Ik las paar dagen geleden het volgende nieuws artikel van RTL Nieuws, over dat energieleveranciers hun tarieven verhogen. dat is op zich niet nieuws, echter moeten zij volgens de ACM dit 30 dagen van te voren melden. Nu doen veel dat niet en doen ze dat veel korter van te voren. Ofwel jij gaat dan meer betalen in de periode terwijl dit dus niet mag.
https://www.rtlnieuws.nl/...-van-tevoren-nee-zegt-acm
Ik zelf zit bij Oxxio, daar ook navraag gedaan, aangezien ik ook een verhoging had gekregen welke 9 dagen later inging...
https://www.rtlnieuws.nl/...-van-tevoren-nee-zegt-acm
Ik zelf zit bij Oxxio, daar ook navraag gedaan, aangezien ik ook een verhoging had gekregen welke 9 dagen later inging...
De reden waarom de tarieven pas 9 dagen, in plaats van 30 dagen van te voren communiceren, is omdat de tarieven op dat moment nog niet bekend zijn. De markt is enorm in beweging, de prijzen schommelen veel. Oxxio kiest er daarom voor om zo dicht mogelijk op de tariefswijziging energie in te kopen. Op basis van de inkoopprijs van dat moment bepalen we het uiteindelijke tarief. We hebben zo dus meer tijd om voor jou als klant de stroom en het gas tegen de minst hoge tarieven op de huidige markt in te kopen. We willen je als klant uiteraard niet met de allerhoogste tarieven opschepen.
In onze algemene voorwaarden, die voldoen aan wet- en regelgeving, staat dat wij wijzigingen zoals deze op tijd moeten melden. Je kan als klant in deze periode ook overstappen en hoeft nooit langer bij ons te blijven dan de gestelde 9 dagen. Je kan als klant binnen de gestelde termijn overstappen. En zit erna niet vast aan tarieven die de klant niet wil betalen.
Onze klanten worden volgens onze algemene voorwaarden tijdig geïnformeerd over hun nieuwe tarieven. Dit is in lijn met de geldende regelgeving. We gaan wel in gesprek met de ACM om duidelijkheid te krijgen over hun opvatting over de termijn waarop klanten geïnformeerd worden over hun nieuwe tarieven. Afhankelijk van de uitkomst van deze gesprekken zullen we kijken naar passende vervolgstappen. Hier hoor je dan als klant uiteraard van ons over als het zo ver is.