Draadloze koptelefoon zonder ruis voor thuis.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowaychose
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:30
Ik zoek een?
Koptelefoon zonder draad met een lage latency en geen ruis.
Een microfoon of anc heb ik liever niet maar is ondergeschikt aan boven genoemde punten.

Wat is je budget?
Liefst onder de €200. Maar als de oplossing die ik zoek 250 kost dan is dat ook wel te doen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Desktop gebruik, alles van zoom/discord tot films en games. En vooral ook niks. Wanneer er geen geluid speelt moet ie stil zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Elke bluetooth headphone die ik heb geprobeerd heeft een te hoge latency, zelfs bij het kijken van films e.d stoor ik mij heel snel aan een iets vertraagd geluid. Ik heb nooit aptX low latency geprobeerd.

Ik heb geprobeerd logitechs g pro x wireless maar naast dat de geluidskwaliteit mijns inziens matig was was het grootste probleem de ruis wanneer er geen geluid gespeeld werd. Ik heb 2 units geprobeerd en bij beide had ik last van de ruis. Een vriend van me hoort die helemaal niet en ook op het internet krijg ik het idee dat het een probleem met elke unit is maar dat veel mensen het gewoon niet horen of goed kunnen negeren.

Een andere die ik overweeg maar niet heb geprobeerd is de Sennheiser RS 175, waar ik over twijfel omdat het heel erg als voor de tv gemarket wordt. En ik de reviews na m'n logitech headset niet helemaal vertrouw

Wat me ook interesseerd is aptX low latency compatible bluetooth headsets in combinatie met iets als de Sennheiser BT T100 voor dezelfde codec support voor pc. Maar ik heb geen idee of dat te veel van de geluidkwaliteit/latency aantast.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.juh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:55
De ruis die je (meent) te horen is of :

1. Opgewekt door de oscillator van de ontvanger zelf, en dus een slechte unit.
2. Je zit niet op de juiste frequentie.
3. Er zit een zendertje op dezelfde frequentie. Het is tenslotte een ISM zender systeem.

Uit mijn hoofd zijn dit soort hoofdtelefoons op 433 MHz, of op 318 MHz te vinden.

Je zou nog even verder moeten zoeken naar alternatieven. Wellicht kan iets met infrarood soelaas binnen. Die waren er vroeger wel, maar ik weet niet of het tegenwoordig nog bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowaychose
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:30
De logitech kan ik horen zodra er stroom op staat, opladen of aan, verbonden hoeft ie niet te zijn.

Vziw is de verbinding digitaal en zou dus niet uit moeten maken zolang het voldoende stabiel is.

Het grappige is dat m'n ath-m20x verbinden via een draadloze xbox-controller werkt met iets van 20ms vertraging. En prima geluid al kan het niet luid genoeg zonder dat de ingebouwde DAC duidelijk begint te vervormen.

Maar om nou een xbox controller aan de koptelefoon te tapen... Is wel goedkoper dan de oplossingen die ik tot dusver heb bekeken.

Misschien een portable/wireless DAC proberen, had ik nog niet naar gekeken.