Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:21
Ik zoek een?
een zo compleet mogelijke smartphone. Wensen die ik daarbij heb:
  • Stevige behuizing of ruime beschikbaarheid high duty hoezen en schermbeschermers, liefst geen glazen achterkant in verband met vallen
  • Dual/triplesim
  • WiFi 5/6 ondersteuning
  • Compatibiliteit met een evt. toekomstig slim horloge
  • Waterproof/IP-rating
  • Goede camera met flits, goede zoom(optisch?) en kwaliteit bij weinig licht
  • Lange levensduur, telefoon moet minimaal 2 jaar meegaan, liefst meer
  • 8GB. Voor nu wellicht overkill, maar klaar voor de toekomst
  • Ondersteuning voor parallelle apps(2* Whatsapp) is fijn.
  • Voldoende opslagruimte voor de foto's en vid's(256GB?) OF mogelijkheid tot uitbreiding mbv SD-kaart
  • Compatibiliteit met 5G en VoLTE/VoWiFi van zoveel mogelijk Nederlandse netwerken
  • Snellaadfunctie als bijv. Dashcharge van OnePlus
  • Zo min mogelijk bloatware, zo schoon mogelijk besturingssysteem
  • Flinke batterij voor langdurig offgrid zijn en reizen
  • Geen micro USB-aansluiting
  • NFC
  • Redelijke software support/updatebeleid, bijv minimaal 2 jaar na aankoop
  • Would be nice: native videocalls via providernetwerk enabled in de dailer app
  • Would be nice: audiojack poort
  • Would be nice: FM-radio
  • Would be nice: ESIM
  • Would be nice: verwisselbare accu
  • Would be nice: geschikt voor gebruik met netwerken in USA
  • Zou kunnen: draadloos opladen voor gebruik met een powerbank tijdens het reizen
Wat is je budget?
Rond 500 euro. Mag voor deze prijs ook een iets ouder flagship welke tweedehands verkrijgbaar is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Foto's en video's te maken(op afstand met zoom), video te bekijken en/of te streamen, als WiFi accesspoint voor onderweg te dienen, te (video)bellen, te sms'en, te navigeren, te reizen. Incidenteel een game te spelen.

Wat heb je zelf al gevonden?
De laatste 2 toestellen zijn van OnePlus. Veel waar voor het geld met goede specificaties, maar de hulp van reparatie- en klantenservice laat veel te wensen over. Xiaomi, Poco en Oppo heb ik bekeken, maar ik ben geen fan van ColorOS en het reclamebeleid.

-OnePlus Nord 2T: Camera en nieuwere OxygenOS vielen tegen volgens de reviews. Niet waterproof. Geen audiojack, Esim. VoLTE/VoWiFi wordt niet ondersteund door de nederlandse providers.
-Motorola Edge 20 Pro: Redelijk wat bloatware, snelheid valt tegen, niet waterdicht, veel glas(achterkant), trage snellaadfunctie, slechte speakers, onduidelijk updatebeleid, geen parallelle apps.
-Nothing phone 1: Veel glas, beeldschermproblemen, kinderziektes in software, bluetooth problemen

Suggesties en ervaringen zijn welkom. d:)b

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:40
Samsung S21 Ultra tweedehands scoren dekt de meeste punten wel voor nu en 10 x optische zoom en nog ruim 3 jaar updates.