60GXP IC35L060 of 75GXP DTLA-30

Pagina: 1
Acties:

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
welke is beter er zit behoorlijk veel prijsverschil in !

welke is beter ? en is hij stil ? en betrouwbaar ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Klik ff hier en je weet alles :)
Je zoekactie naar 'ibm 60gxp 75gxp' leverde 89 resultaten op. Resultaten 1 - 50.

• _MaLa_
logistic sjees maar ik wil mensen spreken die ze nu gebruiken of van plan zijn om te kopen !

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 18:49
http://www.storagereview.com/articles/200103/20010329IC35L060AVER07_1.html

Betrouwbaarheid van de 75GXP serie is niet best maar de 60GXP heeft ook geen goede reputatie

• _MaLa_
mmm maar ik wil wel een ibm maar ongeveer in 60 gb maar dan moet je wel tussen die twee kiezen :(

de 60 gxp is dat de oude versie ? en welke van de twee is het snelst en stilste en betrouwbaarste ? :)

Verwijderd

Doe maar niet,...alles BEHALVE betrouwbaar!

• _MaLa_
heb je er zelf ook zo veel problemen mee gehad dan ?

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-04 13:32

star-saber

Ryzen

2x 60GB draaien prima hierzo

zijn beide wel gekoeld

Verwijderd

Ga voor de 60gxp.
Deze is sneller en stiller. Ik hoor de mijne niet boven mijn fans uit.

• _MaLa_
die 75 serie is toch de 2001 serie ?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 29 augustus 2001 09:12 schreef _MaLa_ het volgende:
die 75 serie is toch de 2001 serie ?
Als je wat research had gedaan, dan wist je alles.. |:( :'(

Maar ik ben nu even in een goede bui en weet veel over IBM te vertellen. De 60GXP (IC35) is dus nieuwer. Het heeft een iets hogere dichtheid per platter en is daarnaast ook iets sneller (nieuwe productieproces en daarom ook duurder). De 75GXP (DTLA) heeft alleen dunnere platters, daarom kunnen er ook meer boven elkaar gestapeld worden en zodoende een grotere capaciteit hebben (75GB maximaal tov de 60GB maximaal die de 60GXP kan halen om nog fatsoenlijk binnen de 3,5inch specificaties te blijven).

Hierbij toch even de datasheets van ibm.com: 60GXP en 75GXP

Maar nogmaals, deze twee schijven vertonen zeer veel uitval. Dat komt voornamelijk door oververhitting en slechte batches. De laatste batches van de 60GXP schijnen hun betrouwbaarheid dan wel terug te hebben, maar het is nog afwachten of ze het lang volhouden..

• _MaLa_
mm de 75gxp is juist duurder vreemd :) maar in ieder geval bedankt

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 29 augustus 2001 09:44 schreef _MaLa_ het volgende:
mm de 75gxp is juist duurder vreemd :) maar in ieder geval bedankt
Er zitten dan ook 4 platters in tov de 3 stuks die 60GXP heeft.

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Dat komt gewoon puur doordat de 75gxp een prehistorisch model is dat eigenlijk niemand meer verkoopt. De prijzen in de pricewatch zijn daardoor vaak wat ouder en vaak verkopen de winkels ze niet eens meer.

Vergelijk: in de pricewatch staat ook nog steeds een p233 te koop, maar die is duurder dan een Duron 800 oid. 3x raden welke sneller is.

Maar de termen 75 en 60 zijn wel verwarrend, de nieuwe heeft een lager getal.

• _MaLa_
hehe jah da klopt ! mmm zit er over te denken om de 60 te halen ...

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op woensdag 29 augustus 2001 09:38 schreef BalusC het volgende:

[..]

Als je wat research had gedaan, dan wist je alles.. |:( :'(

Maar ik ben nu even in een goede bui en weet veel over IBM te vertellen. De 60GXP (IC35) is dus nieuwer. Het heeft een iets hogere dichtheid per platter en is daarnaast ook iets sneller (nieuwe productieproces en daarom ook duurder). De 75GXP (DTLA) heeft alleen dunnere platters, daarom kunnen er ook meer boven elkaar gestapeld worden en zodoende een grotere capaciteit hebben (75GB maximaal tov de 60GB maximaal die de 60GXP kan halen om nog fatsoenlijk binnen de 3,5inch specificaties te blijven).

