mijn VPS verbindt niet, ik heb een MacBook.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludeynia
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 03-10-2022
Mijn vraag

ik krijg een bepaalde error als ik mijn vps wil instellen. ik krijg het maar niet voor elkaar om alles goed in te stellen. hij verbindt iedere keer niet.

ps: ik ben nieuw hier, weet ook echt niet veel over dit topic. heb het nodig voor een bepaalde software. een vps instellen zou makkelijk moeten lukken. iemand heeft zelfs meegekeken die precies hetzelfde had als ik. maar bij mij lukte het gewoon niet. diegene had ook een MacBook just like me.
...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-35xTnUOSuolhxFnWqY-OaIRg7A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H6pvChfNGHcURAJBVDcKPXxP.png?f=fotoalbum_large

parallels client geprobeerd en microsoft Remote Desktop

[ Voor 20% gewijzigd door ludeynia op 27-09-2022 14:12 ]

Beste antwoord (via ludeynia op 29-09-2022 08:30)

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02:20

jurroen

Security en privacy geek

Als de Windows machine niet hoeft te draaien wanneer je 'm niet gebruikt, overweeg dan svp een Shadow doosje. Hoef jij je niet druk te maken om het beheer, heb je een super lage latency verbinding (vele malen lager dan RDP/RDS) en krijg je toch een volledige Windows desktop omgeving.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je hebt zelf ook totaal geen idee waar je mee bezig bent, is 't niet?
Leg om te beginnen eens uit waarom je via de parallels client probeert te connecten. Vergeet vooral niet te vermelden welk OS er draait in die parallels client. Is dat MacOS? Linux? Windows?
En vervolgens de rol van de remote desktop? Probeer je een verbinding te maken met een remote desktop server? Of is het juist de bedoeling dat de MacBook als remote desktop server fungeert?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludeynia
Hi brahiewahiewa,

Je hebt helemaal gelijk,
Ik zou niet weten hoe ik dit moet oplossen. Wel weet ik zeker dat ik alles op de juiste manier had ingevuld. Ik probeer te Connecten via remote deskop server, en de reden is omdat ik programas gebruikt die voor windows zijn dus daarom doe ik het zo. Alleen krijg ik dus deze error het lijkt wel alsof mijn MacBook een soort firewall of doet wat blokkeert en mij die verbinding dus niet laat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-06 16:44
Kan je wat meer specificaties geven?
VPS? (Virtual Privé Server?)
Wat draait daar op?
Intern, extern? Hoe verbind je ermee?
Ik zie een mac, kan je wel met je vps communiceren (ping oid..)?

Met een RAS client wil je "remote desktop" doen denk ik?

DPC Chef-kok :)

• ludeynia
hi Xanquezer,

ja een vps inderdaad. daar draait niks op want krijg m niet aan de gang. ik wil hem alleen verbinden met parallel client of microsoft Remote Desktop zodat ik de programma's kan gebruiken die voor windows zijn.

Met een RAS client wil je "remote desktop" doen denk ik? ik weet niet zo goed wat een ras is maar ik wil inderdaad een van de 2. gebruiken. parallel client of microsoft Remote Desktop

en hoe bedoelt u communiceren? ik zal even een screenshot delen met de gegevens die ik in vulAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mcxXWDcobvwetfmSN8yx0WT8Dto=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s6JdWb4cbQMjT6IiFwd8euHW.png?f=fotoalbum_large

een vriend van mij heeft deze instellingen dus precies zo. en bij hem werkt het wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

ludeynia schreef op woensdag 28 september 2022 @ 00:42:
... ik weet niet zo goed wat een ras is maar ik wil inderdaad een van de 2. gebruiken. parallel client of microsoft Remote Desktop...
Als je niet weet wat (een) RAS is, hoe weet je dan dat je hem wilt gebruiken?
ludeynia schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 19:10:
... het lijkt wel alsof mijn MacBook een soort firewall of doet wat blokkeert en mij die verbinding dus niet laat maken...
Nee hoor. De VPS waar je naar probeert te verbinden is een server bij trans-ip.
En op die server bij trans-ip draait een firewall die jouw macbook blokkeert.

Granted: theoretisch is het mogelijk dat die server geen firewall draait. Maar als je dan een Remote Desktop Server opzet is die binnen de kortste keren gehackt en zet de hacker de firewall wel aan om 'm voor zichzelf te houden. Dus in de praktijk is het onmogelijk

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:21
Je gaat toch niet met poort 3389 op je VPS open zitten connecten naar dat ding he? Vertel mij aub dat je minimaal je firewall en VPN hebt ingericht?

Als je gehackt wil worden dan is 3389 de deur wagenwijd openzetten.

Cloud ☁️

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

HKLM_ schreef op woensdag 28 september 2022 @ 07:00:
Je gaat toch niet met poort 3389 op je VPS open zitten connecten naar dat ding he? Vertel mij aub dat je minimaal je firewall en VPN hebt ingericht?

Als je gehackt wil worden dan is 3389 de deur wagenwijd openzetten.
IP-adres waar hij mee verbindt is gewoon het publieke adres, als hij een VPN had dan zou het een heel andere range zijn.

Dus dat ding staat gewoon wagenwijd open.

@ludeynia

Huur alsjeblieft een partij in die dit netjes en veilig voor je kan opzetten. Je bent nu vragen aan het stellen die of jijzelf of je leverancier zou moeten kunnen beantwoorden, als je niet genoeg kennis hebt om die zelf te beantwoorden en je leverancier geen managed dienst is maar gewoon een unmanaged VPS dan gaat het vroeg of laat een keer fout en heeft iemand anders toegang tot al je Windows software. Als je op die externe Windows installatie dan ook nog eens bijvoorbeeld je password manager hebt ingelogd dan heb je een groot probleem.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:10

nelizmastr

Goed wies kapot

Je issue zit in de verbindingsmodus lijkt me. 3389 is kale RDP, een remote desktop gateway gaat over 443/HTTPS. Omdat je kennelijk 3389 voor het hele internet hebt opengezet, niet snugger, zeker geen bedrijfsdata op die bak zetten, lijkt het me niet dat je een RD gateway hebt gebouwd.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02:20

jurroen

Security en privacy geek

Als de Windows machine niet hoeft te draaien wanneer je 'm niet gebruikt, overweeg dan svp een Shadow doosje. Hoef jij je niet druk te maken om het beheer, heb je een super lage latency verbinding (vele malen lager dan RDP/RDS) en krijg je toch een volledige Windows desktop omgeving.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

• ludeynia
@jurroen dankjewel voor de tip

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:06
Misschien nog een stap terug, wat voor software wil je überhaupt gebruiken?

• ludeynia
YouTube: Access your VPS with Microsoft Remote Desktop on macOS | VPS Tutorial

dit is gewoon wat ik wil doen. ik doe precies hetzelfde. ik krijg alleen dus een error, deze keer bij windows Remote Desktop error: 0x4

@jurroen

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

ludeynia schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:39:
YouTube: Access your VPS with Microsoft Remote Desktop on macOS | VPS Tutorial

dit is gewoon wat ik wil doen. ik doe precies hetzelfde. ik krijg alleen dus een error, deze keer bij windows Remote Desktop error: 0x4
Van wie is die VPS waar je naar probeert te connecten? Is die van jou? Is die van je vriend? Of is die van een vriend van je vriend?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:44

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Je hebt het over 'bepaalde software'. Waarom kun je niet vermelden om welke software het gaat? Ik krijg sterk het vermoeden dat je een paar IT-gerelateerde termen hebt gehoord maar geen idee hebt wat het precies is en er straks alleen maar ellende van krijgt.
  • Om wat voor software gaat het?
  • Is de VPS van jou of is het van iemand anders? En als die VPS van jou is maak alsjeblieft een ander gebruikersaccount aan i.p.v. Administrator. Disable dat account direct.
  • Ben je niet beter af met een Boot Camp installatie of een lokale VM als je die specifieke Windows software nodig hebt.

