Posters ophangen schuin spuitwerkplafond

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-05 16:29
Onze zoon gaat naar de zolderkamer en wil zijn kamer graag een beetje gezellig maken met posters.
Nu is het zo dat 75% van de wanden (dak) schuin zijn en afgewerkt met gipsplaten en spuitwerk.

Wat is een goede tape (of plakkers) om posters op te hangen tegen een schuine wand met wat structuur?
Ik kan heel veel dubbelzijdig tape vinden, maar allemaal (met name) geschikt voor gladde ondergronden.
Bij voorkeur zoek ik ook een tape die nog enigszins normaal te verwijderen is zonder dat hele spuitwerk mee komt. Gaatjes boren/slaan zie ik niet echt zitten voor een paar posters.
Of wellicht nog andere oplossingen waar ik niet aan gedacht heb?

[ Voor 4% gewijzigd door Mich007 op 26-09-2022 08:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Pritt gummetjes/posterbuddies, is een soort van klei voor posters. Heb ik in het verleden precies voor die use case gebruikt. Werkt prima.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
hihi ik moest prutsen met punaises op mijn zolderkamer, echt niet dat mn ouders tape of putty regelde, hadden ze eigenlijk wel moeten doen, hulde TS :) vooral de A-team poster boven mn bed daar liet een hoekje altijd van los, gevolg punaises in bed LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
nst6ldr schreef op maandag 26 september 2022 @ 08:55:
Pritt gummetjes/posterbuddies, is een soort van klei voor posters. Heb ik in het verleden precies voor die use case gebruikt. Werkt prima.
Die werken dus schijnbaar niet volgens mijn vrouw ;)
Het zijn ook meer 'stoffen/canvas' posters die ze via Aliexpress besteld heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 16:45

BaRF

bijna kerst

Mich007 schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:06:
[...]

Die werken dus schijnbaar niet volgens mijn vrouw ;)
Het zijn ook meer 'stoffen/canvas' posters die ze via Aliexpress besteld heeft
Als je gewoon echte van Pritt gebruikt of Tesa Tacks dan werken ze vast wel hoor :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:03
Wij gebruiken Washi-tape, werkt prima. Blijft al jaren hangen. Makkelijk te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
BaRF schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:24:
[...]
Als je gewoon echte van Pritt gebruikt of Tesa Tacks dan werken ze vast wel hoor :)
Volgens mij hebben we die, maar ik zal eens meekijken met mijn vrouw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
Milo85 schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:35:
Wij gebruiken Washi-tape, werkt prima. Blijft al jaren hangen. Makkelijk te verwijderen.
Dat werkt hier helaas niet i.c.m. schuin plafond en structuur spuitwerk. Maar misschien zijn hier ook verschillende merken (?) in te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:47
Deze werken idd prima, in de kamer van mijn dochter werken ze al jaren zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-04 13:21
Kan deze ook aanraden. Vroeger ook een zolder gehad met schuine plafondplaten, en genoeg posters met die kneedgummetjes opgehangen. Heeft jarenlang gehangen zonder problemen. Heel soms komt er misschien eentje los, dan voel je even of hij is uitgedroogd, en zo ja, dan vervang je dat hoekje en dan hangt het weer voor een lange tijd.

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:38

Punkrocker

Mostly harmless

Werkt prima inderdaad.
Maar na verloop van tijd komen er vette vlekken door je poster heen.

Ook het verwijderen van die buddies van spuitwerk is een ramp.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:45
Mich007 schreef op maandag 26 september 2022 @ 08:53:
Of wellicht nog andere oplossingen waar ik niet aan gedacht heb?
Misschien een paar kliklijsten ophangen zodat je makkelijk kunt wisselen van poster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirBlade
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-04 14:16
Neem een stuk plexiglas en dat dunne plaatmateriaal wat ze vak voor de achterkant van kasten gebruiken. zorg dat beide dezelfde maat hebben, groter dan de poster. Plak de poster me een klein beetje dubbelzijdig plakband in het midden van de plaat vast en leg dan het plexiglas er bovenop. Boor een aantal schroefgaten in de rand, en schroef vervolgens de hele sandwich tegen het plafond. Relatief duur maar wel netjes.
Pagina: 1