De oorspronkelijk als bijkeuken gebouwde ruimte, gebruiken wij als werkkamer cq muziekkamer. Het platte dak van deze ruimte sluit aan op het garagedak. Aan de buitenzijde is het platte dak nageisoleerd. Dat is niet toereikend. Het energieverbruik in deze ruimte is groter dan dat in de grote woonkamer. (Gemeten met TADO app) 1 buitenzijde is volledig glas. (Dubbel) de andere muren zijn binnenmuren (woonkamer en garage)
De onderzijde van de vloer is onbereikbaar. De vloer loopt door vanuit de woonkamer. Geen vloerverwarming.
Mijn vraag: hoe isoleer is deze ruimte het best? Mijn eerste gedachte is het “koude” plafond. Nu gipsplaten koud op de houten balken. Met ongevulde tussenruimtes. Het is echter ook een lage ruimte ( 2.17m) Het liefst haal ik niet alles weg. In de garage is de situatie hetzelfde. Een deel ervan is afgescheiden als nieuwe bijkeuken.
Het verlagen van het plafond kan met max 4 cm.
Wat is nu wijs:
- kant-en -klare afgewerkte pif platen aan onderzijde
- vol spuiten met pur?
- vullen met cellulose vlokken
- ????
Vast dank voor het meedenken!
De onderzijde van de vloer is onbereikbaar. De vloer loopt door vanuit de woonkamer. Geen vloerverwarming.
Mijn vraag: hoe isoleer is deze ruimte het best? Mijn eerste gedachte is het “koude” plafond. Nu gipsplaten koud op de houten balken. Met ongevulde tussenruimtes. Het is echter ook een lage ruimte ( 2.17m) Het liefst haal ik niet alles weg. In de garage is de situatie hetzelfde. Een deel ervan is afgescheiden als nieuwe bijkeuken.
Het verlagen van het plafond kan met max 4 cm.
Wat is nu wijs:
- kant-en -klare afgewerkte pif platen aan onderzijde
- vol spuiten met pur?
- vullen met cellulose vlokken
- ????
Vast dank voor het meedenken!
[ Voor 5% gewijzigd door Pietza54 op 27-09-2022 14:47 ]