Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacko01
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:29
Mijn vraag

De KPN en Shield zijn beide aangesloten via de receiver en dan naar de TV.

Dit werkt altijd als de TV op de HDMI mode standaard staat (Ultra HD (50 Hz of 60 Hz) YCbCr 4:2:0)

Als ik kies voor optimaal (Ultra HD (50 Hz of 60 Hz) RGB 4:4:4- of YCbCr
4:4:4/4:2:2/4:2:0-signalen.) kom het signaal soms door en soms ook niet. De TV meldt dat er niets is aangesloten.... Zowel bij de Shield of KPN box. (en ik wil echt HDR of Dolby Vision hebben)

Als dit het geval is, zet ik de TV even terug op standaard en daarna weer op optimaal. En dan werkt het .. als ik daarna de TV/Receiver weer uit zet en alles weer aan. Werkt het ook ... maar als ik lang wacht bv 's avond uit en 's morgens aan is het probleem weer terug.
Wat ik ook nu een keer of 5 heb gezien, dat de TV niet de melding bronnen (geen signaal) laat zien maar sneeuw...
Vreemde is wel dat de TV niets laat zien maar dat ik wel het geluid hoor .. Dus signaal komt wel bij de receiver binnen.

Ik krijg dus met enige regelmaat hier thuis te horen ... PAPA de TV doet weer raar ....

Het volgende heb ik al gedaan.

Andere HDMI kabels tussen TV en receiver en Shield.
Shield direct op de TV gezet .. Alles blijft werken.
Shield niet meer in standby mode laten gaan.

Ik heb zelf het vermoeden dat de receiver in een soort slaap mode gaat waardoor de HDMI niet lekker doorkomt.

Nu wil ik best een nieuwe receiver aanschaffen (Denon X2700H).. maar dan moet dit wel het probleem oplossen. (Alhoewel ik bij Denon de receiver kan koppen en binnen 30 dagen terug kan sturen ..)

Iemand enig idee ...

Relevante software en hardware die ik gebruik

Philips 65OLED935/12
Denon X2200W
NVidia Shield
KPN 4K setupbox

...

[ Voor 92% gewijzigd door Jacko01 op 27-09-2022 08:59 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 13:19

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Je hebt te vroeg op versturen geklikt :)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacko01
NeFoRcE schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 08:42:
Je hebt te vroeg op versturen geklikt :)
Daar kwam ik ook achter.. Iets te vroeg of te weinig koffie ..

Ga de rest aanvullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:58

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

tis een teaser...

Nu ben ik nog nieuwsgierig ook nog, werkt wel blijkbaar :9 :+

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12:48
Waarom sluit je de Shield TV en KPN box niet direct op de TV aan, en dan het geluid via ARC naar de versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacko01
XelaRetak schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:15:
Waarom sluit je de Shield TV en KPN box niet direct op de TV aan, en dan het geluid via ARC naar de versterker?
Hmm .. is natuurlijk ook nog een optie. (beetje last van tunnel visie).

Maar dat levert weer een andere uitdaging op. bedenk ik me nu.. Verschillende ingangen. Bestuur nu alles via een Logitech harmony en met (nieuwe) Philips TV kan ik niet dan niet meer direct kiezen voor een HDMI bron.
Daarom had ik alles via de receiver laten lopen (hoefde ik de bron op de TV niet aan te passen).
Maar ik zal voor de zekerheid nog een keer kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12:48
Jacko01 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:27:
[...]

Hmm .. is natuurlijk ook nog een optie. (beetje last van tunnel visie).

Maar dat levert weer een andere uitdaging op. bedenk ik me nu.. Verschillende ingangen. Bestuur nu alles via een Logitech harmony en met (nieuwe) Philips TV kan ik niet dan niet meer direct kiezen voor een HDMI bron.
Daarom had ik alles via de receiver laten lopen (hoefde ik de bron op de TV niet aan te passen).
Maar ik zal voor de zekerheid nog een keer kijken.
Ik heb een (goedkope, in vergelijking met de Harmony's) universele remote van One For All, en daar kan ik knoppen op programmeren, knop voor knop. Dat werkt prima op mijn Philips TV (70PUS9006)

Ik denk dat dat probleem wel op te lossen is door even je Harmony gebruikshandleiding door te lezen.

Lijkt me in ieder geval een stuk effectievere oplossing dan een hoop geld stukslaan op een nieuwe receiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacko01
XelaRetak schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:35:
[...]

Ik heb een (goedkope, in vergelijking met de Harmony's) universele remote van One For All, en daar kan ik knoppen op programmeren, knop voor knop. Dat werkt prima op mijn Philips TV (70PUS9006)

Ik denk dat dat probleem wel op te lossen is door even je Harmony gebruikshandleiding door te lezen.

Lijkt me in ieder geval een stuk effectievere oplossing dan een hoop geld stukslaan op een nieuwe receiver
Dit is de melding die ik krijg .. Als ik jou TV in de harmony software invoer, komt deze melding niet naar voren .. (en nee ik ga nieuwe TV kopen, receiver is goedkoper ;)

Maar zoals gezegd ik ga er eens mee spelen, ik schrijf je oplossing niet meteen af.

Due to a Firmware update on Philips TV's, Harmony remotes may not properly start an Activity due to how the TV handle inputs.
Philips TV uses dynamic inputs which changes the order of the input list depending on the TV is being used with your input devices(such as your cable box or game consoles).
This changes the order of the input to something we cannot predict, Harmony can not properly start Activities that contain a Philips TV

[ Voor 3% gewijzigd door Jacko01 op 27-09-2022 09:51 ]

Pagina: 1