Acties:
  • 0 Henk 'm!

• double_V
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-03 14:28
Hi all, ik ben opzoek naar ervaring.
Ik heb een MBP 2017 waarvan de batterij aan vervanging toe is. Is dit een klusje van je goed zelf kan doen of beter laten doen. En als het laatste het geval is (mijn online zoektocht raad het laatste idd aan) bij wie hebben jullie goed ervaring om de batterij te laten vervangen?

dank alvast

type zonder tochbar trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-05 19:01
Ben persoonlijk voorstander van originele onderdelen, zou dan ook zelf even hier kijken: https://support.apple.com/nl-nl/mac/repair

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zelf vervangen kan, maar het blijft een rotklus. De accu zit vastgeplakt en moet dus met lijmoplosser worden verwijderd. Bij iFixit.com kun je een complete set bestellen inclusief handschoentjes, lijmverwijderaar etc. Enige nadeel: ze zijn uitverkocht.

Laat je dit bij een Apple approved Service Provider (AASP) doen dan kost je dat een heel nieuwe topcase inclusief accu. Dat is de reparatieinstructie die men gekregen heeft en zoals Apple werkt. Dat gaat dus een stuk duurder zijn maar dan heb je wel originele Apple onderdelen, voor wat het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:14
Om je een beetje idee te geven hoe je zo'n battery moet vervangen heb ik een goed en duidelijk filmpje opgezocht.

Ik zou zeker, als geen of weinig ervaring met het openmaken van laptops dit niet zelf proberen maar lekker uit laten besteden aan Apple of een AASP (Apple approved Service Provider)

Want naast de accu heb je ook de juiste tools nodig. En dit kost ook zeker zo'n 60 euro voor een goed setje van Ifixit. uitvoering: iFixit Pro Tech Toolkit

Handleiding + kosten overzicht van het zelf vervangen van zo'n batterij.

https://nl.ifixit.com/Gui...batterijvervanging/125636

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
2017 MacBook Pro 13" A1708 DIY Battery Replacement | iFixit Review

[ Voor 10% gewijzigd door TechFox op 25-09-2022 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zoals hierboven genoemd, zelf vervangen kan, maar is volgens mij niet een makkelijk klusje. Misschien even een en ander hier boven genoemd bekijken, en inschatten of je dat zelf wilt doen.

Ik heb zelf wel goede ervaringen met CARD Services (de locatie in Utrecht), hebben al twee keer een batterij voor me vervangen (2015 15" MBPr), beide keren naar volle tevredenheid, laatste keer vrij laat op dinsdagmiddag afgeleverd en op woensdagmiddag weer op kunnen halen. Zoals hierboven al genoemd, wel een stuk prijziger, voor zover ik kan zien rekenen ze €326 voor een nieuwe batterij/topcase voor jouw model (zie hier: https://www.cardservices....ratie/macbook-reparatie/#). Ook even de FAQ gecheckt, zo te zien geven ze 90 dagen garantie op hun reparaties.

[ Voor 8% gewijzigd door MDKorpel op 25-09-2022 19:44 . Reden: locatie gespecificeerd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@double_V Heb je toevallig geen last van vastzittende of niet goed functionerende toetsen? De 2016-2019 modellen staan daar namelijk erg bekend om en daarvoor heeft Apple ook een service programma lopen met als bonus dat ze ook je accu vervangen omdat die onderdeel is van de topcase.

https://support.apple.com...program-for-mac-notebooks

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Zou zelf nu altijd via een Apple store laten doen of het apparaat vervangen. Slechte ervaringen met a-mac en CARD services voor service. Duurder dan via Apple zelf en slordige reparaties. Bij MacBook bijvoorbeeld USB poort defect na vervanging batterij en casing niet goed dichtgeschroefd. Een schroefje stak uit en een ander viel eruit. Bij iPhone sloot het scherm niet meer goed aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• double_V
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-03 14:28
Greatsword schreef op maandag 26 september 2022 @ 08:38:
@double_V Heb je toevallig geen last van vastzittende of niet goed functionerende toetsen? De 2016-2019 modellen staan daar namelijk erg bekend om en daarvoor heeft Apple ook een service programma lopen met als bonus dat ze ook je accu vervangen omdat die onderdeel is van de topcase.

https://support.apple.com...program-for-mac-notebooks
Ah dit is een interessante... ik heb inderdaad een slecht functionerende esc....
Ik ga hier even induiken.

@allen: dank voor de reacties!! Ik ga zeker niet zelf lopen hobbiën dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilwat
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-04 10:19
Zelf heb ik het model uit 2012 retina 15 inch. Mijn batterij was ook aan vervanging toe, maar Apple had het model al als end of line aangeduid. Dus niet meer mogelijk via Apple te vervangen.
Toen toch maar zelf gaan prutsen via ifixit besteld. Was prima te doen, idd even klooien met de lijm. Het viel me reuze mee, gezien alle reacties die ik van te voren gelezen had.
Ik weet alleen niet of er veel verschillen tussen de model jaren zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beeldbuisje
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 24-04 21:33
Mocht je zelf toch nog gaan klussen... Ik knutsel wel vaker aan die dingen, maar heb eigenlijk twee weken terug voor het eerst een batterij vervangen in zo'n machine. Twee héél belangrijke tips:

1. Ontlaad de batterij volledig alvorens je eraan begint. Een vriend van me deed ook een poging en door wrikken aan die batterij vloog ze letterlijk in de fik. Een steekvlam van 15 cm volgens hem. Resultaat: beeldscherm defect door de hitte.
2. Verwijder het touchpad voor je eraan begint. Ondanks je met isopropylalcohol de lijm redelijk makkelijk los kan krijgen, moet je toch nog met een plastic kaartje redelijk duwen tussen de batterij en de case. De kans dat je op die manier het touchpad langs onderen beschadigt is erg groot. Verwijderen zijn 6 schroefjes of zoiets.
Pagina: 1