Niet aangemeld voor glazenwasser: Wil nu geld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:30
Situatie is als volgt: Onze glazenwasser is met pensioen gegaan en er is een nieuwe glazenwasser gekomen. Er is een brief in de bus gekomen dat je je moet aanmelden op een website als je klant wilt zijn en om te kunnen betalen.

Nu hebben wij ons nooit aangemeld bij deze glazenwasser en deze blijkt al meerdere maanden naar onze ontevredenheid het huis te doen. Nu wil deze partij geld hebben, terwijl wij nooit in contact ermee gekomen zijn (steeds misgelopen) en wij hebben ons niet aangemeld. We hebben ook tussentijds geen factuur ontvangen.

Gezien wij ons nooit hebben aangemeld, moeten wij toch betalen?

[ Voor 4% gewijzigd door Sebazzz op 27-09-2022 14:25 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:41
Er is geen overeenkomst? Dan niet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Nee, niet schriftelijk, niet mondeling met deze partij.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
Nee.

Als er vanuit jullie geen actie is geweest om het aanbod te accepteren, is er ook geen overeenkomst tot stand gekomen. Geen overeenkomst = niet betalen.

Zou overigens een mooie boel worden, wanneer je zonder enige actie opeens aan een glazenwasser vast zit...

Edit: kleine nuancering, gezien dat je zelf meldt dat de oude glazenwasser met pensioen is; kan het zijn dat deze nieuwe glazenwasser de contracten van de oude glazenwasser heeft overgenomen? Zo ja, dan wordt het verhaal iets anders...

[ Voor 30% gewijzigd door Sdreeg op 27-09-2022 14:31 ]

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nee je hoeft niet te betalen maar je moet wel even goed inschatten tot welke reactie dat leidt bij de glazenwasser en of je daar zin in hebt.

Het zijn niet allemaal even frisse types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Wolly schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:30:
Nee je hoeft niet te betalen maar je moet wel even goed inschatten tot welke reactie dat leidt bij de glazenwasser en of je daar zin in hebt.
Het is een grotere partij vermoed ik.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:52

_Apache_

For life.

Jij hebt geen overeenkomst, dus je hoeft niet te betalen.

Laat de glazenwasser dat wel even weten (dat is jouw brengplicht van informatie) dat jij geen overeenkomst met hem hebt. Je bent echt niet de eerste die verhuist is en er word nog een raam gelapt.

Heb exact situatie meegemaakt toen wij hier kwamen wachten. De glazenwasser was er makkelijk in "bent u tevreden en wilt u het vaker, dan kom ik vaker langs. Wenst u het niet, dan is deze schoonmaak op onze kosten en schrijven we u uit. Fijne dag verder."

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebazzz
_Apache_ schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:34:
Laat de glazenwasser dat wel even weten (dat is jouw brengplicht van informatie) dat jij geen overeenkomst met hem hebt. Je bent echt niet de eerste die verhuist is en er word nog een raam gelapt.
Ik ben niet verhuist maar ik denk dat de glazenwasser het klantenbestand van de vorige heeft overgenomen. (De situatie is iets complexer: glazenwasser is met pensioen gegaan, toen heeft een partij het overgenomen waar wij niet blij mee waren, daar hebben we ons afgemeld, en nu er deze nieuwe partij)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:46
Vraag even naar bewijs van aanmelden.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
gegevens van TS worden keer op keer verhandeld zonder toestemming.
lijkt mij sterk dat dit mag volgens de wet bescherming persoonsgegevens...

~

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-04 22:35
glazenwassers zijn vaker op deze manier aan het werk, ongevraagd ramen doen is geen uitzondering. Gewoon niet betalen en het komt vanzelf goed is mijn ervaring. natuurlijk wel meerdere malen aangeven dat je er niet om heb gevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Sebazzz schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:38:
[...]

Ik ben niet verhuist maar ik denk dat de glazenwasser het klantenbestand van de vorige heeft overgenomen. (De situatie is iets complexer: glazenwasser is met pensioen gegaan, toen heeft een partij het overgenomen waar wij niet blij mee waren, daar hebben we ons afgemeld, en nu er deze nieuwe partij)
Als jij dat zwart op wit hebt staan dat jij afgemeld bent kan de nieuwe partij je niets maken. Je kan dit aangeven en dan is jouw informatieplicht gedaan.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 19:45
Wolly schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:30:
Het zijn niet allemaal even frisse types.
Ze hebben doorgaans erg schone handen. :+

Ik zou jezelf veel gezeik besparen en de keren dat ze gewassen hebben gewoon betalen en je daarna afmelden. Het is een publiek geheim dat glazenwassers maffiapraktijken niet schuwen.

https://www.npo3.nl/rambam/14-01-2015/VARA_101373258

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebazzz
HenkEisDS schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:35:
[...]