• ludeynia
ik ga mijn vraag even anders formuleren

ik wil graag via een microsoft desktop remote werken zodat ik op een programma kan werken die alleen windows bestanden ondersteund. ik heb een VPS online gekocht.

ik heb een MacBook Pro 2020 die nu draait op macOS monterey 12.6

wat moet ik hiervoor doen?

graag niet in al te moeilijke taal. totaal geen verstand van.

ik tag jullie even allemaal

@Brahiewahiewa
@eric.1
@jurroen @HKLM_
@nelizmastr

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:11

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Je geeft al aan dat je er geen verstand van hebt. Dan zou ik eerder ervoor kiezen om geen VPS online te gebruiken, en liever in een geïsoleerde omgeving te werken binnen je thuisnetwerk.

Ik zet de klok nu al gelijk dat je provider je straks een mail gaat sturen dat ze je VPS blokkeren omdat Jan en Alleman uit de hackerswereld er feest op staan te vieren en je VPS voor een botnet misbruiken.

Oh ja, en taggen is nergens voor nodig. We zijn op een forum, en reageren hier vrijwillig. Ik zou het enorm storend vinden als iemand steeds aan mijn mouw stond te trekken om te vragen of die weer kan helpen, terwijl hier ook 673.604 andere actieve gebruikers zijn.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eric.1
Je hebt parallels al, waarom niet gewoon daar een Windows 10/11 omgeving in draaien (dus volledig lokaal op je MacBook)? Dat is vrij letterlijk twee klikken werk. Ok, dat zal je 120 euro per jaar kosten aan licenties na een 30 dagen trial, maar een VPS is ook niet gratis.

Is het erg zware software waardoor dit niet werkbaar is? Mijn M1 Air van 2020 trekt dit anders prima, zelfs een game of twee.

En anders lijkt het me eerder een support-vraag voor je VPS-provider. We weten totaal niet waar je zit (bij welke aanbieder), wat je afneemt etc. Zij kunnen je vast helpen om op een veilige manier je te laten verbinden.

[ Voor 25% gewijzigd door eric.1 op 28-09-2022 13:45 ]

• AW_Bos

AW_Bos

Waarom is je keuze op een VPS gevallen? Kan je niet thuis een VPN-server installeren en daarmee een remote desktop opzetten? Hier heb ik geen ervaring mee, maar het is wel een stuk veiliger dan de poort van RDP openzetten.

• ludeynia
ik werk alleen via mijn MacBook. ik heb thuis geen windows computer. en ik wil overal en nergens kunnen werken, is werken dan binnen mijn thuisnetwerk dan mogelijk? ( denk het niet).

de software is niet verschrikkelijk zwaar nee.

@eric.1 dankjewel voor deze tip!!! hier help je me echt ontzettend mee en denk dat ik dat dan maar ga doen

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 16:46

ZeroCode

Woopie

nelizmastr schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:03:
Je issue zit in de verbindingsmodus lijkt me. 3389 is kale RDP, een remote desktop gateway gaat over 443/HTTPS. Omdat je kennelijk 3389 voor het hele internet hebt opengezet, niet snugger, zeker geen bedrijfsdata op die bak zetten, lijkt het me niet dat je een RD gateway hebt gebouwd.
Bij Transip kun je prima RDP openzetten, zolang je maar alleen je eigen IP toelaat. Daarnaast zou je dan ook nog eens eventueel binnen Windows Server ook nog eens de firewall op je eigen IP vastzetten. Dan kan er in principe niemand meer bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:10

nelizmastr

Goed wies kapot

ZeroCode schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:55:
[...]

Bij Transip kun je prima RDP openzetten, zolang je maar alleen je eigen IP toelaat. Daarnaast zou je dan ook nog eens eventueel binnen Windows Server ook nog eens de firewall op je eigen IP vastzetten. Dan kan er in principe niemand meer bij.
Dat zal bij alle providers kunnen, echter is het zo dat het eigenlijk per definitie niet veilig kan. En als het veilig is, is het weer niet gebruiksvriendelijk.
En IP whitelist is alleen leuk als je alleen thuis bij het systeem moet kunnen. Anders moet je ook weer
RRAS erop zetten en IPSec gaan inrichten of SSTP VPN. Dan ben je al zo ver dat je beter een RD Gateway rol erop kunt zetten. Veiliger (met certificaat) en 3389 hoeft dan niet open.

Cert kan gratis met lets encrypt en de rol inrichten is 10 minuten werk.

[ Voor 7% gewijzigd door nelizmastr op 28-09-2022 14:16 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:42
ludeynia schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:19:

Volgens mij praat iedereen hier gewoon normaal Nederlands hoor? :S

• ludeynia
https://www.parallels.com/nl/

wat vinden jullie van dit?
ziet er goed uit en kan dan als het goed is via windows werken. of is er toch wellicht een andere 'goedkopere manier'

• ludeynia
@Tux3.14

je reactie is onnodig voegt geen waarde toe aan de oplossing. wat voor jou moeilijke taal is is voor een ander geen moeilijke taal. en lekker letterlijk nemen die moeilijke taal moet je zeker doen :) volgens mij word er wel gesnapt wat ik bedoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-05 23:53
jurroen schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:03:
Ik quote deze reactie omdat het precies het "soort VPS" is waar je naar op zoek lijkt te zijn. Een Windows installatie buiten de deur die door de leverancier netjes is afgeschermd en waar je toch eenvoudig bij kunt komen.

while (! ( succeed = try ()));

• ludeynia
@hans_lenze top dankjewel! hier ook even naar kijken !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
ludeynia schreef op woensdag 28 september 2022 @ 14:28:
@Tux3.14

je reactie is onnodig voegt geen waarde toe aan de oplossing. wat voor jou moeilijke taal is is voor een ander geen moeilijke taal. en lekker letterlijk nemen die moeilijke taal moet je zeker doen :) volgens mij word er wel gesnapt wat ik bedoel.
Gewoon Nederlands hoor. Je begrijpt enkel de termen niet, dat is heel wat anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23:58
ludeynia schreef op woensdag 28 september 2022 @ 14:25:

ziet er goed uit en kan dan als het goed is via windows werken. of is er toch wellicht een andere 'goedkopere manier'
Parallels zou voor jou ook een uitkomst zijn, dan draai je een windows installatie lokaal op je Macbook. Tevens minder gevoelig dan een VPS, zeker als je niet de kennis hebt dit veilig in te richten :) !

3960wp SE | Model Y RWD

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:20
een vps bij transip kun je toch ook gewoon via je browser zien als je even inlogt op
je klantenaccount bij transip en dan op tabblad vps klikt.

inloggen > controlepaneel > vps > console

[ Voor 13% gewijzigd door vj_slof op 28-09-2022 15:33 ]

• AW_Bos

AW_Bos

Bij TransIP heb je ook een mooie firewall die voor je server zit. Die kan je dan instellen op enkel jouw IP.
Het blijft naar mijn idee een houtje-touwtje oplossing, omdat een VPN veel zinvoller is als je je eigen thuisnetwerk wilt bereiken. Maar als je toch wilt experimenteren, zorg dat je dat veilig doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
ludeynia schreef op woensdag 28 september 2022 @ 14:25:

Dat ligt aan het systeem wat je gebruikt. MacBook Pro 2020 is volgens mij ook M1 (of niet?) en dan ben je wat beperkt in de keuze aangezien de hardware wat anders is dan de voorgangers. Lang verhaal kort; niet alle software is hiervoor geoptimaliseerd of gemaakt. Parallels wel, en ze bieden een Windows-distributie aan welke al aardig voorgekauwd is en is dus ook vrij makkelijk in gebruik. Indien het geen M1 variant is dan heb je meer keuze uit virtualisatie-software, waaronder gratis/open-source varianten.

Maar goed, een al-gekochte VPS kan je ook prima werkend krijgen op verschillende manieren. Alleen zal je dan of hier meer informatie verschaffen hier of de helpdesk van je VPS-provider raadplegen.

[ Voor 3% gewijzigd door eric.1 op 28-09-2022 18:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

ludeynia schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:19:
ik ga mijn vraag even anders formuleren

ik wil graag via een microsoft desktop remote werken zodat ik op een programma kan werken die alleen windows bestanden ondersteund. ik heb een VPS online gekocht.

ik heb een MacBook Pro 2020 die nu draait op macOS monterey 12.6

Wat mij op valt is dat je de vragen omtrent de software compleet ontwijkt. Waarom kun/wil je niet vermelden welke applicatie je wilt gaan gebruiken? Dan is wellicht de oplossing of noodzaak van een VPS compleet overbodig.

