Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueWolf
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-06 09:04
Hallo allemaal,

Ik heb hier een oude Samsung Galaxy S Plus liggen waar ik graag een beetje mee wil rommelen.
Nu heb ik het probleem dat, als ik hem in de download mode zet om via Odin een nieuwe ROM te flashen, het "USB apparaat niet herkend wordt door Windows". Hoe kan dit? Ik heb al verschillende drivers en kabels geprobeerd, maar niks werkt. Zelfs een fresh install van Windows werkt niet.
Wat moet ik doen om dit aan de praat te krijgen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:33
Welke Windows versie gebruik je? De telefoon komt uit de Windows 7 tijd, dus grote kans dat er compatibiliteit problemen ontstaan met nieuwe drivers.
Probeer eens Windows 7 op een usb drive te installeren dat je die kan opstarten en daar vandaan met de telefoon verbonden?
Bijvoorbeeld deze oplossing: https://www.easyuefi.com/wintousb/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueWolf
swhnld schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:43:
Welke Windows versie gebruik je? De telefoon komt uit de Windows 7 tijd, dus grote kans dat er compatibiliteit problemen ontstaan met nieuwe drivers.
Probeer eens Windows 7 op een usb drive te installeren dat je die kan opstarten en daar vandaan met de telefoon verbonden?
Ik zit nu op Windows 10 (heb 11 gehad, vond het vreselijk dus ben weer terug :) )
Ik zal het eens proberen, toevallig heb ik een lege SSD hier liggen. Die zal ik effe in m'n laptop stoppen en Windows 7 er op zetten, kijken of het dan werkt.
Met andere Samsung apparaten werkt het wel. Heb hier bijvoorbeeld ook een Samsung Galaxy Tab A 9.7 liggen (SM-T550) en daarbij werkt het wel. Maar ik ga het proberen, ik laat weten of het gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueWolf
swhnld schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:43:
Hm, ik heb het geprobeerd maar dan wil hij niet opstarten. Ook als ik de SSD er in doe en dan vanaf een USB stickje de setup voor Windows 7 op wil starten doet hij het niet.
Hij blijft bij de setup hangen op het "Starting Windows" scherm en bij de windows to go usb start hij uit zichzelf opnieuw op naar Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueWolf
Hij is trouwens wel geroot (dat is niet het probleem, voor het rooten deed hij het ook niet) maar misschien dat iemand nog apps weet die ik dan kan gebruiken om andere rom te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueWolf
Tot nog toe is het nog steeds niet opgelost... Nog mensen met andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:33
BlueWolf schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 04:08:
Tot nog toe is het nog steeds niet opgelost... Nog mensen met andere ideeën?
Vraag/kijk eens bij XDA op het forum? Daar is de expertise groter dan hier door het wereldwijde karakter van die website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueWolf
swhnld schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 09:33:
[...]

Vraag/kijk eens bij XDA op het forum? Daar is de expertise groter dan hier door het wereldwijde karakter van die website.
Oké, dat ga ik eens doen. Bedankt!
Pagina: 1