanneer je NAS beschikbaar is dan weer daarheen synct.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:07
@Hero of Time Cloud saves zijn ingeschakeld, alleen het verwijderen van een save slot wordt netjes gesynchroniseerd (gelukkig was dat nog niet gebeurd).

Er is btrfs voor de steamdeck Gitlab

Alleen wat ik kan vinden wordt deze enkel nog gebruikt om data op SD kaarten te comprimeren The Phawx | Youtube

Belangrijkste is dat de steamdeck gewoon blijft werken omdat deze vooral door andere gezinsleden gebruikt wordt, als ik er twee had dan zou ik wel wat willen gaan testen.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-06 19:52

Tazzios

..

Syncthing op SteamOs en de qnap zetten. Syncthing heeft een versiebeheer en prullenbak optie die kunt aanzetten.

https://www.gamingonlinux...es-from-pc-to-steam-deck/