Post NL portokosten

Pagina: 1
Acties:
  • 11.344 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Beste allen, ik kreeg het weekend de onderstaande kaart in de bus, ik heb dit nog nooit eerder gezien.
Ik heb nog geen actie ondernomen, maar ik ga PostNL wel nog benaderen voor informatie.

Ik heb op die dag wel een brievenbus pakketje binnengekregen via Bol.com, dit was een telefoonhouder (zn simpel rooster klipje) van 3,95 met gratis verzenden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jCvU1Ws82MLNj0GQ4rFbtMPIidM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DYXsguw9hYxhqgDwrH0FORuZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vB3qDbB9guuzolV08wT2CSXRngA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DxaqQ9tnxdc680f7zjwNcGcX.jpg?f=fotoalbum_large

Is er ook nog een kans dat dit nep is?

Ik ga natuurlijk niet betalen en ga na meer info de verkoper ook maar berichten.
Maar ik vindt het wel een vreemde dat ik moet opdraaien voor kosten, omdat de verkoper blijkbaar te weinig postzegels op het pakketje heeft gedaan.

Heeft iemand wel eens eerder zoiets gehad?
Ze kunnen mij toch niet verplichten dit te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:13
Ik heb dit ook al eens eerder gehad bij de aankoop van een horlogebandje.

Heb het toen zelf betaald en de verkoper heeft mij weer betaald.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:48

Tys

En je hebt al op de PostNL site gekeken of het gaat om het poststuk van bol.com (of een externe verkoper)?

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ilmar
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-08 17:29
Standaard oplossing bij verkeerde frankering. Even met verkoper overleggen.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:50
Het is niet verplicht om te betalen, ze doen hier beroep op de goedheid van de mens. Als je hem niet betaald krijg je wellicht nog een reminder en als je die niet betaald dan is het klaar.

Op hun website staat ook dat ze hopen dat je betaald: https://www.postnl.nl/ont...sten-bij-onderfrankering/

Vind de brief niet zo goed omdat het lijkt alsof je in de problemen komt wanneer je niet betaald, maar dat is niet zo. Als je googled dan zul je er ook wel wat topics over vinden van o.a. Radar.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBC87
Tys schreef op maandag 26 september 2022 @ 08:22:
En je hebt al op de PostNL site gekeken of het gaat om het poststuk van bol.com (of een externe verkoper)?
Een externe verkoper idd.

Ik ben normaal best wel laks aangelegd met dit soort dingen, want het is immers niet mijn probleem. Nou moet ik tijd en energie steken in dit gedoe, terwijl ik daar niet om heb gevraagd, ik was ook haast geneigd om dit zo in de papierbak te gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
DBC87 schreef op maandag 26 september 2022 @ 08:30:
[...]
Nou moet ik tijd en energie steken in dit gedoe, terwijl ik daar niet om heb gevraagd,
Nee hoor, hoeft niet zoals gezegd door Gynnad in "Post NL portokosten"

Ik heb deze al heel wat keren ontvangen, meestal 1x herinnering en daarna is het stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

*knip* Offtopic.

[ Voor 107% gewijzigd door Yorinn op 26-09-2022 09:51 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:53
*knip* Dit voegt niets toe.

[ Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 26-09-2022 09:52 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 20:54

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Ik heb dit zelf vorige week ook gehad; ook met een 3e partner van bol. Zoals hierboven vermeld is betalen niet verplicht. Je kunt ook bezwaar maken (dit heb ik gedaan) en daar aangegeven wie de afzender was (gegevens kun je bij bol inzien).

Met 2 dagen antwoord gekregen dat het niet meer betaald hoefde te worden (wat sowieso al niet hoeft 😂)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBC87
CodeCaster schreef op maandag 26 september 2022 @ 08:42:
[...]

Ik zou een klacht indienen bij Bol. Deze shop is niet levensvatbaar.
Dit was ik dan ook van plan.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Sympathiek dat PostNL een pakketje dat voor jou bestemd is zonder dat ervoor betaald is toch bij jou bezorgt.