Hierbij toch even de datasheets van ibm.com: 60GXP en 75GXP

Maar nogmaals, deze twee schijven vertonen zeer veel uitval. Dat komt voornamelijk door oververhitting en slechte batches. De laatste batches van de 60GXP schijnen hun betrouwbaarheid dan wel terug te hebben, maar het is nog afwachten of ze het lang volhouden..
inderdaad, ben helemaal met je eens..

Verwijderd

Ja ik ben het ook HELEMAAL met je eens.

Nog meer mensen die het met hem eens zijn? Post het dan even! |:(

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zit er ook over te denken om de 60 gxp 40 gb te kopen. Deze is namelijk erg goedkoop bij gistron. De Maxtor is ook wel goedkoop, maar niet verkrijgbaar bij gistron.

• Lord_T
  • Laatst online: 18-04 23:39
maar als ik het zo merk dan zijn er een aantal tweakers erg anti IBM aan het worden...
uhhm hoeveel uitval is er nou werkelijk als je er een hd cooler bij neemt.. ik zit namelijk ook te denken aan de 60 Gb 60gxp maar omdat ik zoveel verhalen hoor over uitval enzo hier heb ik het nog steeds niet gedaan. Ik heb nu er een ibm schijf inzitten en die doet het prima, maar das een oude 13,5 Gb 7200 rpm en ben dus allang toe aan iets veel groters....
Hallo,

Kies voor Maxtor en neem geen risico.

Dat is het enige advies wat ik op dit moment kan geven. Ons is opgevallen dat de IBM 40gb drives een hogere uitval hebben dan de maxtor 40gb versie. De 60 gb is nog te kort in het assortiment om daarover een uitspraak te doen.

Better be safe then sorry, vandaar bovenstaand advies....

Levering geschiedt door PTT. Een indicatie of dag afspreken is niet mogelijk. Wel is het zo dat 80% de volgende dag wordt bezorgd (muv het weekeinde...).

We kunnen desgewenst dus wel een verzenddag afspreken (gewoon in een aparte mail aangeven)...

Mvgr,

Noud
eynstein computers
dit is wat ze er bij eynstein over zeiden op vrijdag 10 augustus....

Wie weet nou hoeveel uitval er dus werkelijk is want ik heb eigenlijk geen zin in maxtor ofzo omdat de ibm sneller/stiller is....

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 11:33 schreef Lord_T het volgende:
uhhm hoeveel uitval is er nou werkelijk als je er een hd cooler bij neemt..
Moeilijk te zeggen... maar die van mij (75GXP die 3 daagjes geleden is overleden) zat alleen in een miditower kast (geeneens een floppydrive), dus hij had meer dan genoeg airflow, er zat nog een brak hd koelertje op. Accoustic management heb ik altijd aangehad dus die koppen zijn ook niet zwaar belast en ik heb zo weinig mogelijk dat ding verplaatst of in/uitgebouwd.

Ik denk dus niet dat hitte het probleem is... Wat dan wel het probleem is weet niemand. Ik heb het allemaal op de voet gevolgd en ik heb werkelijk honderden verklaringen gehoord:
• de geluidsisolatie zit te strak om de platters heen
• de powerconnector is heel lullig gemaakt en vaak zit er een klein barstje in bijvoorbeeld de pin van de 5 volt zodat de elektronica onregelmatige stroom krijgt door de trilling van de hd over dat barstje
• er zijn nog wat probleempjes met de glazen platters (techniek die voor het eerst in de 75GXP is gebruikt)
• er zijn nog wat probleempjes met de GMR koppen: ze zouden te heet worden (techniek die voor het eerst in de 75GXP is gebruikt)
• ze kunnen er niet goed tegen wanneer de power plotseling afgehaald word (harde reset bijvoorbeeld).
• er zijn twee soorten chips: van motorola en van IBM zelf. Die van motorola zouden problemen geven.

