Redhat 7.1+ Asus A7M266 + AMD

Pagina: 1
Acties:

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
Ik sta nu op het punt om het mobo Asus A7M266 UDMA 100(FSB 266) DDR + audio te kopen in combinatie met een AMD 1,4 ghz processor.

Mijn vraag is: Ik wil op deze bak RedHat 7.1 draaien ..
Is dit mogelijk en hoe heeft iemand dit voor elkaar gekregen ?

grtz

Verwijderd

Tja...

Waarom zou het niet mogelijk zijn :?

• Stalkert
nou ik heb gehoord van mensen dat Linux AMD niet zo leuk vindt.. Ik weet niet of het waar is, vandaar mijn vraag ;)

Verwijderd

Ach, niet zozeer AMD...

via chipsets in je mobo en de linux kernels kunnen niet altijd even goed overweg.... Bij mijn ouders het prachtige "via usb blacklisted" in de syslog staan... USB doet ut dus niet sinds Mandrake 8.0 >:). Verder... ja.... alleen via-probleempjes eigenlijk. Als je geen VIA hebt zul je lang en gelukkig leven :)

• Stalkert
ok dus ik hoef me niet druk te maken zeggen jullie ?
Met deze specs moet het gewoon werken..

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:16

Sjonny

Fratser

het gaat bestwel werken ja. Ik heb dus de MSI mobo gekocht, maar die heb ook de via chipjes, dus dan kan je aardig hetzelfde verwachten., op de volgende puntjes moet je wel ff letten:

in de vt8233 southbridge zit een nieuwere versie van de sound addon, die nog niet door de oss drivers wordt gesupport. in alsa zit deze wel, maar ik krijg een beetje vervormd geluid onder linux, maar dan 9 van de 10 keer, heel gek.
om je hdd op udma te laten werken moet je kernel >= 2.4.8. vanaf hier is de ide driver van via gemaakt dat ie dma trafsers aankan, en dat is een vette snelheids winst. maar lees ook ff mijn andere linux kernel suxx thread, dan zie je gelijk de ergenissen van 2.4.hoog >:)

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 28 augustus 2001 12:58 schreef CYBERSTALKERT het volgende:
ok dus ik hoef me niet druk te maken zeggen jullie ?
Met deze specs moet het gewoon werken..
Mja, je kunt het beste even controleren of dat mobo dus wel of geen via chipsets heeft.

De via chipsets voor duron/tbird zijn nog brakkig (daarom moet je in windows ook altijd via 'drivers' installeren en in GNU/Linux allemaal via kernelpatches blaat hebben), en ik heb idd wel veel problemen ermee gehoord.

De meeste andere (non-duron/tbird) via chipsets zijn wel weer redelijk... alleen de o zo populaire kt133 niet...
Pagina: 1