Post is niet bezorgd, welke vervolgstappen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Mijn vraag
in de periode juni, juli is in onze buurt geen post bezorgd op woensdagen en vrijdagen.

De andere dagen kwam wel post, maar de post die op woensdag en vrijdag in de app stond voor bezorging is nooit bezorgd. De postbode die ik hier op aansprak gaf aan dat de post nog op een verzamelpunt in de buurt bleef staan ( geen idee of dit nog zo is).

Eerder dit jaar heb ik ook een periode niet alle post ontvangen, toen is onder andere een rouwkaart die in februari bezorgd had moeten worden pas eind maart bezorgd. Nu betreft het veel post voor mijn vrouw die in juni ziek geworden is.

Wat kan ik doen om de post alsnog bezorgd te krijgen? Ik heb al vaak met de post nl klanten service gebeld, eerst gaven ze aan dat de post waarschijnlijk nabezorgd zou worden. Nu is er zoveel tijd overheen dat men meldt dat de post kwijt is. Er zit echter geen feedback loop in het proces. Klantenservice maakt een melding bij het sorteercentrum, ik hoor echter niets meer. Ook komt bij de klanten service geen update binnen nav mijn meldingen.

Ik heb natuurlijk geen screen print gemaakt van de post die nooit bezorgd is.

Wat kan ik nog doen?

Ps. Klantenservice geeft aan dat Post nl niet verantwoordelijk is voor de bezorging van de post tenzij deze aangetekend wordt verstuurd 8)7 ben ik benieuwd wie wel verantwoordelijk is....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Zoveel mogelijk digitaal regelen,
Dat is hoe je postnl raakt, in hun portemonnee

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:29
De overheid heeft hier een informatiepagina.

De toezichthouder (ACM) heeft ook nog een site

Als ontvanger zijn je opties helaas beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
  • Nu online
DVX73 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:21:
De overheid heeft hier een informatiepagina.

De toezichthouder (ACM) heeft ook nog een site

Als ontvanger zijn je opties helaas beperkt.
Als ik dit zo lees zou ik dus de mensen die mijn vrouw een kaart hebben gestuurd, zonder dat wij deze ontvangen hebben moeten opsporen en hen vragen een klacht in te dienen.... Wel lastig, zeker omdat het probleem structureel aan de bezorg kant ligt (en ik weet natuurlijk niet wie ons een kaart heeft proberen te sturen)....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Als je bewijs hebt en met de postbezorger hebt gesproken dan zou je eens bij dat lokale punt langs kunnen gaan. Aangenomen dat het niet zo'n groot distributiecentrum is dan, daar kom je denk ik niet binnen. Maar ik ben wel vaker bij zo'n lokaal punt langs gegaan, ook met dingen die door de bezorger retour waren gestuurd voor uitlevering de volgende dag (was bv niet thuis). Vaak was het er wel en gaven ze het mee, soms was het er niet omdat de bezorger het nog in zijn bus/tas had zitten voor de volgende dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:09
peter13579 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:13:
Er zit echter geen feedback loop in het proces. Klantenservice maakt een melding bij het sorteercentrum, ik hoor echter niets meer. Ook komt bij de klanten service geen update binnen nav mijn meldingen...
Dat is hoe ze werken bij PostNL, ook met pakketjes.
Als er iets is maken ze een melding bij het desbetreffende sorteercentrum en that's it. Vaak geklaagd, maar zelfs een keer bij een aangetekend verzonden pakket. Handtekening voor ontvangst was vervalst en pakket over de schutting geflikkerd. Deden ze verder niks mee. Was gelukkig geen verzending voor mn werk met een gevoelige temperatuursensor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
  • Nu online
NLxAROSA schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:43:
Als je bewijs hebt en met de postbezorger hebt gesproken dan zou je eens bij dat lokale punt langs kunnen gaan. Aangenomen dat het niet zo'n groot distributiecentrum is dan, daar kom je denk ik niet binnen. Maar ik ben wel vaker bij zo'n lokaal punt langs gegaan, ook met dingen die door de bezorger retour waren gestuurd voor uitlevering de volgende dag (was bv niet thuis). Vaak was het er wel en gaven ze het mee, soms was het er niet omdat de bezorger het nog in zijn bus/tas had zitten voor de volgende dag.
Dank voor je tip, kan ik eens met de postbode uitzoeken waar dit punt is. Het gaat over ongeveer 30 kaarten/ brieven voor mijn vrouw. Erg leuk als ik die aan haar kan geven :)
Pagina: 1