Toon posts:

Hoe bouw ik een receptendatabase die ik online kan gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Macler
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-09-2022
Hi All,

Ik loop al een tijdje te spelen met het idee om een database te bouwen waar ik recepten in op kan slaan. Ik zou hier dan op basis van ingrediënten, type maaltijd of bijvoorbeeld calorieën in kunnen zoeken.

Ik ben hier een tijd terug al mee begonnen in Google sheets maar loop nu tegen de beperkingen aan. Ik heb echter geen idee waar ik moet beginnen om dit van de grond te krijgen in een echt database programma.

Mijn ideale situatie:
Een online database met een uitgebreide en gebruiksvriendelijke zoekfunctie en de mogelijkheid om de gebruikers recepten toe te laten voegen.

Ik heb dus uiteindelijk geen flauw idee hoe ik dit op moet zetten. Zo zijn er verschillende tools die het mogelijk maken om databases te ontwerpen. Maar ik kan niet echt vinden hoe ik deze databases dan weer online zet, waar ik ze online moet zetten en hoe ik de zoekfunctie kan beheren in dit geheel.

Ik ben een redelijk tech savy 3D generalist en kan een beetje scripten en snap hoe code werkt maar ik ben geen developer / programmeur. Ik ben wel bereid om hier in te duiken. Ook heb ik verschillende WP websites in elkaar geknutseld.

Mijn vraag is dan ook waar moet ik beginnen en is er iemand die mij hierbij kan helpen?

Ik heb al zitten kijken naar cursussen voor Databases maar mijn kennis is niet toereikend om te bepalen of dit mij gaat brengen wat ik zoek. Ook heb ik uiteraard op Youtube de nodige tijd doorgebracht maar omdat ik nog geen idee heb van het grotere plaatje vind ik het moeilijk om te bepalen of ik op het juiste pad ben.

Idealiter ben ik opzoek naar iemand die al eens doorlopen heeft en mij de juiste kant op kan wijzen. Iemand waar ik zo nu en dan mee kan sparren over hoe ik bepaalde ideeën het beste kan uitvoeren.

Bijvoorbaad dank.

ML

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

WordPress heeft een enorme bak met plugins omtrent "recipes"; hoe is dat geen beginnetje om te kijken/leren wat er dan gebeurt met je achterliggende code & databeestje?

Kan je altijd nog zelf bedenken of je meer / groter / anders van opzet wil beginnen met je eigen dataset.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Macler
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-09-2022
MAX3400 schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:57:
WordPress heeft een enorme bak met plugins omtrent "recipes"; hoe is dat geen beginnetje om te kijken/leren wat er dan gebeurt met je achterliggende code & databeestje?

Kan je altijd nog zelf bedenken of je meer / groter / anders van opzet wil beginnen met je eigen dataset.
Nice! Dit was inderdaad wel iets wat ik ff gemist had. _/-\o_

Ik ga hier ff in duiken, Mocht het niet toereikend zijn dan meld ik me weer terug :w

ML

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee