Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• RBuck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-11 15:02
We zijn recent verhuisd naar een nieuwe woning. Met kouder weer op komst hebben we de verwarming getest in huis, en we merkten dat de radiatoren op de bovenste verdieping niet warm werden. Hierop heb ik deze ontlucht, met als gevolg dat de druk in de CV ketel gedaald is tot bijna de ondergrens. Aangezien ik nog 2 radiatoren extra moet ontluchten, leek het me raadzaam om eerst te zien hoe ik de ketel kon bijvullen, echter heb ik geen idee hoe ik het moet doen bij deze ketel. Op de meeste filmpjes en beschrijvingen die ik via google kon vinden is er een filling loop aanwezig, maar die kan ik niet vinden. Ik heb 2 foto's toegevoegd van onze situatie. Het is een Vaillant Ecotec Plus 356 ketel. Iemand enig idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ZJXEak0LPTrpaBu459jHsW5Fpo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hle9A1oNd4SOJDWIaHNPMYR3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D9-_G61jRxLguqJ0TNEUwt2MaMU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ufmrgHMFZL1Vqf4ycwnYTN1x.jpg?f=fotoalbum_large

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 19:29

Ligone

Moeha!

een vrouwelijke gardena koppeling aan die kraan zetten en de flexibel met mannelijke gardena er op prikken en kraantje open!

• karsb23
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10:37
Ja wij hebben dezelfde ketel een de meest rechtse invoer in de CV ketel gebruiken wij om het systeem bij te vullen, dezelfde invoer als waar bij jou de gardena slangkoppeling op zit.

• BennieWolters
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-11 21:40
Heb je wel een manometer in je systeem om de druk af te lezen?

Joe

• RBuck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-11 15:02
Er lag nog een mannelijke gardena koppeling naast, dus die heb ik even aangekoppeld ipv de wasmachine. Toen mijn 15m tuinslang ertussen geplaatst (helaas niks korters bij de hand), en het vullen is gelukt! Heel erg bedankt allemaal :)

@BennieWolters Er zit een drukmeter in de ketel!

• Stef2020
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-04-2024
Als je de kraan die links staat eraf draait, een T-stuk monteert, de kraan aan één kant terug monteren en op de T ingang een bocht van 90 graden zetten en hier het vulcircuit op aansluiten. Dan kan je bijvullen telkens wanneer nodig en dan hoef je niet meer op zoek naar een tuinslang :-)
Pagina: 1