Het is een publiek geheim dat glazenwassers maffiapraktijken niet schuwen.

Dat gaat over concurrentie, niet over klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Sebazzz schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:48:
[...]

Dat gaat over concurrentie, niet over klanten.
Het ligt aan de glazenwasser, maar misschien heb jij een normale. Die vage bellen ook gewoon aan, net als die goot schoonmaak bedrijven.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kun je boksen? Dan hoef je niet te betalen. Kun je dat niet, dan wel ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebazzz
Bij navraag heeft hij dit kennelijk bij de rest van de straat (bij de huizen die zich ook niet hebben aangemeld) ook gedaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Tja als je dan toch wil oplichten kan je net zo goed de hele straat pakken. Net als met spam, schieten met hagel, altijd wel een sukkel die betaalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuddenlyNinja
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 26-03 10:10
Sebazzz schreef op woensdag 28 september 2022 @ 17:14:
Bij navraag heeft hij dit kennelijk bij de rest van de straat (bij de huizen die zich ook niet hebben aangemeld) ook gedaan.
Ok, gewoon eentje die het overal probeert en kijkt wie er in trapt dus... Ik zou morgen even ongevraagd zijn bus wassen, en dan geld vragen als 'ie terug komt, kijken of hij het dan nog zo normaal vindt...

Even serieus, als je geen overeenkomst met deze partij hebt gesloten hoef je niks te doen, alleen aangeven dat je je niet aangemeld hebt en dat je geen diensten wenst af te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:48

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Sebazzz schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:38:
[...]
De situatie is iets complexer: glazenwasser is met pensioen gegaan, toen heeft een partij het overgenomen waar wij niet blij mee waren, daar hebben we ons afgemeld, en nu er deze nieuwe partij)
Je heb je dus nergens voor aangemeld, d'r is dus niets complex aan.

Het is wel zo netjes om te laten weten dat je je nooit aangemeld hebt.

Mochten ze dan alsnog vragen om geld voor de afgelopen periode, zou ik ze inderdaad vragen om een aanmeldbewijs.

Wat een aparte situatie, wij hebben al een jaar de ramen niet gewassen en je kunt d'r nog prima doorheen kijken.

Alsof het iets is wat je maandelijks moet doen; en alsof je je moet afmelden voor een glazenwasser 8)7

Acties:
  • +45 Henk 'm!

• Sebazzz
Mijn vrouw werd gebeld door de eindbaas van de glazenwasser nadat ze een mail gestuurd heeft en de rekening wordt voor ons en de rest van de buren op nul gezet :)

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-05 21:14

LankHoar

Langharig tuig

Sebazzz schreef op donderdag 29 september 2022 @ 07:40:
Mijn vrouw werd gebeld door de eindbaas van de glazenwasser nadat ze een mail gestuurd heeft en de rekening wordt voor ons en de rest van de buren op nul gezet :)
Eindbaas? Dit was dus in-game en niet irl? Wel een heel makkelijk level dan! :+

Mooi dat het zo makkelijk ging!

[ Voor 5% gewijzigd door LankHoar op 29-09-2022 08:46 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:06

pietje63

RTFM

Wat ik even mis in de reacties
- TS had een Glazenwassser
- TS is tevreden over het wassen van de nieuwe Glazenwassser

Waarom is het dan niet redelijk om gewoon te betalen, ook al is er geen contract? Betaal desnoods “wat je het waard vindt”. Dan heb je een goede start voor de volgende keer dat je hem nodig hebt

[edit]
ik had verkeerd gelezen - ontevreden vs tevreden :+

[ Voor 8% gewijzigd door pietje63 op 29-09-2022 09:50 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
pietje63 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:07:

Waarom is het dan niet redelijk om gewoon te betalen, ook al is er geen contract? Betaal desnoods “wat je het waard vindt”. Dan heb je een goede start voor de volgende keer dat je hem nodig hebt
TS is helemaal niet tevreden. |:(
Nu hebben wij ons nooit aangemeld bij deze glazenwasser en deze blijkt al meerdere maanden naar onze ontevredenheid het huis te doen.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Betaal wat je altijd betaald hebt (aan de vorige glazenwasser), als je wél tevreden bent over het gedane werk.
En kap het daarna schriftelijk (of per mail o.i.d.) af als je er vanaf wilt.

