Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-01 08:39
Op een basisschool die enkele jaren geleden is gebouwd in een gebied waar alleen Ziggo (geen kpn koper en geen glasvezel behalve hele dure zakelijke) mogelijk is, is op aanraden van een ICT partij nu Ziggo Zakelijk Internet Pro met Hosted VoIP aangevraagd.
Deze ICT partij heeft dat aangeraden omdat ze dan een vast IP adres hebben en een snelle verbinding met hoge service. Dat er dan VoIP bij zit voor telefonie was geen reden van overstap.

Voorheen hadden ze een Ziggo MKB abonnement wat niet meer geleverd wordt, met nog gewoon een analoge telefonie aansluiting op de Ziggo router.

Gisteren kwam de Ziggo monteur en die legde uit dat ze voor telefonie alleen mogen kiezen uit een paar Cisco of Yaelink devices en dat het geinstalleerd moet worden door Centric.
Ze mogen geen ATA of VoIP toestel van een ander merk gebruiken, geen Siemens Gigaset met VoIP en ook MOETEN ze het via Centric regelen. Dat zegt zowel de monteur als nu ook Centric zelf in hun offerte (letterlijk, u moet).

Wie heeft hiermee ervaring? Er is namelijk al een Gigiset C470IP beschikbaar en als we gewoon zelf een ATA (al dan niet de Cisco ATA191) kopen dan zou het ook gewoon moeten werken, toch?

In het kader van de vrije modemkeuze vind ik verplichte koppelverkoop met Centric toch wel erg over de streep?

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-06 23:08
Het lijkt mij ook dat vrije hardware keuze hier niet goed wordt nageleefd. Mochten ze voet bij stuk houden, neem geen telefonie bij Ziggo maar zoek eventueel een (zakelijke) derde VoIP partij die dit soort verplichtingen niet af dwingt. Internet is er immers dus kan een derde partij ook telefonie leveren via internet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Andros schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 17:52:
Het lijkt mij ook dat vrije hardware keuze hier niet goed wordt nageleefd. Mochten ze voet bij stuk houden, neem geen telefonie bij Ziggo maar zoek eventueel een (zakelijke) derde VoIP partij die dit soort verplichtingen niet af dwingt. Internet is er immers dus kan een derde partij ook telefonie leveren via internet toch?
Ik snap je punt en als tweaker zou ik ook sterk neigen naar een andere VoIP aanbieder.
Maar dit is een basisschool (dus "keep it simple", naar voip hadden ze al liever niet) en hun huidige ict partij is niet zo, euh, hoe zeg ik dit netjes, nouja je snapt me wel, geen goed idee om het nog "ingewikkelder" te maken met nog een partij erbij om naartoe te wijzen als er iets niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18:09
Ziggo en Centric zijn al in 2018 een samenwerking aangegaan voor de 3th party management.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Remi van Dam van Ziggo over het partnership met Centric

Ik vermoed dat Centric dan ook de (actieve?) monitoring en beheer doet, zoals die op de website bij Ziggo staat.

Kan je niet alleen Ziggo Zakelijk internet afnemen en telefonie lekker uitbesteden bij een partij als Voys?
Ben erg tevreden over hun, en je hebt daar wel vrijheid in welke devices je gebruikt.

• sjimmie
Ruben279 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 22:16:
Ziggo en Centric zijn al in 2018 een samenwerking aangegaan voor de 3th party management.

[YouTube: Remi van Dam van Ziggo over het partnership met Centric]

Ik vermoed dat Centric dan ook de (actieve?) monitoring en beheer doet, zoals die op de website bij Ziggo staat.

Kan je niet alleen Ziggo Zakelijk internet afnemen en telefonie lekker uitbesteden bij een partij als Voys?
Ben erg tevreden over hun, en je hebt daar wel vrijheid in welke devices je gebruikt.
Ah vandaar, thanks voor de toelichting.
Bij de overstap van het oude naar het nieuwe ziggo abonnement, incl VoIP, is meteen getekend voor 3 jaar, alsnog naar een andere partij zal dus sowieso extra geld kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

sjimmie schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 17:41:
...
In het kader van de vrije modemkeuze vind ik verplichte koppelverkoop met Centric toch wel erg over de streep?
Vrije modemkeuze geldt niet voor zakelijke abonnementen.
Ziggo overtreedt hiermee geen wet- of regelgeving

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-06 23:08
Brahiewahiewa schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:03:
[...]

Vrije modemkeuze geldt niet voor zakelijke abonnementen.
Ziggo overtreedt hiermee geen wet- of regelgeving
Oh? Dan liegt de ACM op hun eigen website...

https://www.acm.nl/nl/pub...-mogen-eigen-modem-kiezen

• sjimmie
@Brahiewahiewa
"Consumenten en bedrijven mogen hun eigen modems en routers aansluiten op het netwerk van hun telecomaanbieder. "

Dan kan je hooguit nog discussieren over de vraag of een ATA of ander SIP apparaat ook daaronder valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1