Seal nieuwe camera

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knorretje-
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-08 20:15

Knorretje-

How do you spell love – Piglet

Topicstarter
Goedemiddag,

Eerder deze week heb ik via een Nederlandse webshop een Hikvision camera besteld.

Toen ik hem binnenkreeg en wilde uitpakken viel mij gelijk iets op aan de seal. Die bevat namelijk de volgende tekst:
second pqt seal

Op internet kan ik zo snel niet vinden wat dit betekend. Iemand dit eerder gezien?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dubbele verpakking want soms komen ze geopend terug en/of worden verkocht via "niet geauthoriseerde kanalen".

As usual; wist de verkoper dit niet?

[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 25-09-2022 18:29 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knorretje-

Knorretje-

Topicstarter
MAX3400 schreef op zondag 25 september 2022 @ 18:28:
Dubbele verpakking want soms komen ze geopend terug en/of worden verkocht via "niet geauthoriseerde kanalen".

As usual; wist de verkoper dit niet?
Iemand heeft hem dus mogelijk teruggestuurd binnen de bedenktermijn? Vervolgens heeft de verkoper (geauthoriseerd kanaal) de camera bekeken en opnieuw voorzien van deze 'second seal' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook eens gehad.
Camera gaf ook echt slecht beeld, dus zelf ook terug gestuurd.
Verkoper was er niet blij mee, wilde het naatje van de kous weten waarom ik de camera niet wilde hebben.

Uiteindelijk wel m'n geld terug gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knorretje-

Knorretje-

Topicstarter
@Verwijderd Mijn vraag komt ook voort uit 'problemen' die ik heb met de camera.

Heb zelf een kabel getrokken en de camera opgehangen aan het huis. Rond 18:00 aangesloten en werkte perfect. Ongeveer om 01:30 diezelfde nacht is de camera er mee gestopt. Switch gaf aan nog steeds zo'n 4W PoE te geven, maar geen downlink te herkennen. Was ook niet benaderbaar op IP-basis.

Via kort kabeltje rechtstreeks op de switch aangesloten. Dit werkte wel toen ik het kort testte.

Camera uiteindelijk mee naar binnen genomen en daar werkte hij ook niet aan andere switch en kant-en-klare netwerkkabel. Factory reset gedaan via fysieke knopje en werkte toen wel weer. Camera weer buiten opgehangen en krijgt wéér geen netwerk maar wel PoE.

Heb voor nu een lange kant-en-klare UTP kabel besteld om te kijken of het nu de camera is of mijn kabel. Wel heel vreemd in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als er met de andere kabel ook problemen zijn, niet twijfelen maar gewoon de cam retour sturen.
Ik heb, zeker nu ik dit ook heb gelezen, sterk de indruk dat slechte camera's die worden teruggestuurd gewoon opnieuw worden verkocht. Om ze toch maar proberen te slijten.

Ik kan het mis hebben, en misschien weet de verkoper niet dat er iets fout mee is (denkt gewoon dat de vorige koper er niet tevreden mee was). Maar het is wel verdacht.

'second pqt seal' is op zich netjes zodat je weet dat de doos al eens open is geweest. Maar maakt het ook meteen verdacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Knorretje- schreef op zondag 25 september 2022 @ 18:40:
@Verwijderd Mijn vraag komt ook voort uit 'problemen' die ik heb met de camera.

Heb zelf een kabel getrokken en de camera opgehangen aan het huis. Rond 18:00 aangesloten en werkte perfect. Ongeveer om 01:30 diezelfde nacht is de camera er mee gestopt. Switch gaf aan nog steeds zo'n 4W PoE te geven, maar geen downlink te herkennen. Was ook niet benaderbaar op IP-basis.

Via kort kabeltje rechtstreeks op de switch aangesloten. Dit werkte wel toen ik het kort testte.

Camera uiteindelijk mee naar binnen genomen en daar werkte hij ook niet aan andere switch en kant-en-klare netwerkkabel. Factory reset gedaan via fysieke knopje en werkte toen wel weer. Camera weer buiten opgehangen en krijgt wéér geen netwerk maar wel PoE.

Heb voor nu een lange kant-en-klare UTP kabel besteld om te kijken of het nu de camera is of mijn kabel. Wel heel vreemd in ieder geval.
Heb je de mogelijkheid om 'm via een adapter aan te sluiten op een gewone switch? Zou namelijk ook aan je PoE switch/injector kunnen liggen
Pagina: 1