Probleem : Win2k wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:11

Asphyxion

I am, therefor I think

Topicstarter
Dit lijkt wel of het in Windows Operating Systems moet, of Software Algemeen, maar ik denk zelf van niet...

Zaterdag is mijn MSI K7T Turbo overleden, bij Informatique is er een nieuwe ingezet. Alles lijkt ok, behalve dan dat mijn 1,2 Ghz op 900 Mhz draait. Ok, FSB op 133 gezet, draait op 1200...

HD er in, alles aangesloten. Ik wil win2k booten, dat werkte niet, loopt vast, krijg rare blue screens. Ah fijn, geen probleem, ik install win2k wel opnieuw...

Win2k in CD-Rom, gestart vanaf CD, drivers worden geladen, komt ie bij "Installing Windows 2000", spontane reset. Nogmaals geprobeerd, bij "Installing Windows 2000" krijg ik een blue screen. Nogmaals, ik krijg helemala niets, PC doet niets meer...

Mijn vraag: waar zou dit aan kunnen liggen?

Ik dacht zelf:

1. Geheugen is kapot, ik heb helaas geen andere DIMMS liggen hier. Ik heb ze wel 1 voor 1 geprobeerd: to no avail.
2. IBM 60XGP is gecrashed. Lijkt mijn onwaarschijnlijk, want BIOS herkent hem nog wel.
3. Processor is niet helemaal heel meer.

Overigens blijft bij dit alles de temp van de processor op 53 graden Celcius steken...

Systeem info:

AMD Thunderbird 1,2 Ghz
MSI K7T Turbo
1x128 MB PC 133, 1x512MB PC133
IBM 60 XGP (40 gig)
Plextor 12x10x40 IDE
Win2k Professional

Misschien iemand nog andere ideeen waaraan het zou kunnen liggen? TIA

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 20:01
Op dinsdag 28 augustus 2001 10:35 schreef Asphyxion het volgende:
[lang verhaal]
Nou als de HD was gecrashed, had je dat wel geweten trust me :P

Probeer het eens om de FSB op 100 te zetten, 1 geheugenmodule erin, die van 512M bijv.
en probeer het nog eens.
ik zou wel even FDISK /mbr doen voor de zekerheid.
Ik weet niet of dat nut heeft, maar you never know, when you never try.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 16:02
Op dinsdag 28 augustus 2001 10:35 schreef Asphyxion het volgende:
[lang verhaal]
Ik had laatst hetzelfde win2k wilde na bijplaatsen geheugen niet meer booten. En toen ik een re-install probeerde wilde dat ook niet omdat hij dan random blue screens gaf onder de install. Toen maar die nieuwe dimm er weer uit gegooid en toen wilde het allemaal wel.

De uitzonderingen die ik kreeg zaten vrijwel allemaal in ntokrnl (niet 100% zeker of dit goed geschreven is zo).

Frostie

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

• Asphyxion

Asphyxion

I am, therefor I think

Topicstarter
Probleem is dat beide dimms er in zaten terwijl het mobo crashte... Dat betekent dus waarschijnlijk dat beide dimms 'kaduk' zijn...

Maar ik ga het vanavond proberen, op 100 Mhz, 1 Dimm... Leuk is dat... Dimms komen niet van Informatique vandaan, zullen ze ook wel niets aan doen dus mochten ze kapot zijn... :(

Ah well, iemand anders ideeen?

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 20:01
Op dinsdag 28 augustus 2001 12:30 schreef Asphyxion het volgende:
Probleem is dat beide dimms er in zaten terwijl het mobo crashte... Dat betekent dus waarschijnlijk dat beide dimms 'kaduk' zijn...

Maar ik ga het vanavond proberen, op 100 Mhz, 1 Dimm... Leuk is dat... Dimms komen niet van Informatique vandaan, zullen ze ook wel niets aan doen dus mochten ze kapot zijn... :(

Ah well, iemand anders ideeen?
Probeer eerst maar es wat je zelf zegt, kijk daarna verder...

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• Asphyxion

Asphyxion

I am, therefor I think

Topicstarter
Ik ben vergeten erbij te zetten dat ik, nadat het mobo van mijn AMD systeem was opgeblazen, beide DIMMS wel in mijn Celeron systeem heb geprobeerd. Daar werkten ze (alleen van het 512 MB Dimmetje werd maar 128 aangesproken).

Win2k runde zonder crashen voor enkele uren achtereen...

Misschien zou het toch iets anders zijn, maar ik ga alsnog de dimms testen, dit was alleen wat extra info...

• Asphyxion

Asphyxion

I am, therefor I think

Topicstarter
Riiiiiiiiiiiiight...