Ik kan wel zeggen dat dit soort geruchten de naam van IBM geen goed doen. En ik ben dus ook naar Maxtor overgestapt omdat ik die 60GXP ook niet zo vertrouw en gewoon veel waarde hecht aan m'n data.
Ik heb nu er een ibm schijf inzitten en die doet het prima, maar das een oude 13,5 Gb 7200 rpm en ben dus allang toe aan iets veel groters....
Dat is geen vergelijk... met die serie is nix mis, das gewoon de oude IBM kwaliteit die we verwachten (en verlangen). En dan moet je er nog rekening mee houden dat dat een eerste generatie 7200 toeren is die waarschijnlijk nog wel gekoeld moet worden, terwijl dat bij een tweede generatie 7200 toeren echt niet meer nodig hoort te zijn in een normale kast zonder dat de hd ingeklemd zit tussen andere hd's.
Wie weet nou hoeveel uitval er dus werkelijk is want ik heb eigenlijk geen zin in maxtor ofzo omdat de ibm sneller/stiller is....
Wist iemand dat maar... mijn mening is dat de 60GXP minder uitval heeft dan de 75GXP, maar nog steeds iets boven gemiddeld. Aan de andere kant is een uitval van 1 op de 100 blijkbaar heel normaal, want ik zag op de site van Maxtor dat die druk aan het opscheppen is dat met de Silent Store techniek je data veilig is en 'slechts' 0,8% weer defect terugkomt....

Als ik trouwes nog een tip mag geven: neem eventueel een Maxtor D540X in plaats van een 75GXP... Hij is maar 5400 toeren, maar heeft wel 40GB platters waardoor hij (toevallig) exact even snel is. Maar daarentegen is hij wel lekker maar 5400 toeren zodat je niet xtra hoeft te koelen enzo, en hij is redelijk stil. Die IBM was met Accoustic Management aan echt niet meer te horen, terwijl die Maxtor nog wel te horen valt. Maar zonder Accoustic Management aan was die IBM wel luidruchtiger. En tenslotte heb je als bonus nog 80GB voor een zacht prijsje en hopelijk betere betrouwbaarheid.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Maar zo vaak komt een harde reset (power off-on) toch niet voor?

En een 5400 rpm schijf heeft wel een hogere rotational latency. En volgens mij haalt hij de transfer rate ook niet van een 7200 rpm schijf. Want dan zouden de Maxtor schijven die van dezelfde techniek gebruik maken maar op 7200 rpm draaien toch veel sneller moeten zijn?

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 13:27 schreef OlafvdSpek het volgende:
Maar zo vaak komt een harde reset (power off-on) toch niet voor?
Hangt van de gebruiker af :D
En een 5400 rpm schijf heeft wel een hogere rotational latency.
Klopt, maar de volledige search time was met die IBM met accoustic management aan 24ms en met die Maxtor 21ms (waarbij hij wel wat meer lawaai maakt).
En volgens mij haalt hij de transfer rate ook niet van een 7200 rpm schijf.
Dus wel, ik kan je de HDtach scores wel geven:
Access Time: 21,2ms
Read Burst Speed: 63,1mbps
Read speed (maximum) 35140.0 kps
Read speed (minimum) 17846.0 kps
Read speed (average) 27966.4 kps
Want dan zouden de Maxtor schijven die van dezelfde techniek gebruik maken maar op 7200 rpm draaien toch veel sneller moeten zijn?
Klopt, maar schijven met dezelfde techniek die op 7200 rpm draaien bestaan nog niet!
Er zijn wel plannen voor, maar dat kan nog wel ff duren. Het is namelijk niet simpel een kwestie van het aantal toeren per minuut opvoeren en ervoor zorgen dat bij die snelheid de boel nog een beetje stabiel blijft zonder alteveel trillingen. Maar ook is er voor die hogere snelheid een lagere lineare dichtheid nodig omdat de koppen anders niet genoeg tijd hebben om iets te schrijven/lezen. En als ze dan nog steeds op 40GB per platter uit willen komen zullen ze de track density die toch al baanbrekend hoog is nog iets hoger moeten krijgen. En dan krijg je nog het probleem dat het materiaal van de platters en geschikt moet zijn voor een hoge datadichtheid en stijf en glad genoeg voor 7200 toeren per minuut.... geen gemakkelijke opgave!

