Al jaren gebruiken wij naar volle tevredenheid onze miele condensdroger. Deze draait 1 a 2 programma's per week dus wordt niet zo intensief gebruikt. Nu maakt hij sinds vorige week zijn programma niet af. Wij gebruiken altijd het programma Kastdroog+. Meestal stopt de droger er naar ongeveer 5 minuten mee waarna hij zegt dat het programma gereed is (hij geeft geen piepje die hij eerst altijd gaf na een voltooid programma). De droger wordt goed warm en hij draait ook gewoon rond. Ook wordt er condenswater afgepompt. Opnieuw starten kan maar dan stopt hij er weer naar 5 minuten mee.
Ik heb de filters en de condensator schoongemaakt. Het probleem blijft zich voordoen. Ik heb ook het 30 minuten programma geprobeerd en deze maakt hij wel af. De droger lijkt bij het automatische programma dus te denken dat hij hij klaar is omdat hij geen vochtigheid detecteert. Na wat onderzoek blijkt de gehele trommel en (1?) van de schoepen de vochtigheid te meten. Ik ben zelf helemaal niet technisch. Ik heb de droger opengemaakt en ik zie niets loshangen. De koolborstel? die tegen de trommel zit vertoond wat slijtage maar ik heb natuurlijk geen idee hoe versleten ze zijn... Ook hangt er een ijzerdraadje los maar die lijkt sowieso nergens aan verbonden te zijn dus ik denk niet dat dit een onderdeel van de droger is
Iemand bekend met dit probleem en een mogelijke oplossing voorhanden?
Ik heb de filters en de condensator schoongemaakt. Het probleem blijft zich voordoen. Ik heb ook het 30 minuten programma geprobeerd en deze maakt hij wel af. De droger lijkt bij het automatische programma dus te denken dat hij hij klaar is omdat hij geen vochtigheid detecteert. Na wat onderzoek blijkt de gehele trommel en (1?) van de schoepen de vochtigheid te meten. Ik ben zelf helemaal niet technisch. Ik heb de droger opengemaakt en ik zie niets loshangen. De koolborstel? die tegen de trommel zit vertoond wat slijtage maar ik heb natuurlijk geen idee hoe versleten ze zijn... Ook hangt er een ijzerdraadje los maar die lijkt sowieso nergens aan verbonden te zijn dus ik denk niet dat dit een onderdeel van de droger is
Iemand bekend met dit probleem en een mogelijke oplossing voorhanden?
![]() | ![]() |