Wat ik heb geprobeerd:

Dimm 1 er uit, installeren -> niets
Dimm 2 er uit, installeren -> niets

Andere CD-Rom er in, herhaald -> niets

Ditzelfde maar dan allemaal op 100 FSB -> niets

Andere OS geprobeerd -> niets

Ik ga vannacht mijn geheugen testen en morgenochtend terug naar de winkel I guess... :(

Verwijderd

Ik had ongeveer hetzelfde nadat ik mijn pc in elkaar gezet had.....

Bij mij ging het om een brakke voeding...

Daardoor raakte alles in de war, en kreeg ik spontane reset's en blauwe schermen enz, enz...

Ik weet niet of je er iets aan hebt maar in elk geval suc6

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Als je je geheugen wil testen (en de syteem stabiliteit), hier is een goed programma voor : http://www.teresaudio.com/memtest86/

Als dat zonder probleme of resets alles kan draaien werkt je hardware perfect (of toch het geheugen).

• Asphyxion

Asphyxion

I am, therefor I think

Topicstarter
Dat programmaatje heb ik vannacht laten draaien en (9 uur lang) en er waren geen problemen...

Ik heb ook mijn CD-Rom in mijn oude PC gegeooid, Win2k CD gekopieerd enzo, CDtjes getest, CDtje gebrand, daar lijkt mij dus ook niets mis mee...

Ah fijn, hij staat bij de winkel en we zien wel wat er gebeuren gaat....

• Asphyxion

Asphyxion

I am, therefor I think

Topicstarter
Even een update... rofl...

Hij is nog steeds niet gefixed! Wat ze hebben vervangen:

Mobo
Processor
Geheugen
CD-Rom
Bekabeling
CD-Rom van Win2k

Het werkt nog steeds niet. Rofl. Laatste is natuurlijk de voeding...

Dit weekend krijg ik sowieso een werkende PC mee naar huis... :)

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 23:18 schreef Reepie het volgende:
Ik had ongeveer hetzelfde nadat ik mijn pc in elkaar gezet had.....

Bij mij ging het om een brakke voeding...

Daardoor raakte alles in de war, en kreeg ik spontane reset's en blauwe schermen enz, enz...

Ik weet niet of je er iets aan hebt maar in elk geval suc6
:) :) :) :) :P

• Asphyxion

Asphyxion

I am, therefor I think

Topicstarter
Yeah, het moet wel aan de voeding liggen... :)

Anyway, morgen weet ik meer...

Verwijderd

misschien helpt het resetten van je bios (hielp hier ook toen winME install telkens vastliep bij plug&play zooi van de setup

• Asphyxion

Asphyxion

I am, therefor I think

Topicstarter
GVD GVD

Wordt er vanmiddag gezegd dat ie dit weekend klaar zou zijn, bel ik net op, zeggen ze dat het maandag wordt.

Pissed off word ik hier van!

Well off topic, maar ok... :(

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 18:52
Doe je echt niks aan.
Heb zelf op een TD gewerkt en als ze in het werk omkomen dan is daar gewoon niks aan te doen. Dus maak je daar niet druk om.

• Asphyxion

Asphyxion

I am, therefor I think

Topicstarter
Ondertussen heb ik wel al een maand geen werkende PC! Da's wat mij betreft onacceptabel...

Ik heb nog wel bij Informatique gekocht vanwege de 'goede service'. Helaas is dat beeld bij mij drastisch veranderd. Als er gezegd wordt dat er een nieuw systeem gebouwd wordt en dat die (waarschijnlijk) dit weekend klaar zal zijn, wil ik niet zelf opbellen en dan te horen krijgen dat er pas maandag aan het nieuwe systeem begonnen wordt... :(

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ehhh ik heb ook ongeveer alles vervangen van een bak waar w2k niet op wou en wat bleek een of andere obscure bug van w2k die raakt over de zeik met een bepaalde via chipset :(
En de truuk tsja je houdt het niet voor mogelijk maar door USB uit te zetten in het bios ging opeens alles goed :Z

Verwijderd

ik zit ook nog steeds met het feit dat zowel win2k als winxp niet wil installeren. blijft hangen in het blauwe setup scherm "setup is starting windows"
Iemand een idee? win98 draait prima....
heb een amdk6-2 400 met 256 mb ram wel een niet al te bekend mobo van Soltek en een prut 8mb diamond speedstar videokaart. De rest van de harware heb ik eral eens uit gegooid maar zonder resultaat. iemand een idee?

• Asphyxion

Asphyxion

I am, therefor I think

Topicstarter
janneman > Da's PRECIES het probleem dat ik ook had! Ze snappen het bij Informatique ook niet, dus succes... :P

rofl...

Verwijderd

win2000 doet ook vaak wat appart met het installeren van bepaalde udma 100 controlers, gelijk in het begin met opstarten op f8 (geloof ik) drukken dan is de computer aan het zoeken naar scsi en raid controlers dan de meegeleverde disk installeren en er moeten geen problemen meer zijn.

Ook kan je voor de instal een udma 33 kabel gebruiken en later terug zetten
Pagina: 1