vraag over goedkope sd security camera in klok

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickD007
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-05 12:19
Hallo Allen,

Aangezien ik vrij veel weg ben wil ik een (niet direct zichtbare) camera in mijn huis plaatsen in de woonkamer, richting voordeur.

Nou wil ik in eerste instantie iets simpels, en kwam ik dit tegen op internet (een klok met sd camera en app):

https://www.bol.com/nl/nl...BDFg.2_27.36.ProductTitle

Alleen wil ik iets goedkoops als dit niet aan internet hangen i.v.m. veiligheid.

Eigenlijk zoek ik iets wat bij beweging opneemt op sd en eventueel iets lokaal op het netwerk kan opslaan. En wat ik dus gewoon ergens kan neerzetten zonder dat het opvalt. En kan instellen/uitlezen via mijn pc.

Heeft iemand ervaring met dit type devices (ze zijn ook verkrijgbaar in o.a. usb lader en rookmelder vorm). Doet dit wat het moet doen, of is het rotzooi en zonde van het geld? En kunnen ze ook standalone werken zonder netwerk?

En als dit niets is, wat is dan de beste budget oplossing om hetzelfde te bereiken?

Alle meningen en tips zijn welkom!

Met vriendelijke groet,
Rick

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serefjr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:51
Hoi

dit werkt met internet,
https://www.bol.com/nl/nl...BDFg.2_27.36.ProductTitle

"dit type devices (ze zijn ook verkrijgbaar in o.a. usb lader en rookmelder vorm)"

is zonde van geld voor welke doeleinde die je wilt gebruiken misschien een tip camera van action valt ook niet op voldoet wel aan je eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Welk probleem los je op door een 'onzichtbare' camera op te hangen?
Als je zelf niet thuis bent en de camera is wél zichtbaar (door het raam), dan heb je kans dat ze je huis overslaan, ipv dat je achteraf leuke beelden hebt.

Uitgaande dat je "once in a lifetime" beelden wilt vastleggen: ga niet lopen rommelen met (gimmicky) camera's van een paar tientjes, koop iets met fatsoenlijke resolutie, fatsoenlijke software, fatsoenlijke opslagmogelijkheden en een degelijke bouwkwaliteit. Neem de moeite om hem fatsoenlijk te richten en in te stellen, en test zelf de beelden in licht/donkere situatie.
(lees: advies een fatsoenlijke bewakingscamera die (ook)wegschrijft op een NAS of een andere storage die zich niet fysiek in de camera zelf bevindt)

(en als je budgetmodus gaat, koop gewoon iets dat door een grote jongen ondersteund wordt, een Ring indoor, Google nest camera, cloud opslagje erbij en gaan met die banaan)

[ Voor 10% gewijzigd door dyrc op 25-09-2022 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:53

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Geweldig, deze vergelijking :)

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/Jz4PEWWkkW0y/pZk3zYy/550x511.jpg

Nee hoor dat is echt geen zwarte laag op 50% transparantie over de foto heen 8)7

Het is goed dat je nadenkt over de veiligheid van goedkope apparatuur. Dat punt valt wel op te lossen door een VLAN op te zetten dat naar buiten mag bellen, maar geen toegang heeft tot de rest van je netwerk.

Vraag me wel af waarom je dit zou willen. Als de camera iets ziet, is er al iemand binnen en is het dus te laat. Ook een zichtbare camera heeft weinig effect: dan weet de boef dat ie zijn capuchon even moet opzetten en doet ie daarna zijn ding. Investeer in goede verlichting en sloten, zorg dat er geen losse containers onder ramen kunnen worden gezet. Neem zo nodig een alarmsysteem dat bij een inbraak de aandacht vestigt op de inbreker. Maak jezelf minder aantrekkelijk dan je buren, in plaats van dat je een inbraak op video hebt staan - aangenomen dat je camerawekker niet gejat wordt :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.