UPS ombouwen voor 12V gebruik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:39
Dag Allen,

Veel van de UPS oplossingen die je kunt vinden in de totaallijst op tweakers hebben slechts enkel een 230V uitgang en ingang. Ik zou echter graag gebruik maken van 12V wat ik direct van de batterij wil aftappen.
Immers als ik direct een PC/NUC (15W) aansluit op de UPS kan ik gebruik maken van enkele minuten noodstroom, als ik dit direct aansluit wordt dit al meerdere uren.

Op dit moment gebruik ik een batterij van 12V met een acculader. Daarnaast gebruik ik een printje van aliexpress die zonder verstoring kan schakelen tussen de 12V adapterspanning en de spanning vanuit de batterij. Dit werkt prima alleen een behuizing ontbreekt en ook het deel batterijmonitoring (via USB). Ik vind het toch wat veiliger om een behuizing te hebben rond de batterij.

Ik zou dus graag gebruik maken van een UPS (line interactive) waarbij ik het oplaaddeel wil gebruiken en mogelijk het huidige printje van aliexpress direct aan de batterij uitgang wil hangen. Dus bij normale netspanning trekt het printje de spanning van een netadapter en bij uitval van deze netadapter (die aangesloten zit op dezelfde groep als de UPS) wordt er overgeschakeld naar de 12V batterij van de UPS.

Hebben jullie ervaring met dit vraagstuk hoe ik dit het beste kan oplossen?

[ Voor 9% gewijzigd door jongerenchaos op 27-09-2022 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:58

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Dus je wilt moeilijk en duur doen terwijl je makkelijk en goedkoop klaar kan zijn door op je bestaande situatie een kastje te knutselen en een BMS toe te voegen?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden