Toon posts:

MSI K7T Turbo bios setting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Probleempje: dit bord zit gele jumper, weggehaald om naar 133 te gaan. Reboot met nieuwe bios versie (2.9)en optimized settings gesaved. Boot met inderdaad 1000 Mhz. Als ik groene bios jumper op keep data zet (pin 2,3)kan ik machine niet starten, ook Fan van voeding draait niet. Machine is "dood". Met gele jumper en groene jumper op clear data (pin 1,2)start machine maar op 750 MHz. Met gele jumper geplaatst en groene jumper op keep data start machine ook niet.

AMD Athlon 1Ghz, 256MB geheugen 133.

Iemand suggesties?

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 22:46
Er klopt iets niet in de handleiding van de K7T turbo. Als je jumper op 1-2 zet staat ie goed en op 2-3 reset je bios.
Verder moet je de gele jumper eraf halen om naar 133 te gaan. Zo zou het dus moeten werken. (hier wel iig)

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een fout in manual, klopt. Ik heb de juiste inmiddels van het net gehaald.
Moet ik de Bios daarna flashen? Ik bedoel, na het weghalen van jumper 100MhZ/133MhZ? Als ik opstart staat versie 2.9 (de laatste) er nog in, dat moet dus goed zijn. Hij houdt alleen die 1000 Mhz niet vast en na herstart korte biepjes na elkaar, error.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 02:50

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Is die 1000 Mhz chip wel 133 mhz?

Verwijderd

olla.
ik heb zelf ook een k7t turbo,en niets aan het handje,
die jumper op het bord is voor de bus.
dus die kun je aleen omzetten als je cpu het onderstuund(dus o p266 mhz kan draaien)
anders krijg je inderdaad een foutmelding.
om je fsb gewonn op 133 te laten draaien,en je bus op 200
gewoon in je bios naaradvanced chipset features:dram clock en die op 133 zetten.
p.s wel dram timin by spd uit zetten dan.
greetz :-)

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 09:11
Op dinsdag 28 augustus 2001 20:17 schreef james007 het volgende:
olla.
ik heb zelf ook een k7t turbo,en niets aan het handje,
die jumper op het bord is voor de bus.
dus die kun je aleen omzetten als je cpu het onderstuund(dus o p266 mhz kan draaien)
anders krijg je inderdaad een foutmelding.
om je fsb gewonn op 133 te laten draaien,en je bus op 200
gewoon in je bios naaradvanced chipset features:dram clock en die op 133 zetten.
p.s wel dram timin by spd uit zetten dan.
Eh? Bus? Welke bus? Streekbus? Lijnbus? |:(
Volgens mij heb je het niet helemaal begrepen. FSB = Front side BUS. Staat op 100 of 133 (=200 of 266 DDR). Je CPU hoeft helemaal niks te ondersteunen, als je mazzel hebt loopt je processor die eigenlijk voor een FSB van 100/200 is gemaakt ook op 133/266 (zoals mijn 1Ghz AXIA). Dit wordt geregeld met die gele jumper. (Die andere jumper is overigens om je BIOS SETTINGS te wissen, niet het BIOS zelf.)

Om op de topic-vraag terug te komen: Het kan inderdaad zijn dat je TB een FSB 100Mhz uitvoering is die toevallig NIET op 133 wil lopen.. misschien het voltage verhogen? Dikkere cooler misschien...

Verwijderd

olla,
dat zeg ik toch.
als je 133 mhz ram hebt ,een cpu die maar 200 kan hebbe,heb je dus niet veel aan je 133.
je kunt hem aleen in de bios weizigen,of het iets uitmaakt weet ik niet.
je cpu draait toch aleen maar op 200 mhz(als ie 266 niet onderstuend,
:-)
greetz

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 17:40 schreef james007 het volgende:
olla,
dat zeg ik toch.
als je 133 mhz ram hebt ,een cpu die maar 200 kan hebbe,heb je dus niet veel aan je 133.
je kunt hem aleen in de bios weizigen,of het iets uitmaakt weet ik niet.
je cpu draait toch aleen maar op 200 mhz(als ie 266 niet onderstuend,
:-)
greetz
De CPU draait (of crashed) op de snelheid die het mainboard aangeeft.
Als je een 1GHz (10*100MHz) cpu hebt en je zet het mainboard op 133 dan zal de cpu op 10+133 gaan (proberen te) lopen. (tenzij je de multiplier ook verandert, maar daar gaat het hier ff niet om)

Overigens kun je met een 100MHz FSB cpu het geheugen prima op 133 laten draaien hoor (of andersom) de CPU bus en de geheugenbus staan wat dat betreft los van elkaar.

Verwijderd

o.k dan.
zijn we het daar over eens.
nu heb ik een vraagje.
mijn tb 1000 mhz kan max 1200 hebbe (volgens div progies)
nu wil ik ook mijn fsb hoger zetten,
maar mijn proc onderstuund maar 200 mhz bus.
als ik hem op 133 mhz zouw zetten komt hij op 1330 mhz (of nie)
das dus te snel.
altans ik heb he geprobeert en hij deed niets.
als ik nu mijn vcore goed hoog zet en het dan nog eens probeer,zal hij het dan wel doen.(of moet de cpu echt geunlockt zij.
Pagina: 1