• mvanderkruk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-03 21:22
Op donderdag 30 augustus 2001 11:33 schreef Lord_T het volgende:
maar als ik het zo merk dan zijn er een aantal tweakers erg anti IBM aan het worden...
Helemaal mee eens dat een aantal mensen hier die TOEVALLIG problemen met IBM schijven hebben gehad hier IBM een slechte naam toeschrijven.
Nu moet ik dat toch maar eens recht gaan zetten!!!!!!!!!

Ik heb 3 MAXTOR schijven (die dingen die volgens jullie zo goed zijn). En ALLE 3 zijn ze binnen 3 maanden nadat ze 24/7 draaiden KAPOT gegaan!!!!!!!!!!!!!!!
Dit zegt volgens mij genoeg over de kwaliteit van MAXTOR schijven. En nee het zijn niet allemaal schijven uit dezelfde serie en nee ze waren allemaal GOED gekoeld.

Nu over IBM:
ik draai nu zelf al 1 jaar 24/7 2 IBM schijven ZONDER extra koeling en ze doen het BEIDE zonder problemen!!!!!!!!
Ook levert Unipress (belgisch bedrijf dat IDE RAID oplossingen aanlevert) ALLEEN IBM harde schijven omdat uit HUN tests is gebleken dat de IBM schijven op alle fronten INCLUSIEF duurzaamheid BETER presteerden dan ALLE andere schijven van andere fabrikanten!!!!!!!!!!!!
Dit bedrijf levert RAID oplossingen voor bedrijven waar uitval van harddisks NIET mag.

Het is tevens ook zo dat IBM nog altijd de SNELSTE schijven op IDE produceerd.

Groeten,
Een OBJECTIEF persoon

MCDST | MCITP-EA

Verwijderd

jaysis,

zelf kan ik ook zeggen dat ik door werk en hobby een beetje bevooroordeeld ben naar wat ik het liefst heb.
Maar toch, Om het nou zo op te nemen omdat je toevallig fan/dealer/verkoper etc. bent.

Verder ken ik die belgische firma niet dus kan ik niet zeggen dat ik onder de indruk ben van de argumentatie..

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 14:08 schreef mvanderkruk het volgende:

[..]

Helemaal mee eens dat een aantal mensen hier die TOEVALLIG problemen met IBM schijven hebben gehad hier IBM een slechte naam toeschrijven.
Neuh, toen m'n IBM'etje het nog deed d8 ik ook dat het allemaal wel meeviel en dat heb ik ook altijd gezegd. Maar dat nu ook heel toevallig die van mij ook weer kapot gaat... het bevestigd toch wel een beetje mijn vermoeden dat er wat mis is met die serie.
Ik heb 3 MAXTOR schijven (die dingen die volgens jullie zo goed zijn). En ALLE 3 zijn ze binnen 3 maanden nadat ze 24/7 draaiden KAPOT gegaan!!!!!!!!!!!!!!!

Dit zegt volgens mij genoeg over de kwaliteit van MAXTOR schijven. En nee het zijn niet allemaal schijven uit dezelfde serie en nee ze waren allemaal GOED gekoeld.
Is het je nu opgevallen dat je nu net zo zit te blaten als sommige lui over hun kapotte IBM? Er zijn genoeg lui die 3 kapotte IBM's achter elkaar hebben gehad (serieus!) dus dan zou je net zo goed kunnen zeggen: "Dit zegt volges mij genoeg over de kwaliteit van IBM schijven". Je zit nu MAXTOR net zo zwart te maken als sommige lui IBM zwart zitten te maken met van die overdreven reacties.

