Hallo Tweakers,
Hopelijk kunnen de slimme mensen mij hier helpen!
Ik maak al jaren gebruik van het Honeywell EvoHome systeem om via de radiator knoppen (HR92) de verschillende kamers individueel te verwarmen. Dit i.c.m. de EvoHome Wi-Fi en de OpenTherm module R8810A1018 om de ketel aan te sturen. Dit heeft zonder problemen al die tijd gewerkt.
Nu hebben wij afgelopen zomer onze woonkamer een flinke verbouwing gegeven en vloerverwarming laten aanleggen. Er is in overleg met de installateur gekozen om 4 lussen aan te leggen en net voor de verdeler de de boel af te sluiten met een HR92 zodat het geheel als 1 zone aangestuurd kan worden door de EvoHome.
De HR92 zit dus gekoppeld aan de woonkamer groep en draait netjes open als er warmte vraag is. Het vloerverwarmings gedeelte werkt dus.
Nu heb ik het probleem dat sinds deze tijd de EvoHome de gewenste temperatuur na 30 minuten tot een uur automatisch terug zet naar de minimum temperatuur van de zone. Dit is in mijn geval de standaard 5°C . Nu heb ik van alles geprobeerd om dit probleem op te lossen maar niks mag baten, wat ontzettend frustrerend is want het lijkt maar een software dingetje.
Heeft een van jullie de gouden tip?
Overige Info
Net na instellen gewenste temperatuur
:strip_exif()/f/image/Ahp9ZlXOAnAibJv0b6vrik0Q.jpg?f=fotoalbum_large)
Na 30-60 minuten.
:strip_exif()/f/image/KJNsSOwSNkZmv7xfw1dpvS5P.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XlQqamV2mgnWsf8Z5Oi5ogRZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Opstelling verdeler:
Hopelijk kunnen de slimme mensen mij hier helpen!
Ik maak al jaren gebruik van het Honeywell EvoHome systeem om via de radiator knoppen (HR92) de verschillende kamers individueel te verwarmen. Dit i.c.m. de EvoHome Wi-Fi en de OpenTherm module R8810A1018 om de ketel aan te sturen. Dit heeft zonder problemen al die tijd gewerkt.
Nu hebben wij afgelopen zomer onze woonkamer een flinke verbouwing gegeven en vloerverwarming laten aanleggen. Er is in overleg met de installateur gekozen om 4 lussen aan te leggen en net voor de verdeler de de boel af te sluiten met een HR92 zodat het geheel als 1 zone aangestuurd kan worden door de EvoHome.
De HR92 zit dus gekoppeld aan de woonkamer groep en draait netjes open als er warmte vraag is. Het vloerverwarmings gedeelte werkt dus.
Nu heb ik het probleem dat sinds deze tijd de EvoHome de gewenste temperatuur na 30 minuten tot een uur automatisch terug zet naar de minimum temperatuur van de zone. Dit is in mijn geval de standaard 5°C . Nu heb ik van alles geprobeerd om dit probleem op te lossen maar niks mag baten, wat ontzettend frustrerend is want het lijkt maar een software dingetje.
Heeft een van jullie de gouden tip?
Overige Info
- Er worden geen foutmeldingen getoond.
- De evohome heeft de laatste firmware na contact met Honeywell. (zij blijven hierna overigens alleen maar adviseren om de boel te resetten / opnieuw in te stellen. dit maakt geen vershil)
- Als ik de temperatuur instel via schema op 21°C. spring die terug naar 5°C met het klokje als icoon.
- Als ik de temperatuur instel via continue modus op 21°C. spring die terug naar 5°C met het continu icoon.
- Het gebeurd ook als ik geen aansturing toewijs aan de zone. (een zone zonder HR92's dus)
- Ik heb zo wat alle combinaties van instellingen gehad maar deze hebben allemaal geen effect. (Venster functie aan/uit, sturingen per uur, vergrendeling op HR92, temp sensor op evohome of niet)
- Alle apps en home assistant losgekoppeld en wi-fi uitgeschakeld om dit uit te sluiten
- Volledige fabrieksreset gedaan met alle zones vers aangemaakt en apparatuur opnieuw toegewezen.
- Er is een bypass in het systeem + 1 radiator staat altijd open dus de ketel kan in principe zijn warmte kwijt.
Net na instellen gewenste temperatuur
:strip_exif()/f/image/Ahp9ZlXOAnAibJv0b6vrik0Q.jpg?f=fotoalbum_large)
Na 30-60 minuten.
:strip_exif()/f/image/KJNsSOwSNkZmv7xfw1dpvS5P.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XlQqamV2mgnWsf8Z5Oi5ogRZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Opstelling verdeler:
:strip_exif()/f/image/AMQzOxSUpmUt9MTncd6xTlII.jpg?f=fotoalbum_large)