Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• MrT88
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 13-11-2022
Hi Forum leden,

Wij zijn net als iedereen geloof ik op zoek naar een lange termijn oplossing om van het gas af te raken.
We hebben nu een ITHO hybride pomp, maar overwegen om die te vervangen.

Na enig uitzoekwerk van de lokale installateur is er uitgerekend dat wij minimaal 6kW aan WP vermogen nodig hebben, 7 zou optimaal zijn.

Nu hebben we een offerte gekregen van ruim 20.000 euro incl btw excl subsidie voor het volgende:

FDCW60VNX
PT300
HSB60
ELK9M
RC-HY40

De installatie zit hier ook bij.

Er is voldoende ruimte voor het systeem en er zijn geen bijzonderheden mbt de installatie die het duurder maken dan normaal.

20k lijkt mij een behoorlijk bedrag voor een 6kw WP incl installatie. Delen jullie deze mening of is dit echt wel een beetje de prijs van dit moment?

Ik lees overal bedragen van max 12-13.000 voor een lucht water warmtepomp, 7000 euro meer is dus wel een flinke verhoging.

[ Voor 218% gewijzigd door MrT88 op 25-09-2022 16:33 ]

Alle reacties

• danny.s
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09:14
Het is idd een behoorlijk bedrag. Ik heb februari-maart dit jaar offertes opgevraagd: 2x 18K voor een Nibe, en 12,5K en 14K voor Daikin.
Sindsdien is natuurlijk en de hype groter geworden, en zo ongeveer de hele wereld duurder geworden.

• MrT88
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 13-11-2022
Dank voor je antwoord Danny.
Het is inderdaad een flink bedrag.

Ging het bij jou ook om een 6kW WP?

• Dapdodo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20-11 19:32
Hoe ervaren is de lokale installateur, of zit er veel risico in voor zichzelf om af te dekken.
Materialen op internet +20% en dan nog uitzoekuren en installatie uren, Schat dan wat zijn uurtarief is en weet je wat reëel is.
Mijn WP was vorig jaar 18k maar met zonnecollector erbij. en 10% erbij voor nu ben je niet ver meer.
Maar als je het zelf niet kunt, ben je ertoe veroordeeld helaas. Ik heb zelf zijn hulpje gespeeld voor alles wat die niet alleen kon. Maar was toch 60 uur aan de gang.

• danny.s
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09:14
MrT88 schreef op zondag 25 september 2022 @ 17:04:
Ging het bij jou ook om een 6kW WP?
Nee 8kW WP