Knipperend led lampje voor in 'Light Saber'

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-04 11:38
Mijn vraag

Ik heb een on-officiele replica van een lightsaber 25 jaar geleden gekocht. Daar zit een knipperend led lampje in. Nu werkt deze niet meer en ik heb de saber uitelkaar gehaald en het is helemaal geoxideerd en eigenlijk stuk. Nu wil ik dit vervangen. Maar ben een absolute nobe op dit gebied.

Het oude systeem was een led met een klein print plaatje dat door 2x 1,5volt batterij werd gevoed. Ik wil zoiets of slimmer er terug in plaatsen.

De LED zit los in een uitstulping op de saber. Dat ledje moet daar in passen en de bedrading kan via een gat in de ruimte waar normaal de kyber chrystal zit. Helaas zijn we een galaxy far far away dus daar kan ik niet aan komen. Gelukkig is de ruimte in de saber precies 2 C batterijen lang groot. (29mm doorsnede).

Met wie kan ik eens sparren erover om iets te maken? Ik ben wel handig maar heb wat hulp nodig. Dank!

Afbeeldingslocatie: https://9to5toys.com/wp-content/uploads/sites/5/2017/11/luke-lightsaber-return-of-the-jedi.jpg

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ik zou eens beginnen met dat printje te controleren.
Lijkt me sterk dat daar iets stuk is; LEDjes slijten nauwelijks.
Denk dat het probleem meer zit in gecorrodeerde aansluitingen veroorzaakt door lekkende batterijen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-04 11:38
Brahiewahiewa schreef op woensdag 28 september 2022 @ 00:36:
Ik zou eens beginnen met dat printje te controleren.
Lijkt me sterk dat daar iets stuk is; LEDjes slijten nauwelijks.
Denk dat het probleem meer zit in gecorrodeerde aansluitingen veroorzaakt door lekkende batterijen
helaas het printplaatje echt stuk. Dus ik moet iets nieuws maken. Ik heb misschien een ledje gevonden die gewoon knippert dus die kan direct aan een batterij gekoppeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:20
Hoe groot is de led en wat voor kleur heeft deze?

Gewoon aan uit knipperen?

Dan is op Ali wel wat de vinden denk ik...

Wat voor batterijen zitten er origineel in? Van die knoopcellen?