Op deze manier lijkt het mij fatsoenlijk af te handelen/af te kappen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
pietje63 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:07:

Wat je mist is inderdaad de reacties die aangeven dat zijn glazenwasser is gestopt, hij ontevreden was met die erna en het abonnement heeft afgemeld. En nu krijgt hij ongevraagd een nieuwe glazenwasser die zijn werk naar ONtevredenheid doet.

:') Nog steeds zo redelijk om te betalen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Sebazzz schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:24:
...
Nu hebben wij ons nooit aangemeld bij deze glazenwasser en deze blijkt al meerdere maanden naar onze ontevredenheid het huis te doen. Nu wil deze partij geld hebben, terwijl wij nooit in contact ermee gekomen zijn (steeds misgelopen) en wij hebben ons niet aangemeld. We hebben ook tussentijds geen factuur ontvangen.

Maar als deze glazenwasser (hoewel ongevraagd) al meerdere maanden de ramen bij je doet, was het dan niet handig geweest om deze glazenwasser te laten weten dat ie jouw huis mag overslaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:17
Situatie is als volgt: Onze glazenwasser is met pensioen gegaan en er is een nieuwe glazenwasser gekomen. Er is een brief in de bus gekomen dat je je moet aanmelden op een website als je klant wilt zijn en om te kunnen betalen.

Zou toch fraai zijn :) Dat ik in de straat alle auto's ongevraagd ga wassen om wat extra te verdienen, en vervolgens iedereen ga verplichten om te betalen:)

Simpel: Niet betalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wie is die partij, want ik heb bij jou ook de ramen gelapt de laatste maanden.
Rekening komt zaterdag door de brievenbus. 😉

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebazzz
SmurfLink schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:20:
[...]

Wat je mist is inderdaad de reacties die aangeven dat zijn glazenwasser is gestopt, hij ontevreden was met die erna en het abonnement heeft afgemeld. En nu krijgt hij ongevraagd een nieuwe glazenwasser die zijn werk naar ONtevredenheid doet.

:') Nog steeds zo redelijk om te betalen?
Dat is inderdaad de juiste afdronk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-04 15:20
Ook al was hij wel tevreden, zo werkt het toch gewoon niet? Ik ga ook niet mijn straat door om alle ramen en auto's te wassen en de tuin mooi te maken om vervolgens een rekening door de bus te schuiven? Wat een onzin.

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:32
boswandeling schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:32:
[...]

Zou toch fraai zijn :) Dat ik in de straat alle auto's ongevraagd ga wassen om wat extra te verdienen, en vervolgens iedereen ga verplichten om te betalen:)

Simpel: Niet betalen
Wel eens in Zuid-Afrika geweest, auto gereden en ergens geparkeerd ;)

Het is daar gebruikelijk, hier niet.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-04 14:47
ucsdcom schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:34:
[...]

Wel eens in Zuid-Afrika geweest, auto gereden en ergens geparkeerd ;)

Het is daar gebruikelijk, hier niet.
Dat is niet alleen voor het wassen, ook voor het "op de auto passen" als je parkeert.
Als je niet betaald heb je vaak een kras/deuk/ingeslagen raam.
Overigens zijn ze uiteraard gevlogen als je terug terug komt, of je nou betaald hebt of niet, dus "op de auto passen" is het niet zo zeer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

HenkEisDS schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:35:
[...]

Ze hebben doorgaans erg schone handen. :+

Ik zou jezelf veel gezeik besparen en de keren dat ze gewassen hebben gewoon betalen en je daarna afmelden. Het is een publiek geheim dat glazenwassers maffiapraktijken niet schuwen.

Nee. Heel simpel, maar nee.

TS heeft zich niet aangemeld, op geen enkele andere manier kenbaar gemaakt dat hij wilde dat dat bedrijf zijn ramen wast, dus niks betalen. Simpelweg een mail sturen dat er geen overeenkomst is op basis waarvan er een factuur verzonden mocht worden en je ook niet van plan bent te betalen. En iedere volgende poging tot contact gemeld zal worden bij de politie.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• JurienW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:02
Aangezien er geen overeenkomst is weet je formeel dus ook niet wie de ramen telkens zo slecht heeft schoongemaakt. Blij dat de dader zich nu gemeld heeft middels een factuur zodat je kan aangeven dat je niet gediend bent van zijn activiteiten en vriendelijk verzoeken dat niet meer te doen.
Daarnaast kan iedereen wel zeggen dat ze je ramen schoongemaakt hebben en een factuur sturen maar kan ook net zo goed die lieve buurvrouw zijn die jou ramen ook even doet als ze haar eigen huis lapt.
Maar goed dat ze de factuur verscheurd hebben en dat je er nu vanaf bent, ze weten zelf ook wel dat dit geen manier van doen is namelijk.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:03
Herkenbaar.. overigens niet t zelfde gehad maar ook ontevreden over er het resultaat.. dan kan ik het net zo goed zelf doen :)