Bijzonder hoe jij erop reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:27
De kaart geeft duidelijk aan dat je op de postnl website kan kijken om welk poststuk het gaat. Je ziet dan een foto van de brief of het pakketje. Dan zie je direct dat het geen scam is, want postnl is de enige die die informatie heeft.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:20
Zelf eigenlijk nooit betaald.
Simpelweg omdat er niet te achterhalen viel van wie het kwam meer. (Zat te lange tijd tussen het poststuk en deze kaart)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:37

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Zoals gezegd: als je 'm in de prullenbak dumpt zal je niet direct problemen krijgen.
Aan de andere kant: PostNL maakt kosten voor de bezorging en doen een beroep op betaling die ze verwacht hadden.
Ik kan me enkel aansluiten bij de rest: overleg het even met de webshop en laat hen de frankering voor deze kaart vergoeden.

Stel dat we allemaal massaal deze kaartjes weggooien, dan heeft PostNL eind van het jaar een gat in zijn begroting. Wordt dat gat te groot, zullen ze de porto gewoon verhogen om méér vangnet te hebben. Indirect zijn "we" gewoon zelf de pineut als "we" deze kaartjes massaal weggooien.

Kortom: Deze kaart betalen is wel zo netjes naar PostNL toe, maar van de webshop is het minstens zo netjes als jij dit vergoed krijgt.

(en we horen graag wat er uiteindelijk gebeurt uiteraard d:)b )

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14:34
eamelink schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:13:
Sympathiek dat PostNL een pakketje dat voor jou bestemd is zonder dat ervoor betaald is toch bij jou bezorgt.

Sympathiek naar de winkel toe. Dat de winkel PostNL niet betaalt, heeft de TS natuurlijk niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:11
Ik heb dit jaren geleden gehad met een enveloppe welke gefrankeerd was maar door de machine die fotografeert als onvoldoende werd gemeld.
"Zaten schroefjes in van een koeler" waardoor de verpakking dikker was dan de brievenbus.
Deze machine klapt de pakketjes er dusdanige hard doorheen dat pakketjes bol kunnen staan.

Na een belletje met postnl kreeg ik de mededeling het te laten voor wat het was en in het vervolg de schroefjes op een stuk karton te plakken.

Misschien is er zo een zelfde situatie bij jou het geval?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:25

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Datzelfde pakketje waar ze heel geheimzinnig over doen als je ze erover contacteert terwijl je 'slechts' ontvanger bent? Als ontvanger heb je bij PostNL geen rechten, waarom dan wel de plichten accepteren? Dat deze kosten uiteindelijk wel betaald moeten worden spreekt voor zich, maar ik voel me als ontvanger die niks te zeggen mag hebben 'want geen opdrachtgever' echt absoluut niet bezwaard om over te gaan tot betalen. Ze laten weten wie de verzender is vind ik meer dan voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Laatst online: 15:45
Waarom bezorgd PostNL het eigenlijk überhaupt voordat ze betaald zijn om dat te doen?
Ik zou verwachten dat deze brieven/pakketjes er in het sorteerproces gewoon uitgehaald (kunnen) worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
henri86 schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:32:
Waarom bezorgd PostNL het eigenlijk überhaupt voordat ze betaald zijn om dat te doen?
Ik zou verwachten dat deze brieven/pakketjes er in het sorteerproces gewoon uitgehaald (kunnen) worden...
En dan weer retourneren naar de afzender?
Net zoveel werk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 23:54
@DBC87 Poosje terug dit ook gehad met een Bol.com partner, is er toevallig een postzegelcode gebruikt op het brievenbuspakketje met de telefoonhouder?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Laatst online: 15:45
Aggressor schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:36:
[...]