Er zijn altijd uitzonderingen, zowel bij IBM (een raid van IBM dtla-307045's die wel goed werkt) als bij Maxtor (3 kapotte Maxtors achter elkaar).
Nu over IBM:
ik draai nu zelf al 1 jaar 24/7 2 IBM schijven ZONDER extra koeling en ze doen het BEIDE zonder problemen!!!!!!!!
Zit daar ook een IBM DTLA-307045 bij? Want dat is eigenlijk de boosdoener waar het hele verhaal om is begonnen... en ik denk dat de mensen die paniekerig beginnen dat de 60GXP serie ook slecht is omdat die van hun kapot is gegaan gewoon tot de 1 op de 100 schijven behoort die gewoon niet helemaal goed is. Want dat is gewoon een feit: elke serie heeft wel een paar uitvallers. En door die doodnormale uitvallers in de 60GXP serie gaan mensen nu vrezen dat die ook slecht is door dat hele gedoe met de dtla-307045. Daarom zeg ik ook al dat dit soort dingen de naam van IBM geen goed doen want je krijgt nu ook al geruchten dat de 60GXP serie slecht is.

Ikzelf weet het niet zeker, want het is zeer moeilijk te zeggen wanneer het nog binnen de normale hoeveelheid uitvallers valt, en wanneer er toch iets mis mee blijkt te zijn. Daarom heb ik gewoon voor een nieuwe Maxtor gekozen zodat ik alleen nog de kans op een exemplarische fout heb.
Groeten,
Een OBJECTIEF persoon
Zo objectief ben je niet... je zit Maxtor net zo hard zwart te maken als dat sommige mensen IBM zwart maken.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op donderdag 30 augustus 2001 13:52 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Hangt van de gebruiker af :D
Hoezo? Omdat ze geen reset knop hebben?
[..]

Klopt, maar de volledige search time was met die IBM met accoustic management aan 24ms en met die Maxtor 21ms (waarbij hij wel wat meer lawaai maakt).
[..]

Dus wel, ik kan je de HDtach scores wel geven:
Access Time: 21,2ms
Read Burst Speed: 63,1mbps
Read speed (maximum) 35140.0 kps
Read speed (minimum) 17846.0 kps
Read speed (average) 27966.4 kps
[..]
Je zou hem toch met de 60 gxp moeten vergelijken. En die Maxtor heeft toch ook accoustic management? Ik denk niet dat zoveel mensen echt een stille HDD nodig hebben.

Verder kan ik die drive bij storagereview niet vinden, wel de Maxtor DiamondMax 80 (82.0 GB ATA-100), maar die heeft 20 gb/platter.

• _MaLa_
shit shit shit moet ik als ibm user overstappen op maxtor :) grote stap ...

of zal ik het gewoon proberen de 60 serie ... mm effe nachtje over slapen :)

Verwijderd

Mijn 60 GXP doet het prima... Al een maandje of 2. Mar niet 24/7. Meer 4/5...

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 16:24 schreef OlafvdSpek het volgende:

[..]

Hoezo? Omdat ze geen reset knop hebben?
c'mon, dat kun je zelf ook vast wel verzinnen...
Je zou hem toch met de 60 gxp moeten vergelijken.
Misschien gebeurt dat ook nog wel, als ik van Alternate niet m'n geld terugkrijg eis ik een 60GXP.
En die Maxtor heeft toch ook accoustic management? Ik denk niet dat zoveel mensen echt een stille HDD nodig hebben.
Yep, bij de Maxtor staat het standaard aan. Daarom is die zoektijd in verhouding ook zo hoog. En ik heb het liefst een HD die je niet hoort, want ik erger me verschrikkelijk aan lawaai tijdens het slapen/tv-kijken/whatever en voor dat hele kleine beetje performance verlies loon Accoustic Management echt wel voor mij.
Verder kan ik die drive bij storagereview niet vinden, wel de Maxtor DiamondMax 80 (82.0 GB ATA-100), maar die heeft 20 gb/platter.
Klopt, hij is gloedjenieuw. Op de frontpage van storagereview staat nog wel dat ze net 541DX en een 536DX binnenhebben van Maxtor. Maar die 536DX heeft nog steeds 'maar' 33GB per platter... Toen ik deze drive ook kocht dacht ik ook dat ik een normale diamondmax gekocht had, totdat ik eens op de site van Maxtor keek :P

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Maar als je de computer niet gebruikt is de HDD meestal ook wel stil. En volgens mij scheelt het behoorlijk qua seek time.