• Sebazzz
ID-College schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:55:
Herkenbaar.. overigens niet t zelfde gehad maar ook ontevreden over er het resultaat.. dan kan ik het net zo goed zelf doen :)
De vorige glazenwasser was nog eentje van de oude stempel. Ladder met een emmer met sopje en zeem, een eenpitter.

Dit nieuwe bedrijf heeft een bestelbusje met een tank gedemineraliseerd water erin (of iets dergelijks) en een hele lange slang gekoppeld aan een zeem op een lange stok waar water uit komt. Echter, deze laat overal vlekken achter op de ramen en doet eerst de onderste ramen en daarna de bovenste, waardoor al het water weer op de onderste druppelt. Agenda is niet inzichtelijk, dus komt compleet random, en ook met regen en storm.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 11:31
Dit zijn altijd mooie popcorn topics, maar ik vraag me wel af waarom dit topic überhaupt bestaat behalve dan je hart luchten. Je weet toch voor het openen van het topic dat de enige route contact met het bedrijf zoeken is (en dat heeft je vrouw gedaan), en het samen oplossen. Ik ben al een beetje verbaast dat er niemand heeft geroepen dat je rechtsbijstand moet inschakelen. Gelukkig is het weer opgelost.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sebazzz
mcsluis schreef op donderdag 29 september 2022 @ 19:27:
Dit zijn altijd mooie popcorn topics, maar ik vraag me wel af waarom dit topic überhaupt bestaat behalve dan je hart luchten.
Dat is jouw interpretatie hiervan, maar ik wil weten of ik in mijn recht staat of dat ik iets heb gemist 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Jrz

––––––––––––

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:10
Sebazzz schreef op donderdag 29 september 2022 @ 17:10:
[...]

De vorige glazenwasser was nog eentje van de oude stempel. Ladder met een emmer met sopje en zeem, een eenpitter.

Dit nieuwe bedrijf heeft een bestelbusje met een tank gedemineraliseerd water erin (of iets dergelijks) en een hele lange slang gekoppeld aan een zeem op een lange stok waar water uit komt. Echter, deze laat overal vlekken achter op de ramen en doet eerst de onderste ramen en daarna de bovenste, waardoor al het water weer op de onderste druppelt. Agenda is niet inzichtelijk, dus komt compleet random, en ook met regen en storm.
Uit jouw eerste post lijkt het alsof dit gewoon de opvolger is van jouw voormalige glazenwasser. Hoe kan de nieuwe glazenwasser anders weten dat hij nu bij jou moet zijn?

Dit laat je maanden toe en nu je moet betalen geef je niet thuis...

Ik zag de post al dat je niet hoeft te betalen. Ik vind dat je erg goed vanaf komt, onterecht naar mijn mening.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• Amtelode
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-07-2023
LankHoar schreef op donderdag 29 september 2022 @ 08:45:
[...]

Eindbaas? Dit was dus in-game en niet irl? Wel een heel makkelijk level dan! :+

Mooi dat het zo makkelijk ging!
Meestal zijn ze pas na 3x verslagen :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sebazzz
wodkabuikje schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:25:
[...]

Ik zag de post al dat je niet hoeft te betalen. Ik vind dat je erg goed vanaf komt, onterecht naar mijn mening.
Ik kom komende week wel elke dag je auto wassen, over een maand krijg je de factuur :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 09:05
Sebazzz schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 00:31:
[...]

Ik kom komende week wel elke dag je auto wassen, over een maand krijg je de factuur :+
Je gaf het volgende aan:

“ en deze blijkt al meerdere maanden naar onze ontevredenheid het huis te doen”.

