Welke Propaanleiding voor in huis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomenzijnrelax
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-09 14:59
Op dit moment ben ik bezig mijn huis te verbouwen in het buitengebied zonder gasaansluiting.
Nu heb ik een nieuwe propaantank laten plaatsen, deze is tot aan mijn achterdeur aangesloten met een drukregelaar. Vanaf deze drukregelaar moet ik met een leiding naar binnen om mijn CV en kookplaat aan te sluiten.

Nu ben ik opzoek naar geschikte leiding voor propaan, heeft iemand tips of ideeën welke gasleiding ik kan gebruiken binnenshuis? Daarnaast ben ik ook benieuwd naar de maat van de leiding die nodig is.

De gasleiding komt deels onder een betonvloer te zitten.

groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online

Hoe handig ben je?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomenzijnrelax
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-09 14:59
Wat ik zo lees en hoor is dat er een 'speciale' leiding nodig is voor propaan. Dus ik kan dan geen gebruik maken van een standaard gas meerlagenbuis.

Voor de rest doe ik mijn hele verbouwing van mijn huis zelf.

Ik heb al gekeken naar 'wicu' buis of naar de mogelijkheid van koperen leidingen. Maar weet niet precies wat hierbij makkelijk te verwerken is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:54
in beton vloer doe maar henco kunstof met mantelbuis !!. is geschikt voor propaan. dit staat in de handleiding. daarmee zit je eigenlijk altijd wel goed. de mantelbuis niet onderbreken in de vloer.
ook niet onder de vloer de leiding moet dus uit 1 geheel bestaan van begin tot eind.
zodat bij een lekkage het niet kan ophopen in je kruipruimte. leg liever 2 hele leidingen.

zie pagina 29 en 30. https://www.henco.nl/site..._FR_EN_DE_IT_lowresNL.pdf

diameter ? ligt eraan tot hoelang je wilt gaan etc.
cv ketel start met 26 mm eindigen met 15 mm koper en laat je cv afstellen op propaan!!
(dit verhaal geldt voor normale cv ketels tot met 35 kw. daarna gelden andere diameters)
gasfornuis start met 20 mm als het niet te lang of te gek is. en anders met 26 mm starten.
einde geen idee. ik kan helaas maar de helft van je vragen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:12

MLLL

Palm Treo 650

Inderdaad wel de CVketel aanpassen anders is ie binnen afzienbare tijd afgeschreven.