En dan weer retourneren naar de afzender?
Net zoveel werk ...
Eigenlijk zou ik zeggen voor postnl gewoon niets doen. In het sorteerproces aan de kant leggen totdat de verzender contact opneemt en betaalt. Als er niet betaald is, heeft PostNL imo geen verantwoording over het pakket of om er iets mee te doen (bezorgen danwel retouneren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:25

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Dit zijn pakketjes die niet retour afzender kunnen omdat de afzender onbekend is. Op dat punt in het sorteerproces is de kans groter dat je nog iets krijgt als je het gewoon naar de ontvanger stuurt en die vraagt om te betalen. Als je hem op dat moment weggooit dan heb je sowieso niks (en het zou mij niet eens verbazen als dat niet zomaar mag).

EDIT: Je krijgt het sowieso niet retour, zie ook de website van PostNL.

[ Voor 11% gewijzigd door Patriot op 26-09-2022 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
henri86 schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:47:
[...]

Eigenlijk zou ik zeggen voor postnl gewoon niets doen. In het sorteerproces aan de kant leggen totdat de verzender contact opneemt en betaalt. Als er niet betaald is, heeft PostNL imo geen verantwoording over het pakket of om er iets mee te doen (bezorgen danwel retouneren)
Wel enig hoeveel pakketjes post er per dag wordt verstuurd?
Dam moet er weer contact opgenomen worden, medewerler moet pakketje zoeken.

Dat kost ook allemaal tijd en geld.
Kortste klap is gewoon bezorgen en briefje versturen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:57

Standeman

Prutser 1e klasse

henri86 schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:47:
[...]

Ik denk dat de kosten vele malen hoger zijn dan die van ongefrankeerde post. Dat zullen ze bij PostNL echt wel uitgerekend hebben.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:40

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Geen idee om eerlijk te zijn want 3 jaar geleden kreeg ik mijn eerste in de brievenbus, altijd gewoon direct weggegooid bij het oud papier omdat ik dacht dat het oplichting was en heb er nooit meer iets van gehoord of een herinnering ontvangen dus ging er automatisch vanuit dat het wel oplichting was.

Volgens mij heb ik er wel een stuk of 10 gehad door de afgelopen jaren heen :X

[ Voor 44% gewijzigd door G_Dragon op 26-09-2022 14:03 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:48
En dan? De verzender is niet te achterhalen anders had die wel de rekening gekregen. En ze mogen het niet zomaar bij het grofvuil zetten. Dus ja welke optie blijft er dan over? Vast houden in de hoop dat de verzender ooit contact op neemt? Of bezorg je hem dan en hoop je op een goede afloop?

Als de verzender bekend is krijgt hij die brief. Is die niet bekend dan krijg de ontvanger de rekening in de koop dat die dan contact op neemt met de zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 09:47

Agent47

I always close my contracts.

Mijn schoonmoeder heeft dit tweemaal gehad. Die heeft tweemaal niet betaald en nooit meer wat van gehoord.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
Puch-Maxi schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:47:
@DBC87 Poosje terug dit ook gehad met een Bol.com partner, is er toevallig een postzegelcode gebruikt op het brievenbuspakketje met de telefoonhouder?
Geen idee, niet naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gynnad schreef op maandag 26 september 2022 @ 08:26:
Het is niet verplicht om te betalen, ze doen hier beroep op de goedheid van de mens. Als je hem niet betaald krijg je wellicht nog een reminder en als je die niet betaald dan is het klaar.

Op hun website staat ook dat ze hopen dat je betaald: https://www.postnl.nl/ont...sten-bij-onderfrankering/

Vind de brief niet zo goed omdat het lijkt alsof je in de problemen komt wanneer je niet betaald, maar dat is niet zo. Als je googled dan zul je er ook wel wat topics over vinden van o.a. Radar.
Wat je ook kunt doen is bezwaar indienen. Sindsdien hebt ik er niks meer van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:32
Meerdere malen gehad, gaat vaak mis met enveloppen, via Twitter bijv. contact gehad met Postnl en in alle gevallen werd het "kwijt gescholden", omdat het vaak om een fout gaat van het (afmetingen)detectie systeem.