Misschien interpreteren ik en wat andere mensen dit verkeerd, maar het lijkt erop dat je al enkele maanden bewust was van het feit dat ongevraagd je ramen werden gelapt, maar je hebt niks gedaan om dit misverstand (direct na het ontdekken de eerste maand) te verhelderen. Dat lijkt me ook niet helemaal netjes. Zodra je hiervan op de hoogte was, had je even contact kunnen opnemen met het bedrijf om aan te geven dat je geen dienst overeen bent gekomen, ze hebben immers zelfs een website.

Dit is net zoals in een restaurant een aantal ongevraagde maar wel geserveerde gerechten opeten - die je niet hebt besteld, maar zonder dat aan te geven bij de ober (want die liep direct weg na het serveren nog voordat je iets kon zeggen) en het gewoon volledig opeet - en dan bij het afrekenen aangeven dat je dit nooit hebt besteld en eigenlijk ook niet lekker vond en daarom ook niet van plan bent om te betalen.

[ Voor 16% gewijzigd door Baze op 01-10-2022 06:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
wodkabuikje schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:25:
[...]

Uit jouw eerste post lijkt het alsof dit gewoon de opvolger is van jouw voormalige glazenwasser. Hoe kan de nieuwe glazenwasser anders weten dat hij nu bij jou moet zijn?

Dit laat je maanden toe en nu je moet betalen geef je niet thuis...

Lees je dan ook even de post waarin hij aangeeft het contract te hebben opgezegd met de opvolger van zijn oude glazenwasser? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Nou opgelost en klaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-04 09:02
JJ Le Funk schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:43:
gegevens van TS worden keer op keer verhandeld zonder toestemming.
lijkt mij sterk dat dit mag volgens de wet bescherming persoonsgegevens...
Nee zo werken ze niet.
Glazen wassers werken in wijken. DWZ een door hen geannexeerd stuk van de stad.
Zelf ramen wassen is er niet bij. Het gevaar bestaat dat je eigen lader onder je weg gehaald wordt door hen.
Meestal gooien ze briefjes en nota's in brievenbussen onder het mom van een babbeltruck.

Zelf reageer ik er niet op heb er niet ongevraagd en kan het nog prima zelf doen ze doen het houtwerk toch niet. Natuurlijk heb ik wel eens een aanvaring gehad met z'n groep en ben bedreigd daar kan je niets tegen doen. Wordt ook afgeraden door de politie om er tegen aangifte te doen ze doen er niks mee geen prioriteit.

Ik ga er van uit dat die mannen die in bakjes langs gevels of daken hangen niet degene zijn die zich hier in verlagen.

Wat kranten stukjes ter verduidelijking:
https://www.nhnieuws.nl/n...it-de-hand-te-lopen-video
https://www.ad.nl/utrecht...d-4-arrestaties~a58b14c4/
https://www.ad.nl/woerden...-zijn-buurt-was~a06ad956/
https://www.gld.nl/nieuws...-glazenwassers-in-vaassen
https://www.nhnieuws.nl/n...afpersing-en-bedreigingen
https://www.trouw.nl/nieu...ars-wijk-lappen~bc95eda9/
https://www.1limburg.nl/n...ware-mishandeling-collega
https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20220407_1947578

[ Voor 27% gewijzigd door onno oliver op 02-10-2022 17:56 . Reden: kranten artikels toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Baze schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 06:13:
[...]

Zodra je hiervan op de hoogte was, had je even contact kunnen opnemen met het bedrijf om aan te geven dat je geen dienst overeen bent gekomen, ze hebben immers zelfs een website.
Hoe neem je contact op met een bedrijf waar je geen dienst van afneemt? Het moet niet gekker worden. Het is ondernemersrisico van de glazenwasser dat die maandenlang wast zonder betaald te krijgen. De betaling is het enige contact moment met de glazenwasser die wij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Een aantal buren die wel hun glazen schoongemaakt willen hebben hadden contant betaald bij hem (oudere buren zonder internetbankieren) en hebben nu ook een factuur gekregen om te betalen.

Het lijkt erop dat dit personeelslid van het glazenwasserbedrijf zijn eigen glazen heeft ingegooid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
SmurfLink schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 07:25:
[...]

Lees je dan ook even de post waarin hij aangeeft het contract te hebben opgezegd met de opvolger van zijn oude glazenwasser? :)
Dan nog is dit maanden zo laten gebeuren niet heel fatsoenlijk toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
onno oliver schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 17:04:
[...]
Zelf ramen wassen is er niet bij. Het gevaar bestaat dat je eigen lader onder je weg gehaald wordt door hen.
Wel erg overdreven he...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:16
42erik schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 23:29:
[...]