Verwijderd

qua seektime maakt het idd behoorlijk uit, maar qua transfer speed geen zak.
En als je aan het downen of uppen bent (wat m'n computer hier vrijwel altijd doet, daarom moet hij ook aanblijven en wil ik 'm zo stil hebben) ratelt hij dus wel weer.

Maarja, das maar net hoeveel je dervoor over hebt. Ikzelf vind het verwaarloosbaar weinig verlies in snelheid. Het verschil zie je eigenlijk alleen in benchmarks.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Het ligt eraan wat je doet. En zeker met FAT maakt seek-time volgens mij behoorlijk wat uit. Volgens mij is seek-time ook veel belangrijker dan transfer rate bij de meeste applicaties. Maar met downloaden maakt het inderdaad niks uit. Heb je niet een applicatie die de HDD in silent mode zet als je systeem idle is? Dan heb je het beste van twee walletjes/werelden.

Verder kun je natuurlijk ook een snelle 7200 rpm schijf kopen voor de gewone dingen en een grote 5400 rpm schijf voor backup, audio/video, iso, etc.

Verwijderd

Als de boel een beetje redelijk gedefragmenteerd is, en je grote clusters gebruikt zodat de FAT lekker klein blijft en voor een groot deel gecached kan worden valt dat wel mee.
Maar... dit is best wel miereneuken, want ik merkte het tenslotte haast al nauwelijks bij m'n 75GXP toen ik Accoustic Management aanzette.

Zo'n applicatie bestaat niet naar mijn weten... is ook denk ik niet mogelijk, want de hd mag niet gebruikt worden tijdens het switchen tussen de verschillende modes. Je moet dus ook dat proggie op diskette gooien en daarmee opstarten (erg irritant als je een systeem zonder diskettedrive hebt).

En ik zou idd die 75GXP of 60GXP die ik terug krijg kunnen gebruiken voor windows en als installatieschijf voor spelletjes. Maar dan heb ik 2 drives in m'n systeem, wat het idlegeluid en de warmteontwikkeling niet ten goede komt. En die Maxtor die ik nu heb is toch al even snel als die 75GXP, dus waarom zou ik nog moeilijk doen met 7200 toeren :? Deze schijf is snel genoeg en ook nog eens veel groter.

• _MaLa_
mm ik bestel maandag wel de 60 serie ik zie wel ...

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wat dacht je van bijvoorbeeld het opstarten van een applicatie? Dan wordt er toch erg veel geseeked. En tijdens het compileren van grote projecten wordt er erg veel met kleine bestanden gewerkt. En tijdens het laden van veel spellen zal ook niet alles sequentieel verlopen.

En in theorie kan zo'n programma toch best bestaan dat accoustic management aanzet? Dat het er in de praktijk nog niet van gekomen is, ok.

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 21:27 schreef OlafvdSpek het volgende:
Wat dacht je van bijvoorbeeld het opstarten van een applicatie? Dan wordt er toch erg veel geseeked. En tijdens het compileren van grote projecten wordt er erg veel met kleine bestanden gewerkt. En tijdens het laden van veel spellen zal ook niet alles sequentieel verlopen.
Mjah, zoals ik al zei: ik merk het vrijwel niet, en dat is gewoon zoals ik het in de praktijk ervaar. Het enigste wat me bijvoorbeeld opviel was dat het maken van een playlist in winamp met een dikke 2000 mp3tjes meer tijd nodig had...
En in theorie kan zo'n programma toch best bestaan dat accoustic management aanzet? Dat het er in de praktijk nog niet van gekomen is, ok.
Vraag het me af... dan ga je waardes in de firmware van je hd veranderen terwijl hij gebruikt word. Das net zoiets als je bios flashen terwijl je een spelletje aan het spelen bent :D

Al moet ik trouwes wel toegeven dat ik er van opkeek dat ik m'n K7T Turbo met speciale software gewoon vanuit windows kon flashen naar de nieuwste bios. Maar dan mag je dus geen andere programma's op de achtergrond draaien.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dan moeten ze maar zorgen dat het niet via de firmware hoeft, maar dat die waarde gewoon in het RAM van de HDD wordt opgeslagen.
Pagina: 1