Kleine situatie opsomming:
Extra vermoeden hiervoor, het tweede muisje (december 2020) liep ook boven mijn boxspring rand toen ik sliep (
) en daardoor wakker werd brrr. Die rand is ook de dichtstbijzijnde plek als hij uit de binnenunit moet zijn gekomen.
Verder had ik na het eerste muisje al een grondige keukenopruiming gedaan, alles in potten of hardplastic dus vermoeden dat eten niet de oorzaak is waar ze op af komen.
Mocht iemand nog tips of suggesties hebben, graag
- Woon in mijn appartement nu bijna 20 jaar
- Single-split airco laten plaatsen in maart 2020
- Eerste keer een muis te zien september 2020, hiervoor dus +15 jaar nog nooit een muis gehad/gezien. Vreemd, muis gevangen en probleem opgelost (dacht ik).
- In december 2020 weer een muis. Toen eens gaan nagaan wat ik heb aangepast en enige waar ik op kwam is de airco. De gaten van leiding die naar binnen/buiten gaan dichtgemaakt met staalwol sponsjes.
- In heel 2021 geen muis meer te bekennen.
- Afgelopen juli heb ik mijn single-split airco laten vervangen voor een multi-split, bovenstaande verhaal nog aangegeven en ze gaven aan dat er echt niets meer doorheen kon door de gaten van leiding die naar binnen/buiten gaan.
- Had ik moeten controleren, want +/-10 september weer een muis in huis. Er zat nog wel degelijk wat ruimte dus weer opgevuld met staalwol sponsjes.
- Afgelopen weekendje weg geweest maar had nog wel een val staan, bij thuiskomst zat er toch 1 in
- Later op de avond zag ik er nog 1 lopen
- Nu ook waterafvoerpijpje van de airco dicht getaped (hoeft nu toch niet aan). Bij de vorige had ik dit niet gedaan, weet alleen niet meer precies hoe groot het gat van deze afvoer was.
Extra vermoeden hiervoor, het tweede muisje (december 2020) liep ook boven mijn boxspring rand toen ik sliep (

Verder had ik na het eerste muisje al een grondige keukenopruiming gedaan, alles in potten of hardplastic dus vermoeden dat eten niet de oorzaak is waar ze op af komen.
Mocht iemand nog tips of suggesties hebben, graag