Dan nog is dit maanden zo laten gebeuren niet heel fatsoenlijk toch?
Zie openingspost:
terwijl wij nooit in contact ermee gekomen zijn (steeds misgelopen)
Iemand wast ongevraagd je ramen. Telkens als je er zelf niet bent. Had TS vrij moeten nemen daarvoor? Waar koop je een kristallen bol om de juiste dag te voorspellen?

TS heeft volgens mij niets onfatsoenlijks gedaan.

(En het is ondertussen ook al netjes opgelost, dus deze discussie gaat verder nergens meer over…)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
vanaalten schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 11:46:
[...]

Zie openingspost:

[...]

Iemand wast ongevraagd je ramen. Telkens als je er zelf niet bent. Had TS vrij moeten nemen daarvoor? Waar koop je een kristallen bol om de juiste dag te voorspellen?

TS heeft volgens mij niets onfatsoenlijks gedaan.

(En het is ondertussen ook al netjes opgelost, dus deze discussie gaat verder nergens meer over…)
Waar zeg ik dat je meteen maar vrij moet nemen...? Maar een mailtje of telefoontje plegen ipv maanden je ramen laten wassen lijkt mij wel fatsoenlijker ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:55
42erik schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:44:
[...]

Waar zeg ik dat je meteen maar vrij moet nemen...? Maar een mailtje of telefoontje plegen ipv maanden je ramen laten wassen lijkt mij wel fatsoenlijker ja
En hoe doe je dat als je niet weet welk bedrijf het is tot er een factuur komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
daveytje schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 14:22:
[...]

En hoe doe je dat als je niet weet welk bedrijf het is tot er een factuur komt?
Ehm, dat even uitzoeken...?

Maar laat maar verder, blijkbaar is het volstrekt normaal om een glazenwasser maanden je ramen te laten doen en zodra er een rekening komt, te gaan zeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:50

jgj82

Ja, maar = nee

42erik schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 17:27:
[...]

Ehm, dat even uitzoeken...?

Maar laat maar verder, blijkbaar is het volstrekt normaal om een glazenwasser maanden je ramen te laten doen en zodra er een rekening komt, te gaan zeuren.
Denk je niet dat er een gezondere manier is van bedrijfsvoering? Ze hadden na de eerste keer een briefje achter kunnen laten met iets in de trant van “Tevreden? Neem contact op met ons voor een vervolgafspraak" of iets dergelijks. Vertel me je adres even dan doe ik ongevraagd onderhoud op je auto. De rekening stuur ik nog wel eens .. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
jgj82 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 18:03:
[...]

Denk je niet dat er een gezondere manier is van bedrijfsvoering? Ze hadden na de eerste keer een briefje achter kunnen laten met iets in de trant van “Tevreden? Neem contact op met ons voor een vervolgafspraak" of iets dergelijks. Vertel me je adres even dan doe ik ongevraagd onderhoud op je auto. De rekening stuur ik nog wel eens .. >:)
Je zou ook gewoon kunnen reageren, zonder alles in het belachelijke te willen trekke :/

Er is een brief van dat bedrijf geweest lees ik net, dus dan is even contact opnemen "hé, jullie doen onze ramen, maar dat hoeft helemaal niet" toch niet zo veel gevraagd, ipv ze maanden te laten wassen voor niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:50

jgj82

Ja, maar = nee

42erik schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 18:41:
[...]

Je zou ook gewoon kunnen reageren, zonder alles in het belachelijke te willen trekke :/

Er is een brief van dat bedrijf geweest lees ik net, dus dan is even contact opnemen "hé, jullie doen onze ramen, maar dat hoeft helemaal niet" toch niet zo veel gevraagd, ipv ze maanden te laten wassen voor niks.
Ik probeer helemaal niets in het belachelijke te trekken, ik was het topic al sinds het begin aan het volgen.
Ik probeer je duidelijk te maken dat ik de manier van ondernemen bijzonder vind.

Uit de TS:

Dat is eerste stuk is prima. Maar daarna hadden ze moeten stoppen. TS vraagt niet aan de glazenwasser om z'n ramen te blijven wassen. Geen overeenkomst. Geen betaling. En dat vindt de opperglazenwasser ook:
Sebazzz schreef op donderdag 29 september 2022 @ 07:40:
Dus zo raar is mijn vergelijking en redenatie toch niet? De manier van ondernemen van de glazenwassers is vreemd. En dat probeer ik te duiden met m'n voorbeeld. Mijn excuses als dat anders over kwam. :(:)
Pagina: 1