TL buis vervangen die niet kan draaien

Pagina: 1
Acties:

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-12 16:50

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Ik moet een TL buis vervangen waarbij het niet mogelijk was om deze op de normale manier een kwartslag te draaien (zat muurvast). Ik kreeg de oude er wel uit doordat er speling zat tussen de klemmen, maar nu krijg ik met geen mogelijkheid de nieuw buis er weer in geklemd. Ik krijg ook geen beweging in de klemmen door het huisje met een schroevendraaier te proberen te draaien.

Iemand een idee hoe ik de nieuwe buis er weer stevig in krijg?

• OverTheTop
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:12
Bij sommige systemen moet je het houdertje iets indrukken voor je het een kwartslag kunt draaien.
Normaal gesproken is het alleen een plastic hulsje dat draait. De koperen contacten zijn gewoon strips waar de penntejes van de buis langsglijden.

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
thanks. van alles geprobeerd, maar aan beide kanten lijkt het zwarte hulsje muurvast te zitten.

• OverTheTop
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:12
doe eens wat duidelijke foto's ?
Soms brengt dat licht in de zaak (pun intended)

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Het is inmiddels gelukt. Heb een stuk rondhout voorzien van 2 pinnen waardoor ik wat meer kon wrikken zonder bang te zijn dat de TL brak, en met veel gekraak kwam er beweging in het draaimechanisme. Dat herhaald aan de andere kant en toen ging het verder zonder problemen. Zal wel een jaar of 20 hebben vastgezeten oid.. :)

Bedankt dat je even je licht op deze zaak wilde schijnen.