PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Dit klinkt inderdaad als een beschadigde drum.
maar kijk ook even naar de fuser eenheid.
Als het inderdaad om de 8cm is lijkt het op een beschadiging op een rol. en meestal is dat de drum.
Maar een andere toner proberen kan geen kwaad als het niet lukt gewoon oude toner er weer in.
en waarschuwingslampjes over toner en drum zijn meestal gewoon counters die zegt gewoon na zoveel afdrukken vervangen.
Maar in handheiding heb je ook troubleshooting staan
kijk bij iets wat "ghosting" heet of iets wat op je probleem lijkt.
Meestal staat er in wat je er aan kan doen.
maar kijk ook even naar de fuser eenheid.
Als het inderdaad om de 8cm is lijkt het op een beschadiging op een rol. en meestal is dat de drum.
Maar een andere toner proberen kan geen kwaad als het niet lukt gewoon oude toner er weer in.
en waarschuwingslampjes over toner en drum zijn meestal gewoon counters die zegt gewoon na zoveel afdrukken vervangen.
Maar in handheiding heb je ook troubleshooting staan
kijk bij iets wat "ghosting" heet of iets wat op je probleem lijkt.
Meestal staat er in wat je er aan kan doen.
I believe what I want to Believe
En als de fuser kaduuk is, kan dat nogal duur worden...
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Verwijderd
Ik zit zelf in de branche van computer supplies en het klinkt definitely als een probleem met je drum.
Deze zijn idd prijzig maar gaan zo'n 4 keer langer mee dan een toner (gemiddeld).
Waarschijnlijk is hij op bepaalde plaatsen gedemagnetiseerd.
Deze zijn idd prijzig maar gaan zo'n 4 keer langer mee dan een toner (gemiddeld).
Waarschijnlijk is hij op bepaalde plaatsen gedemagnetiseerd.
Verwijderd
fuser kaduuk????? dan krijg je echt geen zwarte stipjes fuser is om toner vast de branden op papier. ik vermoed dat het de drum is.
lijkt de drum dus
Ik kan toner niet proberen want dan haalt de printer auto een wikkel af en kan hij niet meer aan licht blootgesteld worden, kan er niet meer uit dan, beetje zonde
Hoe kan het dat die drum gedemagnetiseerd is?
kan ik het voorkomen? Er werd mij verteld dat de toner alleen 1x vervangen was (zoveel als dat waard is) en de drum is dan nog lang niet versleten volgens mij
toner 2,400 A4 pages @ 5% coverage, drum up to 8,000 A4 pages (1 page per job) / up to 20,000 pages (20 pages per job)
Ik kan toner niet proberen want dan haalt de printer auto een wikkel af en kan hij niet meer aan licht blootgesteld worden, kan er niet meer uit dan, beetje zonde
kan ik het voorkomen? Er werd mij verteld dat de toner alleen 1x vervangen was (zoveel als dat waard is) en de drum is dan nog lang niet versleten volgens mij
toner 2,400 A4 pages @ 5% coverage, drum up to 8,000 A4 pages (1 page per job) / up to 20,000 pages (20 pages per job)
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Als je de toner eruit haalt en in een zwarte plastic zak stopt (meestal komt toner in zwarte zak) kan dit wel hoor.Op dinsdag 28 augustus 2001 11:35 schreef Tonton het volgende:
lijkt de drum dus
[qoute]
[/quote]
Die kan je bijna niet voorkomen, maar denk eerder dat de drumrol een beschadiging heeft en niet gedemagnetiseerd is.
I believe what I want to Believe
Klinkt inderdaad als een drum met een beschadiginkje. Heb ik ook wel eens gehad. Nieuwe drum gekocht en de oude alleen nog voor proefprints enzo gebruikt
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Verwijderd
Ik was inderdaad niet helemaal volledig in het magneet-verhaal.
Ik bedoelde dat het magneetveld niet meer helemaal correct functioneerde (idd door beschadigingen).
Het systeem van een cartrdige werkt via postief en negatief geladen tonerdeeltjes die derhalve wel of juist niet door de drum worden aangetrokken om die vervolgens op het papier over te zetten (dmv de fuser-rol/proccesor-kit/developper-kit-> termen worden door verschillende producenten kris-kras gebruikt)
Als door een beschadiging van het drum-oppervlak een verstoring ontstaat (van waar wel en waar niet toner moet worden achtergelaten) kan een (ver-)storing ontstaan zoals beschreven.
Ik bedoelde dat het magneetveld niet meer helemaal correct functioneerde (idd door beschadigingen).
Het systeem van een cartrdige werkt via postief en negatief geladen tonerdeeltjes die derhalve wel of juist niet door de drum worden aangetrokken om die vervolgens op het papier over te zetten (dmv de fuser-rol/proccesor-kit/developper-kit-> termen worden door verschillende producenten kris-kras gebruikt)
Als door een beschadiging van het drum-oppervlak een verstoring ontstaat (van waar wel en waar niet toner moet worden achtergelaten) kan een (ver-)storing ontstaan zoals beschreven.
Pagina: 1