Bij het verduurzamen van ons huis, willen we de zolder isoleren & zonnepanelen (laten) plaatsen.
Graag jullie deskundig advies over de volgende situatie;
- wij hebben een huis uit 1949, met dakpannen en een rieten dakbeschot
- het grootste deel van de zolder is van binnen met gipsplaten afgewerkt, een klein deel niet, daar heb ik een foto van gemaakt voor het beeld. Ook echter de gipsplaten zit geen isolatie, anders dan het riet
:strip_exif()/f/image/HF9qjVXYc0gzYqg77nBCIpgg.gif?f=fotoalbum_large)
Hoe kan ik dit van binnenuit het beste isoleren?
Kan ik isolatiemateriaal tegen het riet aanbrengen, daarover dampdichte folie aanbrengen en dan weer afwerken met gipsplaten?
Omdat ik ook zonnepanelen wil plaatsen, wil ik ook al rekening houden met elektra/aansluiting. Hoe kan ik dit het beste oplossen, om niet over een aantal maanden door de isolatie & afwerking heen te breken? Idealiter leg ik eerst zonnepanelen, maar door de hoge vraag is dat op korte termijn niet leverbaar.
dank vast voor jullie advies!
Graag jullie deskundig advies over de volgende situatie;
- wij hebben een huis uit 1949, met dakpannen en een rieten dakbeschot
- het grootste deel van de zolder is van binnen met gipsplaten afgewerkt, een klein deel niet, daar heb ik een foto van gemaakt voor het beeld. Ook echter de gipsplaten zit geen isolatie, anders dan het riet
:strip_exif()/f/image/HF9qjVXYc0gzYqg77nBCIpgg.gif?f=fotoalbum_large)
Hoe kan ik dit van binnenuit het beste isoleren?
Kan ik isolatiemateriaal tegen het riet aanbrengen, daarover dampdichte folie aanbrengen en dan weer afwerken met gipsplaten?
Omdat ik ook zonnepanelen wil plaatsen, wil ik ook al rekening houden met elektra/aansluiting. Hoe kan ik dit het beste oplossen, om niet over een aantal maanden door de isolatie & afwerking heen te breken? Idealiter leg ik eerst zonnepanelen, maar door de hoge vraag is dat op korte termijn niet leverbaar.
dank vast voor jullie advies!