Een envelop met kleding bijvoorbeeld, kan net ff beetje opgepropt zitten in de envelop, hierdoor komt het dan boven de marge van de afmetingen van een brievenbuspakket, hence je krijgt zo'n kaart keer in je bus, terwijl de envelop daadwerkelijk gewoon door de brievenbus past en gegaan is.

Kortom contact zoeken met Postnl, tot nu toe 10/10 dat ze zelf aangeven dat het een fout was in de detectie.

ps: ik gebruik ook de Postnl app voor normale post, dan heb je ook foto 'bewijs' van de brievenbuspakketje bijvoorbeeld.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 23:54
DBC87 schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:21:
[...]
Geen idee, niet naar gekeken.
Je kunt hier een foto van het brievenbuspakketje bekijken: https://jouw.postnl.nl/porto/
Kun je ook gelijk controleren of er onvoldoende is gefrankeerd of niet. Voor het geval je hem al hebt weggegooid :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-09 10:19
Agent47 schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:20:
Mijn schoonmoeder heeft dit tweemaal gehad. Die heeft tweemaal niet betaald en nooit meer wat van gehoord.
Van je schoonmoeder? Goede tip.

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:20

OMD

Dit hoeft trouwens geen opzet te zijn. Wanneer een bedrijf gebruik maakt van postzegels of handmatige frankering kan het nog wel is gebeuren dat de weegschaal net afwijkt.

0-20 gram is 0,96
20-50 gram is 1,92

Als de weegschaal aan heeft gegeven: 19gram maar het is bij PostNL 20 gram dan is er dus een verkeerde frankering gemaakt.

Gebeurde bij mijn oude werkgever soms. En wij hadden ge-eikte weegschalen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicenemo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-04 22:44
Heb ook 2 van die kaartjes. Volgens PostNL was een brief te dik

Bij nameting bleek de door PostNL opgegeven maat 11%in de lengte af te wijken en nog meer in de dikte.

De postzegel was een QR, dat ze de afzender niet weten is vreemd.

De toonzetting van de brieven staat me niet aan. In België waarschijnlijk verboden: "schending van vertrouwen". Het is nog geen oplichting. Iemand een suggestie voor een passend wetsartikel waarom dit niet mag? Ik kon dit zo snel niet Googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:50
Waarom zou het niet mogen? Het is een verzoek, geen verplichting. Niet betalen is nog.aals 1 zo'n kaart ontvangen en daarna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:40

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik heb er nog nooit een betaald, altijd bij het oud papier gegooit

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

nicenemo schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 06:14:
De toonzetting van de brieven staat me niet aan. In België waarschijnlijk verboden: "schending van vertrouwen". Het is nog geen oplichting. Iemand een suggestie voor een passend wetsartikel waarom dit niet mag? Ik kon dit zo snel niet Googlen.
Dat is gewoon grote onzin. Een koeriersdienst die gevraagd wordt jou een poststuk te bezorgen mag gewoon een blaadje achter laten van 'hé, we hebben nog niet betaald gekregen en de verzender kennen we niet, kun jij dit misschien doen'. Is dan aan jou om dat blaadje door te geven aan de verzender, die waarschijnlijk zal zeggen dat ze het vergoeden als jij 't betaalt.

Dus niks schending van vertrouwen, gewoon normale gang van zaken. Ze bieden nou eenmaal een dienst aan die niet gratis is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

G_Dragon schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 08:06:
Ik heb er nog nooit een betaald, altijd bij het oud papier gegooit
Wij hebben er wel eens 30 ontvangen omdat we van die kerstzegels hadden gebruikt die buiten het juiste seizoen om minder waard zijn, maar omdat we netjes de afzender erbij hadden staan kwamen ze allemaal bij ons uit. Gewoon even contact opgenomen met PostNL en allemaal in één keer betaald.