De gebruikte termen zijn geen moeilijke taal, maar kennis die je nodig hebt om dit soort zaken te regelen. Wanneer je een VPS in de lucht brengt moet je er ook voor zorgen dat deze blijft functioneren. Een kale Windows installatie is bij definitie geen succesverhaal.

Dat je overal vandaan wilt kunnen werken is ook met een VM (Virtuele Machine) mogelijk. Probeer eerst eens met VMWare Fusion (al wordt deze bijna niet meer bijgewerkt, is deze wel gratis).

Maar wellicht is het verstandiger (door mogelijk gebrek aan IT-kennis) eens te kijken naar Windows 365 Business-Cloud-Pc. Kost je bij de goedkoopste variant €28,20 per maand. Je moet dan nog wel zelf voor het onderhoud zorgen.

• ludeynia
@eric.1

inderdaad m1 ja

dankjewel iedereen voor jullie reactie. ik kom hier zeker verder mee en heb de oplossing gevonden!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tux3.14
ludeynia schreef op woensdag 28 september 2022 @ 18:10:
@eric.1

inderdaad m1 ja

dankjewel iedereen voor jullie reactie. ik kom hier zeker verder mee en heb de oplossing gevonden!
En wat is je oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
ludeynia schreef op woensdag 28 september 2022 @ 18:10:
Welkom op Tweakers!

Op Tweakers willen we je maar al te graag helpen, zoals je in dit topic kan zien. Maar we kunnen je alleen goed helpen als je duidelijk bent in je informatievoorziening. Geef dus duidelijk aan wat voor hardware je gebruikt, wat je probleem is en wat je wilt gaan doen. Op die manier kunnen we je een heel stuk beter helpen.

Nu is je probleem al opgelost, maar weten wij niet hoe. Zou je dat nog even met ons willen delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ludeynia
mijn oplossing is:

hiermee ontwijk ik VPS waar ik dus blijkbaar geen verstand van heb maar wel jammer vind dat het niet kan want het was de goedkoopste optie geweest. ik wilde graag via windows werken omdat een bepaald programma het anders niet doet doordat het windows bestanden zijn.

dankjewel voor jullie hulp :)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In dat geval ben ik heel benieuwd welk programma je nodig hebt wat niet werkt op je Mac of waar geen alternatief voor is op de Mac. In de 20 jaar zijn er maar weinig programma's gebleken waar geen alternatief voor is. Uiteraard voor dingen zoals SolidWorks is er geen andere optie.

Mocht je een recente Synology NAS hebben dan zou je mogelijk daar ook een Virtual Machine op kunnen draaien en zo een VPN verbinding maken naar die machine. Dan kun je alsnog op afstand werken. Het is niet bedoeld om de hele dag in te werken, daarvoor is het te traag, maar voor zo nu en dan dingen kan het uitstekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

sypie schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:37:
In dat geval ben ik heel benieuwd welk programma je nodig hebt wat niet werkt op je Mac of waar geen alternatief voor is op de Mac. In de 20 jaar zijn er maar weinig programma's gebleken waar geen alternatief voor is. Uiteraard voor dingen zoals SolidWorks is er geen andere optie.
Ik denk niet dat we daar antwoord op gaan krijgen. Die vraag is nu meerdere keren gesteld en wordt naar mijn gevoel (helaas) bewust ontweken. ;)

Maar goed TS heeft een 'oplossing'.

• ludeynia
@Nemean
@sypie

ik heb gekeken naar parallel gekeken dit lijkt alleen niet de optie voor mij omdat het traag is en ik kan er geen metatrader op downloaden. en ik zou er de hele dag op moeten werken dus denk dat dat dan ook geen optie is.

sorry dat het lijkt alsof ik je vraag ontwijk, ik wil graag een EX5 file op mijn metatrader zetten. maar ik heb een MacBook en een ex5 file is een windows bestand dus werkt niet samen. nu is mijn vriend het gelukt om dit via een vps te fixen ( hij heeft ook een MacBook) . maar lukt het bij mij op een of andere manier niet. (metatrader is een handelsplatform) en die windows files kan ik niet overzetten via mijn MacBook naar mijn metatrader toe.

