Vraag
Beste antwoord (via hydraxide op 27-09-2022 14:21)
Zeer waarschijnlijk gewoon aan/uit met een bimetaaltje, dus een maak contact.
[ Voor 11% gewijzigd door teacher op 26-09-2022 19:49 ]
Wise enough to play the fool
Alle reacties
Punctuality is the politeness of kings
Si vis pacem, para bellum
[ Voor 11% gewijzigd door teacher op 26-09-2022 19:49 ]
Wise enough to play the fool
Ik heb hem er een keer afgehad en het was vol met onderdelen maar herinner mij geen naam oid. Zal straks even kijken en misschien een foto schieten42dpi schreef op maandag 26 september 2022 @ 19:38:
Haal de front eraf dan zie je wss wel een naam of type en als je gelukt hebt de bekabeling volgorde.
Hij was vol onderdelen, met een potmetertje, en een paar draden.teacher schreef op maandag 26 september 2022 @ 19:49:
Er staat scs op?
Was het een bimetaaltje of zelfs eentje met kwik in glasje dan was het makkelijk geweest voor mij en inderdaad een maakcontact.
Maar deze...?
Ik haal hem straks even los voor de binnenkant. Hij zit nu beetje lastig onder een plankje.

Oude thermostaat dus ook oude ketel?
Oude thermostaat maar nieuwe ketel, dan is hij niet modulerend aangesloten.
Oude thermostaat die iets anders inschakelt.
Enig idee wat die thermostaat doet?
teacher schreef op maandag 26 september 2022 @ 19:49:
Er staat scs op?
Ik zag die c niet ! en die zat ook nog op zn kop.
S c S
Een googletje stuurt me naar https://www.ebay.com/itm/...M-CONTROLLER/112383030750
En daar zie ik die zelfde S c S op de knopje. En in die foto op die ebay pagina staat ' Stafa Control System.
Ik wil hem gaan gebruiken om een relay aan te sturen die op zn beurt weer een electrische radiator aan doet zetten. Dan moet het dus wel een aan/uit type zijn.dreamscape schreef op maandag 26 september 2022 @ 19:36:
Als 'ie nog aan de muur hangt, moet 'ie bedraad worden zoals 'ie nu bedraad is.
Ja best wel een oude thermostaat, en of de ketel ook oud was weet ik niet. De meeste nieuwe ketels kunnen ook aangestuurd worden met oude thermostaten (aan uit).MarkS90 schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:36:
Even wat aannames:
Oude thermostaat dus ook oude ketel?
Oude thermostaat maar nieuwe ketel, dan is hij niet modulerend aangesloten.
Oude thermostaat die iets anders inschakelt.
Enig idee wat die thermostaat doet?
De ketel is al weg voor ik hier kwam.
Ik wil die thermostaat , als het kan, gebruiken om iets in te schakelen bij een bepaalde temperatuur.
Dat iets = electrische kachel + lamp
:strip_exif()/f/image/scWkNZIIjVufi9XXn0Wh5BNo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xYOLC9GE2jchAcXje7JucJ7u.jpg?f=fotoalbum_large)
Het merk en type is nu bekend, zat aan de binnenkant van het deksel.
[ Voor 9% gewijzigd door hydraxide op 26-09-2022 20:57 ]
Kijk, die info en die vooronderstelling, die had je dus in de startpost mogen vermelden...hydraxide schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:38:
[...]
Ik wil hem gaan gebruiken om een relay aan te sturen die op zn beurt weer een electrische radiator aan doet zetten. Dan moet het dus wel een aan/uit type zijn.
Punctuality is the politeness of kings