Maar als ik als ontvanger zo'n kaartje zou krijgen zou die denk ik ook gewoon bij het out papier gaan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
wel een beetje vreemd: als je problemen hebt met een vermist pakketje ben je geen partij en kun je geen navraag doen want de afzender is hun contractpartij, en nu dus, als ze ergens geld willen halen ben je wel in beeld want "we kennen de afzender niet" ..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:55
PetervdM schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 08:24:
wel een beetje vreemd: als je problemen hebt met een vermist pakketje ben je geen partij en kun je geen navraag doen want de afzender is hun contractpartij, en nu dus, als ze ergens geld willen halen ben je wel in beeld want "we kennen de afzender niet" ..........
Zo vreemd is dat natuurlijk niet, bij ieder pakket kennen ze de afzender, en wettelijk gezien is dat hun contract partij, net als dat de verzender wettelijk gezien de contract partij is van de consument. Die volgorde is dus compleet logisch.

Ongefrankeerde post kan je heel simpel zonder bekende afzender verzenden. En dan is het best logisch dat ze een verzoek doen aan de ontvanger, en de ontvanger kan dat verzoek simpelweg inwilligen of niet. Het is immers niet meer dan dat, een verzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
2 keer gehad dit jaar. direct weggegooid. mogen ze wegstrepen tegen mijn poststukken die ze tig keren hebben kwijtgeraakt en wanneer ik ze probeerde te bereiken geen gehoor gaven of slecht bereikbaar waren.

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 23-06-2023 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:55

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

PetervdM schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 08:24:
Daar is dit dan ook op van toepassing. Als er maar wat te halen valt, dan weten ze je wel te vinden.

Heb zelf ook wel meerdere malen van die rommel gehad en gingen gelijk bij oud papier.

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:46
daveytje schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 07:37:
Waarom zou het niet mogen? Het is een verzoek, geen verplichting. Niet betalen is nog.aals 1 zo'n kaart ontvangen en daarna niet meer.
Dat ze je niet laten betalen voor de porto van het verzonden verzoek tot betaling? 😜

Anyway ik kwam hier omdat ik maand terug een betaljngs verzoek kreeg voor een pakketje wat zoek was geraakt waar postnl later bleek dat ze een verkeerde adres sticker hadden geplakt. Stond heel ander adres op dan mijn adres.
Dus pakketje zoek maar de geadresseerde weten ze te vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Lord Anubis op 23-06-2023 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023

Bol.com betaald de verzendkosten van postnl.
En de klant betaald weer bol.com voor verzending maar deze verzendkosten zitten in het artikel verwerkt. (daarom zijn de prijzen een stuk hoger bij bol.com vergeleken met een webshop waar je wel zelf verzendkosten moet betalen)
Er is dus echt niks gratis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Haha, ik gooi ze altijd gewoon weg.. ooit eens een discussie gehad met Postnl.. Waarom ik deze kaart krijg en moet betalen? Nou, omdat u de ontvanger bent en we graag willen dat u uw poststuk ontvangt. Ok, maar als mijn poststuk kwijt is en ik daarover informatie opvraag, waarom word ik dan niet geholpen als ontvanger? Omdat de afzender heeft betaald voor het poststuk en deze dan de opdrachtgever is en we u geen info mogen geven. Ok, dus dan willen jullie niet graag dat ik mijn poststuk ontvang? En dan gaan jullie ook nog aan mij geld vragen dat jullie opdrachtgever is vergeten te betalen. Snappen jullie wat er mis is met deze denkwijze? Uhm ja, als u het zo stelt is het wel raar ja.. u mag de kaart gewoon weggooien. Top, dan zal ie vast ergens belanden waar jullie niet afgeleverde pakketten ook belanden. Fijne dag nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:01

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Topic stamt uit ergens in 2022, een topic kick als deze is niet nodig en het lijkt wat te verzanden in een klaag topic.

Deze krijgt van mij dan ook een slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.