Ik heb op kantoor een platdak waar een verdieping voor staat (pas aangekocht).
google maps
Er liggen nu 23 panelen JA Solar, JAP6-60-275 met P300 SE-optimizers op een SE5000H. Geeft circa 4,71 MWh volgen SE-design.
:fill(white):strip_exif()/f/image/qiK8DlNcSkLzGm0jwzXDcyai.png?f=user_large)
zicht vanuit zuid
/f/image/pVurQgkqVIr9kSmupoGqeKC0.png?f=fotoalbum_large)
zicht vanuit noord
Ik zou deze installatie willen upgraden/uitbreiden. Met SE-designer kan ik die 23 panelen uitbreiden met 18 extra panelen (heb even Jinko 400's genomen) om tot een jaarlijkse opwek van 8,61 MWh te komen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/j0kV4lmP1s3SwKmeAozE9d6N.png?f=user_large)
Als ik echter in Sunnydesign dit simuleer dan stelt SMA voor om de panelen NO te leggen? Is dan 16,2 KWp met een opbrengst van 12,3 KWh per jaar...
:fill(white):strip_exif()/f/image/g30PzoFGQKGXH3U8M9jHviW0.png?f=user_large)
Deze laatste vind ik raar liggen maar SMA blijft erbij dat dit het beste is? Wat zou jullie advies zijn in deze situatie?
google maps
Er liggen nu 23 panelen JA Solar, JAP6-60-275 met P300 SE-optimizers op een SE5000H. Geeft circa 4,71 MWh volgen SE-design.
:fill(white):strip_exif()/f/image/qiK8DlNcSkLzGm0jwzXDcyai.png?f=user_large)
zicht vanuit zuid
/f/image/pVurQgkqVIr9kSmupoGqeKC0.png?f=fotoalbum_large)
zicht vanuit noord
Ik zou deze installatie willen upgraden/uitbreiden. Met SE-designer kan ik die 23 panelen uitbreiden met 18 extra panelen (heb even Jinko 400's genomen) om tot een jaarlijkse opwek van 8,61 MWh te komen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/j0kV4lmP1s3SwKmeAozE9d6N.png?f=user_large)
Als ik echter in Sunnydesign dit simuleer dan stelt SMA voor om de panelen NO te leggen? Is dan 16,2 KWp met een opbrengst van 12,3 KWh per jaar...
:fill(white):strip_exif()/f/image/g30PzoFGQKGXH3U8M9jHviW0.png?f=user_large)
Deze laatste vind ik raar liggen maar SMA blijft erbij dat dit het beste is? Wat zou jullie advies zijn in deze situatie?