• HKLM_
ludeynia schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:27:
@Nemean
@sypie

ik heb gekeken naar parallel gekeken dit lijkt alleen niet de optie voor mij omdat het traag is en ik kan er geen metatrader op downloaden. en ik zou er de hele dag op moeten werken dus denk dat dat dan ook geen optie is.

sorry dat het lijkt alsof ik je vraag ontwijk, ik wil graag een EX5 file op mijn metatrader zetten. maar ik heb een MacBook en een ex5 file is een windows bestand dus werkt niet samen. nu is mijn vriend het gelukt om dit via een vps te fixen ( hij heeft ook een MacBook) . maar lukt het bij mij op een of andere manier niet. (metatrader is een handelsplatform) en die windows files kan ik niet overzetten via mijn MacBook naar mijn metatrader toe.
Welke MacBook heb je? Wij draaien parallel op ongeveer 8 macbooks en dat gaat prima. Je moet alleen wel een MacBook hebben die krachtig genoeg is. metatrader zou dan toch prima in je parallel VM moeten draaien? of heb je een ARM versie welke niet ondersteund is door metatrader

Cloud ☁️

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Ik heb zelf geen MacOS maar kun je MetaTrader niet in Wine draaien toevallig?

• ludeynia
@HKLM_ ik heb de m1 versie MacBook Pro 2020 ik vind hem alsnog traag en niet, het voelt nog niet of ik het juiste heb gevonden

• ludeynia
@Nemean

dit klinkt interessant en heb ik opgezocht, klinkt als wat ik zoek. ga ik nu uitproberen, zal het laten weten.

• ludeynia
@Nemean dit lukt helaas niet. wine doet helemaal niks met deze app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
ludeynia schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:47:
Hoe heb je dit geprobeerd? Want als ik de website opzoek dan bieden ze gewoon een pre-built applicatie aan voor MacOS (of ik moet de verkeerde Metatrader voor me hebben).

En anders zul je toch iets meer moeten vertellen over je VPS. De glazen bol blijft een mythe :)

• HKLM_
ludeynia schreef op donderdag 29 september 2022 @ 15:46:
@HKLM_ ik heb de m1 versie MacBook Pro 2020 ik vind hem alsnog traag en niet, het voelt nog niet of ik het juiste heb gevonden
Wat voor specs heeft je mac? En wat voor specs geef je je Windows VM mee?

Cloud ☁️

• ludeynia
@eric.1 ik zou niet weten wat ik nog meer moet vertellen over de vps? mij is vertelt ( en ik heb het gezien) dat je zo via Microsoft Remote Desktop windows bestanden op metatrader kan zetten.

@HKLM_
8-core CPU with 4 performance cores and 4 efficiency cores
8-core GPU
16-core Neural Engine

Memory
8GB
8GB unified memory
Configurable to: 16GB
Storage2
256GB SSD
Configurable to 512GB SSD, 1TB, or 2TB SSD

• HKLM_
ludeynia schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:13:
@eric.1 ik zou niet weten wat ik nog meer moet vertellen over de vps? mij is vertelt ( en ik heb het gezien) dat je zo via Microsoft Remote Desktop windows bestanden op metatrader kan zetten.

@HKLM_
8-core CPU with 4 performance cores and 4 efficiency cores
8-core GPU
16-core Neural Engine

Memory
8GB
8GB unified memory
Configurable to: 16GB
Storage2
256GB SSD
Configurable to 512GB SSD, 1TB, or 2TB SSD
En hoeveel cores en memory heeft je VM? 8GB memory in je mac om te virtualizatie te doen is niet heel veel. Voor een Windows 11 VM heb je al minimaal 4 GB nodig waarbij 8 eigenlijk wenselijker is als minimum.

[ Voor 7% gewijzigd door HKLM_ op 29-09-2022 18:31 ]

Cloud ☁️

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

ludeynia schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:47:
Ik kom MetaTrader5 MacOS en deze tegen MetaTrader4 MacOS.

Kun je hier niets mee?
Pagina: 1